Toon posts:

Nieuwe Maxtor spint soms niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe geassembleerde computer besteld waarvan de harde schijf (Maxtor 40GB plus 8 ) soms niet opspint. Het begon al gelijk de eerste keer dat ik de stekker er in deed. De bios detecteerde geen HD en liep vast. Leuk begin in ieder geval! Ik heb de aansluitingen gecontroleerd en alles zit goed vast! Toen ik het later nog eens probeerde deed hij het ineens wel!?!? De rest van de dag heeft hij het ook gewoon gedaan. Vanochtend weigerde hij dus weer om op te starten. Ik snap er niks van!! Ik heb ook speedfan gedraaid en die geeft geen errors met smart. De schijf is folgens dat programma gezond. Heeft er iemand hetzelfde probleem en wat e doen?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Tja, ik heb ook een 2 Maxtor 30Gb varianten. Altijd goed gewerkt maar sinds een aantal maanden vergeet er nog wel eens 1 op te starten. Sterker nog, soms doen ze dat beiden niet. Even resetten en ze gaan weer aan de slag :) Verder totaal geen probleem met die dingen dus of er serieus iets aan de hand is betwijfel ik.

Verwijderd

Meet eens de +12V/+5V terwijl je de PC aanzet. Wellicht voedingsprobleem.

Anders even die molex controlleren + IDE kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Maar goed. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het zo al gegint met een nieuw syteem. Laat staan als de vrouwen er even mee willen werken.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Trouwens, heb je de search al geprobeerd. Staan genoeg topics over laat of niet opspinnen van HD's :)

Verwijderd

Topicstarter
De kast is een Aopen HQ48pro met 300watt voeding. Ik zal ff poeren dan maar.

Verwijderd

Topicstarter
De stekkers zitten allemaal goed vast. Het gekke is dat hij volgens mij het meeste problemen heeft met de "koude start" En ja ik heb gesearchd maar echt een oplossing is er niet uitgekomen
Pagina: 1