Toon posts:

uitgaand email poort dicht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een pc met isdn verbinding, met een tiscali compleet abbonement.

altijd deed de verbinding het perfect, net als het verzenden en ontvangen van email, maar een week geleden kon ik niet meer verzenden alleen ontvangen, de smtp server kon ik niet meer bereiken.

ook via telnet: telnet smtp.tiscali.nl 25 krijg ik geen verbinding.

telnet pop3.tiscali.nl 110 werkt wel prima.

ik heb norton antivirus 2003 prof al verwijderd, en verder zijn er geen processen actief op het eerste gezicht die deze poort zouden kunnen blokkeren...

ik ben ten einde raad :'( iemand suggesties wat ik zou kunnen doen?

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 06:58

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Klinkt mischien een beetje onnozel maar ik zou:

1. Firewall settings bekijken ?
2. contact opnemen met de helpdesk van tiscalli
3. system restore doen naar een punt toen je de problemen nog niet had.

Daarna goed in de gaten houden wat je installeerd, welke verandering je maakt en wanneer de poort niet meer te bereiken is.

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
NAV had in het verleden nog wel eens de vervelende eigenschap op de POP en SMTP server in de instellingen van Outlook aan te passen, zodat het via Symantec loopt.
Check je instellingen nog eens zou ik zeggen, als je dat niet al had gedaan.
Pingen naar de SMTP.TISCALI.NL gaat wel goed, dus hij is niet uit de lucht.

Verwijderd

Topicstarter
firewall heb ik niet, helpdesk heb ik al gebeld, kwamen we op dezelfde conclusie, iets op mn pc blokkeerd poort 25... ik ga die system restore maar eens proberen, dat is het enige wat me nuttig lijkt nu.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16
=> SA

't is software die dit probleem veroorzaakt :)

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem gehad. Norton had m'n POP en SMTP serverinstellingen veranderd.
Dus in Outlook bij accounts alles weer origineel ingevuld en klaar, het werkte weer.

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 14:40
Ik had laatst ook dat ik geen mails kon ontvangen met 4 accounts, kwam ook door NAV2003 die toen gedeeltelijk uit stond.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan wel ontvangen maar niet versturen... poort 25 zit dicht. de systemrestore heeft ook nix uitgehaald, ik ga nu nog 1 keer proberen nog verder trug in de tijd...

edit: dit haalde ook nix uit, ik zit nu echt vast. geen idee waarom ik niet naar smtp.tiscali.nl 25 kan telnetten, en dus ook geen email kan versturen... :'( :'( :'(

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 14:14 ]

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

heeft tiscali poort 25 niet zelf dicht gegooit? (domme vraag misschien?)
heb je al bij een andere tiscali abbo getest/gevraagd?

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

die server doet ut wel ...........
code:
1
2
3
220 rhea.tiscali.nl ESMTP Postfix (1.1.11) NO UCE !
helo test.com
250 rhea.tiscali.nl

zelfs ik kan er op komen dushet ligt niet aan tiscali denk ik

kun je wel connecten met een ander mailserver ... smtp.chello.nl bijvoorbeeld

[ Voor 34% gewijzigd door Fish op 19-04-2003 15:11 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
kheb het voor elkaar, het was niet zo dat poort 25 dicht zat, maar ik gebruikte het oude inbel nummer (nog van world online) en dat was nu geblokkeerd op de smtp server, nu kan je alleen nog met het nieuwe inbelnummer de smtp server bereiken.
Pagina: 1