[K7T Turbo] Overclockers bios?

Pagina: 1
Acties:

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoi

als ik de search doorspit over de MSI K7T Turbo kom ik weleens posts tegen van mensen die dit mobo hebben en een/de overclockersbios gebruiken. Ik kan alleen niet vinden waar ze die bios gedownload hebben. weet iemand waar? en klopt het dat ik de MP ook lager kan zetten dan met een originele bios?

ps: heb de search al gebruikt en ook al gegoogled.

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

http://www.msi.com.tw/pro...=1&CHIP=4&NAME=Socket%20A

Een overzicht van alle MSI bios updates beschikbaar. Even je mobo eruit zoeken en dan de overclock bios er tussen uit vissen.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

kixor schreef op 19 April 2003 @ 15:24:
http://www.msi.com.tw/pro...=1&CHIP=4&NAME=Socket%20A

Een overzicht van alle MSI bios updates beschikbaar. Even je mobo eruit zoeken en dan de overclock bios er tussen uit vissen.
een oc bios bedoelt ie..

ik zoek hem ook al een tijd maar heb hem ook nog nooit grevonden..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Staan er gewoon tussen, de overclock bios is namelijk door MSI zelf gemaakt (duh...) En vrijgegeven voor de zoals zij noemen 'heavy user'.

Heb er een week geleden nog naar gekeken en ze staan gewoon op de MSI site tussen de bios updates. Beter zoeken dus.

[edit1]Zoek wel tussen 'archives'. Daar staan de bios updates voor de wat oudere bordjes namelijk...[/edit1]

[edit2]Heb ook even gezocht, heb in totaal 2 gevonden. Helaas alleen voor de MS-6380LE en de K7T266 pro. Weet alleen zeker dat ik de bios eens heb gezien. Je zou eens op Tom's kunnen zoeken? Of HardOCP?

[ Voor 45% gewijzigd door kixor op 19-04-2003 15:42 ]

• mjszwo
  • Niet online
ik heb even op die sites gekeken maar daar is ook niks te vinden :'(

Verwijderd

Is dat w6330v10b162.exe? want die heb ik nog wel ergens staan.

• mjszwo
  • Niet online
uh geen idee, zit er geen readme bij?

Verwijderd

Het is deze. Maar blijkbaar is die niet echt heel goed (buggy).
Ze werd vroeger gebruikt om je multiplier te verlagen bij unlockte cpu's.

Verwijderd

waarom heb je nou in godnaams een overclock bios nodig bij een MSI K7T Turbo terwijl je al kan overclocken zonder die bios. 8)7

Verwijderd

Enige voordeel is dat je je multiplier kan verlagen en dan ander bios flashen.
Dan kan je een lagere multiplier kiezen. Is goed om 100 fsb cpu te draaien aan 133. Weinig voordeel dus.

Verwijderd

aha maar dan heb je ook meer kans op een instabiel systeem. Maar ik kan ook zonder die oc bios een lagere multiplier instellen.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mwah, het probleem is dus dat je geen lagere multiplier kan instellen dan de standaard mp. Heb je dus bijvoorbeeld mp 8, en FSB 100 kan je de MP instellen op 6 en de FSB omhoog gooien.
Daardoor loopt je PCI bus enzo ook sneller, handig voor als je je PCI bus enzo flink wilt o/c'en, maar je CPU het niet aan kan.
Het is hier iig. zo dat de MP niet lager kan dan de standaard MP.

Verwijderd

misschien komt het dat je een msi k7t turbo hebt en ik een msi k7t turbo LE dus limited edition. over dat pci bus sneller gaat als je fsb hoger zet dat klopt daarom ga ik binnekort een epox 8rda+ daar kan overclocken zonder dat je pci bus omhoog gaat das wel lekker.

• mjszwo
  • Niet online
wat ik er dus mee wil is idd de MP verlagen naar 7,5 of eventueel 7 zodat de FSB op 133 kan, want dat trekt me duron 800 niet op MP 8 :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dat overclockbios is kut, die is eik bedoeld voor de K7TPro2.

Wat je kunt doen: OC BIOS erin flashen, MP op het allerlaagst (5x) zetten, booten, normale BIOS terugzetten.

Je minimale MP is nml gelockt op de laagst gesette instelling sinds het flushen van je CMOS. Druk maar eens een Duron 700 in dat ding en daarna een 900: je laagste MP is 7x. Zo werkt dat ook met je OC BIOS: instellen op 5x, nieuwe BIOS erin en die zal alles vanaf 5x laten zien.

Verwijderd

waarom koop je geen nieuwe proc ? een athlon

• mjszwo
  • Niet online
omdat ik alles in 1x wil vernieuwen :) en ik heb op dit moment eerst effe wat anders te doen met me geld :)

maar als ik dat overclock bios er effe in ram, krijg ik dan geen rare problemen? ik bedoel dus dat me hele PC opeens niet meer kan booten ofzo (omdat het van een ander mobo is)?

Verwijderd

tja je moet het goed kunnen flashen als je het doet jah dan heb je pech. maar ik ga vanuit dat je een bios kunt flashen? maar de risico is er altijd dat je pc niet meer opstart ofzo

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je zult em geforceerd moeten flashen, het werkt wel, maar reken maar dat Win2K of XP gaat klagen over vage hardware.

• mjszwo
  • Niet online
ik kan uiteraard flashen ja :) maar als ik alles goed heb begrepen hoef ik windows toch niet te laten booten? want ik flash dan meteen weer de originele bios erop. dus dat is verder geen probleem :)

Verwijderd

nee je hoeft je windows niet laten booten. ik hoop dat het lukt!. overgens je hebt je duron toch wel geunlockt? anders heeft het niet zoveel zin 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 18:44 ]

• mjszwo
  • Niet online
ja die is geunlocked :) zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij de bios te mailen? :)

[ Voor 12% gewijzigd door mjszwo op 19-04-2003 21:00 . Reden: mail removed ]

Verwijderd

Ik heb je een mail gestuurd met bios.

Lees ook eens:

Athlon 1,2 (200) op MSI K7T op 133Mhz bus

• mjszwo
  • Niet online
thanx :D

edit:
helaas werkt het niet :(
ik had de MP netjes op 6 gezet, de jumper van het mobo gehaald zodat de fsb op 133 zou staan... maar geen beeld :(

dus ik heb nu maar weer MP 9 op FSB 100 :'(

[ Voor 93% gewijzigd door mjszwo op 19-04-2003 21:46 ]

Verwijderd

jammer heb je misschien andere mogelijkheden om de proc toch nog op 133fsb te zetten? op welke vcore heb erop gezet.

Verwijderd

Dat komt omdat het moederbord eerst de FSB verandert en daarna pas de multiplier. Dus probeert ie eerst op 9x133=1200 op te starten, wat die cpu waarschijnlijk niet aankan.
Je kan je bruggen inkleuren ofzo om op te starten met 1,85V. Maar dan nog is het niet zeker dat ie zal opstarten.

• mjszwo
  • Niet online
ja daar had ik al een schemaatje van gevonden, alleen moet ik dan ook bestaande bruggen gaan verbreken, en dat vind ik niet zo'n fijn idee :)

en de vcore had ik op 1,85 gezet

[ Voor 14% gewijzigd door mjszwo op 20-04-2003 14:58 ]

Pagina: 1