Toon posts:

[ATI 9700 Pro] Zwarte screenshots Quake3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

1. Ja ik heb al gezocht in de FAQ
2. Ja ik heb al gezocht op google.
3. DirectX8 (default XP DirectX) zowel als DirectX9a geprobeerd

Mijn probleem is als volgt; Als ik screenshots maak in Quake3, blijken ze achteraf zwart te zijn.

Eventuele details van waarde;

- ATI 9700 Pro (Gigabyte Maya II) (non oc-ed)
- amd2700xp+ (non oc-ed)
- 512 ddr 3200 ocz el (non oc-ed)
- Epox8rda+ (3129) (non oc-ed)
- Meest recente PBA drivers - Catalyst 3.2
- Windows XP Pro SP1 (En updates)
- DirectX 9a

Onder Quake3 heb ik zowel het standaard commando 'screenshot' alswel onder de OSP mod 'screenshotJPG' geprobeerd - beide gaven zwarte resultaten.

Verschillende OpenGL settings gaven (AA/Anisotropic/Vsync) gaven dezelfde resultaten: zwarte screenshots.

Iemand dit ook gehad/opgelost of suggesties? :?

Alvast bedankt.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:57
Al een programma zoals Hypersnap geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dit graag in het Quake3 zelf opgelost zien; Ook ivm cl_avidump commando - waarmee je dus een reeks van screenshots creeert - waar je later weer een avi mee kunt maken. De hoogste kwaliteit (fps zoals beeldkwaliteit) haal je echter met het commando in Quake3 zelf;

Dus aan programma's als fraps (www.fraps.com) of Hypersnap wil ik niet beginnen. Ik heb een high-end videokaart; Dan hoort dit toch zeker te moeten werken!? |:(

Verwijderd

en toch kom ik dan terug op hypersnap.. omdat ik ooit ook zoiets had. Screenshots vanuit een game waren zwart, maar hypersnap heeft een speciale snapshot-optie voor opengl, Directx en DVD's enzo.
Ik gok er dus op dat het een probleempje is met de opengl drivers.
Quake 3 is al best oud, ondertussen, en er zal wel zoveel veranderd zijn aan de opengl drivers dat bij jouw kaart de screenshot optie niet meer werkt.

Da's allemaal giswerk, maar het is een idee om oudere drivers voor je kaart te installeren.

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
kan je toch verhelpen door in je beeldscherm opties 'hardeware acceleratie' iets te verlagen?

Verwijderd

Topicstarter
Maargoed;

Ik dus mijn 'Hardware acceleration' iets teruggezet; geen resultaat. :'(
Druk ik op mijn 'Defaults' knop van de driver settings (openGL) - ik start Quake3 weer, duw op screenshot;

Check in mijn screenshot mapje, en wat denk je:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dslrob/sshot/shot0000.png

:*)

Maar zodra ik custom ga; Is het raak:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dslrob/sshot/shot0001.png

:(

Probleem opgelost dus - voor wat betreft het maken van een avi-tje met Quake3 screenshots. Zal toch een mailtje duwen naar ATI dat ze er van op de hoogte zijn (indien nog niet het geval).

Thanks anyway voor de suggesties! _/-\o_
Pagina: 1