Net use cmd

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
@ECHO OFF
net use * \\PDC\MOVIE$
net use * \\PDC\Mp3$
net use * \\PDC\ISO$
net use * \\PDC\TV$

Dit bat scriptje heb ik.
Nu maakt ie deze schijven aan:
Movie$ on 'Pdc'
Mp3$ on 'Pdc'
Iso$ on 'Pdc'
Tv$ on 'Pdc'
Kan ik in dit bat bestandje ook aangeven wat de naam meteen wordt?
Dus Movie$ on 'Pdc' moet MOVIE worden, Mp3$ on 'Pdc' > MP3 enzo verder.
Of moet ik dit gewoon handmatig blijven veranderen?

Is er daarnaast ook een optie in Active Directory van 2000, waar je de SHARES in kan opgeven? Ik heb alleen wat in opstartscriptjes gevonden en nix over standalone shares aangeven die die automatisch aanmaakt bij opstarten bij iedere user :|

tremble and despair for i am power!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:47

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Hernoemen met het NET-commando van de CMD gaat geloof ik niet. Het staat althans niet beschreven in 'NET USE /?'

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Je kan toch gewoon een naam geven aan de share?? Die zet je neer ipv het sterretje (Correct me if i'm wrong)

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Bij et sterretje moet een drive komen te staan, geen naam :(

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Volgens mij kan je die naam idd niet ingeven. (Helaas)

Wees consequent, maar niet altijd

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:33
Rush schreef op 19 April 2003 @ 14:35:

Is er daarnaast ook een optie in Active Directory van 2000, waar je de SHARES in kan opgeven? Ik heb alleen wat in opstartscriptjes gevonden en nix over standalone shares aangeven die die automatisch aanmaakt bij opstarten bij iedere user :|
Hoe bedoel je dat precies? Wat je kunt doen (wat je volgens mij ook bedoelt) is een het opstartscript opgeven bij je user (profile tab,logon script).. Hier kun je bv. het net use script van hierboven inzetten. Verder is het niet mogelijk je Shares te pushen naar een gebruiker zonder gebruik van een script.

Wel kun je een share public maken in je ad, zodat de users deze kunnen opzoeken in de ad.

Verwijderd

Hierbij een simpel , maar doch functioneel scriptje

NET USE * /delete /Y
NET USE k: \\%station%\%Share%

Sla dit alles op in inlogscriptje.bat voor gebruik in werkgroepen
Sla dit alles op in inlogscriptje.cmd voor gebruik in domeinen

Thats all folks

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2003 02:17 . Reden: update ]

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Kan ik dan niet beter 1x de shares aanmaken, en hernoemen?
Want in dat opstartscriptje hierboven hernoemd die de schijven allemaal weer naar die oude naam 'movies op pdc' :\

• Ook

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 20 april 2003 @ 01:20:
[..]
Sla dit alles op in inlogscriptje.bat voor gebruik in werkgroepen
Sla dit alles op in inlogscriptje.cmd voor gebruik in domeinen

Thats all folks
Just curious; weet iemand het verschil tussen .bat en .cmd files (op een NT machine)?? Ik las ergens dat ze op een 'andere manier' worden verwerkt, maar wat het verschil nou echt is en welke van de 2 je wanneer moet gebruiken vind ik nergens...

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 01:16
Als je share.vbs gebruikt van de Resource Kit is dit wel mogelijk. De command wordt dan:
cscript share.vbs /C /N Name /P C:\ /T Disk /V Description
Name is veranderbaar
Description is veranderbaar
C:\ is ook veranderbaar (is de path naar de share)

En natuurlijk "cscript share.vbs /?" werkt altijd voor meer commands en voorbeelden.

Download Share.vbs
http://www.anime-xplosion.com/~anime/share.vbs

[ Voor 9% gewijzigd door AvanCade op 20-04-2003 14:26 . Reden: /P C:\ ook verander baar ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ook schreef op 20 april 2003 @ 09:27:
[...]

Just curious; weet iemand het verschil tussen .bat en .cmd files (op een NT machine)?? Ik las ergens dat ze op een 'andere manier' worden verwerkt, maar wat het verschil nou echt is en welke van de 2 je wanneer moet gebruiken vind ik nergens...
Bij mijn weten is het verschil praktisch nihil. Enige verschil zou moeten zijn dat BAT files na het inlezen van elke opdracht worden gesloten, voordat de opdracht wordt uitgevoerd, en daarna weer worden geopend om de volgende opdracht in te lezen.

Een CMD bestand blijft geopend staan totdat het hele bestand uitgevoerd is. Daardoor is het uitvoeren van een CMD bestand ietsje sneller.

De afwijkende afhandeling van BAT bestanden is een erfenis uit DOS tijden die in stand wordt gehouden in NT/W2K/XP voor backward compatibility.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bij mijn weten is het verschil praktisch nihil. Enige verschil zou moeten zijn dat BAT files na het inlezen van elke opdracht worden gesloten, voordat de opdracht wordt uitgevoerd, en daarna weer worden geopend om de volgende opdracht in te lezen.
Was het ook niet zo dat een .BAT met COMMAND.COM word uitgevoerd, die dus trager is, en .CMD met cmd.exe?

Edit: heb nog ff gezocht, en dit gevonden:
Note: while I talk about batch files, and use .bat extensions on the test programs, there is a difference between .bat and .cmd files. There doesn't appear to be any difference until you use a shortcut to launch the program, then .bat files get COMMAND.COM as their command processor, and so are running in an environment similar to DOS 5 with no NT extensions, but if the extension is .cmd, then the shortcut launches the program with CMD.EXE and all the NT extensions are present and functional.
Bron: http://gearbox.maem.umr.edu/~batch/nt.specific.html

[ Voor 46% gewijzigd door wildhagen op 20-04-2003 15:49 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Ook

Ook

Yes I can!

Dank voor de uitleg. CMD it is!!

Pagina: 1