Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[KPN] Nieuwe simkaart nodig voor GPRS?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik mijn nokia 6610 opgehaald bij t for telecom en meteen daarbij mijn flexibel economy abonnement over laten zetten naar hi profile 30 + een gprs-bundel van 1 mb (geen i-mode). Mijn simkaart en nummer zijn (dus) hetzelfde gebleven.

Ik krijg het echter niet voor elkaar om gprs te laten werken, omdat er nog geen instellingen in de telefoon zijn "ingevuld". Ik moet onder andere een gprs toegangspunt en een ip-adres invullen. Nu heb ik contact opgenomen met de KPN helpdesk en die hebben mij verteld dat het zo kan zijn dat ik een te oude simkaart heb en dus niet kan gprs-en. Ik moet volgens hen een nieuwe simkaart halen, of laten toesturen, en dat gaat me dan 17 Euro kosten. Daarmee zou ik dan wel moeten gebruik kunnen maken van gprs. Is deze informatie correct, of werkt mijn gprs verbinding gewoon ook als ik de juiste gegevens van iemand krijg en die invul?

edit:
Titel typo: moet natuurlijk gprs zijn 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 14:28 ]

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-10 15:20

Alien_Inside

-geen-

hmmm, kan idd het geval zijn, het betekent dat je een 1e fase kaart hebt, die werkt op een ander voltage en met een ander geheugen systeem.
Maar je kunt kosteloos een 2e fase kaart op laten sturen door KPN hoor! Gewoon vragen.

Heb je btw al eens de instellingen handmatig naar je toe laten sturen ipv via 424? Kan vandaag nog tot 18.00h

Bij (nieuwe) nokia's zijn er nogal wat instellingen problemen via 424.

-geen-

Verwijderd

Topicstarter
uhmmm nee dat heb ik nog niet geprobeerd, je bedoelt niet m-info (424) neem ik aan? Hoe laat ik dat dan handmatig sturen?

Dat over fase-1 werd ook al gezegd door de telefoniste van de helpdesk. Zij zei echter wel dat er 17 Euro kosten verbonden waren aan een nieuwe simkaart, klopt dat??

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb het inmiddels zover dat ik via gprs kan wappen naar bijv. wap.tweakers.net, maar als ik pda.tweakers.net open krijg ik "Onbekend bestandsformaat", maar hoe kan ik nu echt "internetten" via gprs???? Heb ik daar toch een nieuwe simkaart voor nodig?

Edit:

Als ik het goed begrijp kan ik nu dus gebruik maken van WAP, via m-info, maar waar ik voor betaald heb, is gprs. Dit kan ik gebruiken als ik de benodigde inloginfo enz. heb. Hier is dus idd, zoals de helpdesk al zei, een nieuwe simkaart voor nodig?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 15:09 ]

Verwijderd

Je hebt je abo verlengd bij kpn met een nieuw toestel?
Dan kan je kosteloos een nieuwe simkaart aanvragen bij kpn of tellme of de winkel waar je um gehaald hebt. Dan moeten ze bij de aanvraag aangeven dat de simkaart kosteloos moet zijn ivm compatibiliteit met het nieuwe toestel.

• Blacksoul
  • Laatst online: 18-11-2024
Verwijderd schreef op 19 april 2003 @ 15:06:

Edit:

Als ik het goed begrijp kan ik nu dus gebruik maken van WAP, via m-info, maar waar ik voor betaald heb, is gprs. Dit kan ik gebruiken als ik de benodigde inloginfo enz. heb. Hier is dus idd, zoals de helpdesk al zei, een nieuwe simkaart voor nodig?
Je hebt inderdaad betaald voor GPRS (is niks meer dan een manier om verbinding te maken met een bepaalde dienst...i-mode/internet/wap etc.).

De Nokia 6610 heeft volgens mij geen internetbrowser, alleen een WAP-browser, dus internetten gaat niet werken.
Wat je wel kunt doen: toestel gebruiken samen met een laptop of palm en dan internetten via het GPRS netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt iig

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 22:38

jep

Blacksoul schreef op 19 april 2003 @ 15:26:
[...]

Je hebt inderdaad betaald voor GPRS (is niks meer dan een manier om verbinding te maken met een bepaalde dienst...i-mode/internet/wap etc.).

De Nokia 6610 heeft volgens mij geen internetbrowser, alleen een WAP-browser, dus internetten gaat niet werken.
Internetten wel, HTML pagina's bekijken niet. Een semi-ranzige oplossing hiervoor is de wmlproxy van google te gebruiken die van html pagina's wml maakt :). Zo kijk ik in de trein toch op html pagina's ;).

Verwijderd

Topicstarter
En er is zeker geen simpele java webbrowser voor de 6610?? Damn, ik dacht dat je er zoals met i-mode phones wel een beetje sites mee kon bekijken (zoals pda.tweakers.net)
In de wapbrowser kun je dus ook nooit iets in kleur bekijken??

• jep

jep

Jawel, er zijn ook wap-sites in kleur hoor.. geen probleem :). Is wml 1.1, ofzoiets. Kleur, foto's, tabellen, alles. :)

[ Voor 4% gewijzigd door jep op 19-04-2003 16:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
ow gelukkig (phew) waar vind ik die dan bijvoorbeeld?

• Blacksoul
  • Laatst online: 18-11-2024
jep schreef op 19 April 2003 @ 15:50:
[...]

Internetten wel, HTML pagina's bekijken niet. Een semi-ranzige oplossing hiervoor is de wmlproxy van google te gebruiken die van html pagina's wml maakt :). Zo kijk ik in de trein toch op html pagina's ;).
Owja.....ik scheid internet en WAP weer...stom...gaat om de taal waarin de site gebouwd is :)

• jep

jep

Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 16:06:
ow gelukkig (phew) waar vind ik die dan bijvoorbeeld?
Bekijk pulse.servicez.org/wap maar eens. Dit is mijn rooster voor school dat je niet zal boeien ;), maar hier komt kleur in voor en ook een tabel :). Verder zijn sites als wap.orange.nl en wap.esato.com in kleur.

[ Voor 10% gewijzigd door jep op 19-04-2003 16:44 ]

Pagina: 1