Printer sharing met samba/CUPS op Linux

Pagina: 1
Acties:

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09-2025
Hallo

Ik heb even een klein vraagje, momenteel heb ik twee printers geshared op mijn linux bak voor de windows pc's. Een HP 880C via de parallelle poort en een LaserJet 4 via het netwerk en de ingebouwde printerserver.

Ik gebruik CUPS om te printen, werkte goed toen ik alles installeerde. Beide printers werken (de LaserJet werkt gewoon via HP JetDirect op ip 192.168.0.4), de testpagina rolt er mooi uit.

Daarna heb ik de printers in de samba config file toegevoegd met "printing = cups" en ze werkten toen ook mooi in windows.

Alleen, nu komt het probleem: printen werkt dan weer wel, dan weer niet. En zoals altijd werkt het net weer niet als je het nodig hebt.

Ik heb ook al geprobeerd te printen via IPP (gewoon http://192.168.0.1:631/printers/HP_InkJet enz toegevoegd in Windows XP) dat gaat ook goed, maar soms doet ie het ook niet. Heel waxzig allemaal.

Heeft er iemand een idee waarom dat ding zo raar doet? En eventueel een andere optie om de printers te sharen? Ik wil gewoon beide printers sharen via de linux bak, heb geen zin om een extra windows server in het netwerk te gooien om printersharing te doen werken...

edit: Even erbij vermelden dat ik Debian unstable gebruik, en dat alle software geinstalleerd is met apt-get :)

Greetz
Cedric

[ Voor 6% gewijzigd door Ajunne op 19-04-2003 14:11 ]

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Samba is heel goed in loggen: /var/log/samba/<machine>
Post eens wat relevante info please :)

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09-2025
momenteel lopen de printers zelfs niet meer via samba, aangezien ik rechtstreeks naar CUPS print via IPP (de http://blablabla url gewoon invoegen in windows) dus aan samba logs heb je niks...

Samba werkt trouwens voor de rest perfect, filesharing loopt als een trein

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:34
En logt IPP dan toevallig ook iets....zonder informatie wordt helpen een tikje lastig, nietwaar...

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In /etc/cups/cups.conf kun je LogLevel op 'debug' of 'debug2' zetten. Dan geeft cups belachelijk veel informatie in /var/log/cups/error_log.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

met samba en cups waren er in debian sid veel problemen...dus ff weer updaten.
check de bug reports...
Pagina: 1