Toon posts:

Instabiele PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De PC van mijn broer is wat instabiel, hij loopt gemiddeld 1 keer per dag vast (meestal gelijk een reboot) op random momenten, maar het is ook al tijdens morrowind spelen of divx kijken gebeurd. Toch heeft ie al meerdere divxjes bekeken en 10 uur+ gamesessies gehad, zonder vastlopers.

Specs:
300W voeding, Asus A7V8X, 1 reepje Infineon DDR van 512 MB op 333 Mhz, Athlon XP, Radeon 9100 (8500), Onboard geluid staat aan, draait redelijk nieuwe Win2k zonder rare processen op achtergrond

Via 4in1 is recent, spanning van de voeding is in orde, temperatuur CPU/MB is normaal na vastlopers, temperatuur is normaal 48 graden, bij een tijdje 100% load wordt dat zo'n 50. Verder memtest86 gedraaid, daar gaf ie na de eerste keer vier errors bij test 3 (moving inv, 8 bit pattern, cached):

Failing address: 425,9 MB, good f7f7f7f7, bad f7e7f7f7, errbits 001000, count 4

bij de tweede keer zelfde, maar errbits 00100000 en count 1

Ik kom er niet uit :(

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Memtest geeft fouten ... en je komt er niet uit? :P
Het geheugen werkt blijkbaar niet goed, en zodra je PC 425 MB geheugen vol heeft geeft ie fouten.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
mm zou wel eens kunnen :D zou meer zijn dat ik er niet uit KWAM, want ik zat al weken te piekeren wat het nou kon zijn, en kwam op het idee memtest te runnen na een search hier. Die errors van memtest vond ik idd toch wat verdacht en dacht toch eindelijk de fout te hebben gevonden :)

Ik heb ook al gedacht of het misschien iets externs aan de pc kon zijn, te veel vermogen op een stopcontact ofzo, want ik heb een home cinema, subwoofer, monitor, hallogeenlamp en pc op een stekkerdoos (3500 W), die een te dikke stekker heeft en dus niet in het stopcontact past, en dus op zn beurt weer op een andere stekkerdoos zit met een wat dunnere stekker en een nogal dun draadje (die overigens nog steeds niet in het stopcontact past, dus met een adaptertje met een stekkertje van misschien 3 mm dik in het stopcontact zit)

EDIT:

Nee, er zit geen randaarde op, het stopcontact heeft het uberhaubt niet (eigenlijk wel, het is er zo eentje met 3 gaten onder elkaar, de middelste is randaarde), ik zit al maanden tegen mn pa te zeuren dat ie dat stopcontact opensloopt en voor randaarde zorgt :)

Dat geheugen kun je meestal toch naar de winkel terugsturen als het errors geeft?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 14:59 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Systeem wel op de aarde aangesloten?
En sowieso geheugen vervangen.