Cable wanadoo, sommige sites laden niet zoals google

Pagina: 1
Acties:
  • 430 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 19:13
Hoi,

Ik heb een vaag probleem met cable wanadoo. bepaalde paginas zoals www.google.nl en woningnet laden niet. bij yahoo werkt het niet meer bij het starten van een zoek commando.

waar zou dit aan kunnen liggen?
browser geeft aan bezig verbinding te maken . het lijkt wel of ei bepaalde scripts niet kan verwerken of zo. allemaal heel vaag

vr gr.

Rico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 15:42
Misschien heb je deze offline opgeslagen, of misschien
heb je een firewall draaien, die deze sites toevallig blocked...?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15
welk OS ?
Welke i-net browser

iets meer info zou wel makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:18
Heb ik ook gehad, het staat wel ergens in een topic op GoT (daar had ik het ook gevonden). Het heeft te maken met de MTU timing van de netwerkkaart of iets dergelijks. Suc6 ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat me raden:

Motorola Surfboard 4200e modem, VPN-L2TP-connectie, en waarschijnlijk nog gedeeld via een NAT-router (Internet Connection Sharing ofzo).

Je kan de sites wél pingen, maar je kan er niet komen als je er naar toe surft.

Probleem ligt in een te hoge MTU-waarde. Die VPN-L2TP verbinding die je opbouwt heeft een MTU van 1400.

As je bv een MTU van 1500 instelt (op de client bv) dan worden de packet met een grootte boven de 1400 niet gefragmenteerd (zoals gewoonlijk) maar worden gewoon gedropt, maar packets bóven de 1406 weer niet, die worden wel gefragmenteerd. Lijkt mij een beveiliging van Wanadoo tegen routers?

Dus zet de MTU van je client, en/of de netwerkkaart naar 't modem op een max van 1400 en alles doet 't.

Hoe je dat doet kan ik je niet zeggen, aangezien je nog geen info mbt tot OS ed hebt gegeven. Maar een beetje zoeken kan ook geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
bedankt voor jullie reacties,

ik maak gebruik van windows 98se , met ie6.0

ik vraag me af waar ik die mtu timing kan veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
er zijn diverse tooltjes voor, moet je maar ff op tucows.nl zoeken naar 'connection managers' ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
waanzinnig, het werkt weer (wat een vage problemen kan je ook hebben!)
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rico_fxp schreef op 19 April 2003 @ 15:05:
waanzinnig, het werkt weer (wat een vage problemen kan je ook hebben!)
thx
Zou je me aub kunnen vertellen hoe je dat uiteindelijk in win98 hebt gedaan? Mijn vriendin heeft hier namelijk hetzelfde probleem en hetzelfde OS plus dito browser!

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 00:02

zipper646

...shit happens

Start->instellingen->configuratiescherm->netwerk->externe toegangsadapter->ippakketgrootte-, zet deze op KLEIN. reboot de pc en dan zal het moeten werken.

Succes

Apple iMac 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal..

Ik heb hetzelfde probleem. kan op bepaalde sites niet meer komen, en mijn chat proggie yahoo doet het opeens helemaal niet meer.

ik heb de vorige post hierover gelezen maar draai met windows XP en kan die instelling zoals eerder voorgesteld daar niet in terug vinden.
Ook kan ik geen proggie vinden voor windows XP waarmee ik deze instelling kan veranderen.

Kan iemand mij helpen?

Groetjes Faye xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://support.microsoft.com/?kbid=813444

probeer deze eens, misschien kun je hier wat uithalen en je probleem oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hiero hetzelfde, alleen zelfs zonder een router, sommige sites werken gewoon niet, eens even kijken of er iets met dns is....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi..

Ik heb mijn systeem nagekeken met die link die Willkaman doorgaf, maar het probleem is niet opgelost daarmee :(

Al mijn chatvrienden zitten op Yahoo dus je begrijpt dat dit heel vervelend is.

Groetjes Faye xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryw.Filtiarn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09-2022
ZeRoC00L schreef op 10 januari 2004 @ 14:04:
Hiero hetzelfde, alleen zelfs zonder een router, sommige sites werken gewoon niet, eens even kijken of er iets met dns is....
Een DNS probleem lijkt het niet te zijn, aangezien iig de yahoo site die via IE niet bereikbaar is, wel gewoon te pingen is en gewoon een IP resolved. Ook heeft het geen nut om een andere DNS server in te stellen. (DNS server van Universiteit Delft geprobeerd)

=( Protected by witchcraft )=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat me raden: je ipadres zit ergens in de range 83.117 en 83.127?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryw.Filtiarn
In het geval van DigiLady gaat het om een ip in de 66.36.x.x range.

Maar hoezo vermelde je die range? Zijn daar bijzonderheden mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep Wanadoo/Casema heeft een nieuwe range ipadressen in gebruik genomen (83.117-83.127) en heeft "vergeten" deze overal aan te melden.

Het resultaat is dat sommige backbones deze ipadressen weigeren en dat abbos die wanadoo (free) mail gebruiken ook hun mail niet kunnen ophalen.

Dit probleem speelt al vanaf 06-01 geloof ik en zou in de loop van vandaag, uiterlijk het weekend, opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryw.Filtiarn
Misschien dat het iets zou kunnen verklaren. Wellicht dat er enkele routers wel in die range zitten en dat die gebruikt worden door sommige hosts waardoor het niet werkt?

Is maar een gedachte van mij hoor, misschien dat iemand kan bevestigen of dat een goede gedachte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi..

Ik denk dat het stukje van _BSoD_ voor het probleem wat ik heb van toepassing is. Ik ga het heel even afwachten.

Bedankt voor het meedenken..

Groetjes Faye xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Aha, dat heeft dus met die nieuwe IP's te maken. Ik zit nu inderdaad op 83.117.xxx.xxx. Ik van de week al zitten schelden op een firewall die ik net geinstalleerd had... Stond donderdag nog op de FP, de klantenservice was de 'strategische kernactiviteit'. Kwa inkomsten zou het me niets verbazen, maar even een storing melden op casema.net zat er ook weer niet in. En ik maar uren zitten prutsen met MTU's, DNS'en en firewall settings :/

Gaat het bij jullie overigens om bijvoorbeeld sites als:
-rabobank.nl
-orange.nl

Vooral die eerste is heeel erg vervelend :(

[ Voor 10% gewijzigd door Rickbv op 11-01-2004 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Rickbv schreef op 11 januari 2004 @ 00:15:
Aha, dat heeft dus met die nieuwe IP's te maken. Ik zit nu inderdaad op 83.117.xxx.xxx. Ik van de week al zitten schelden op een firewall die ik net geinstalleerd had... Stond donderdag nog op de FP, de klantenservice was de 'strategische kernactiviteit'. Kwa inkomsten zou het me niets verbazen, maar even een storing melden op casema.net zat er ook weer niet in. En ik maar uren zitten prutsen met MTU's, DNS'en en firewall settings :/

Gaat het bij jullie overigens om bijvoorbeeld sites als:
-rabobank.nl
-orange.nl

Vooral die eerste is heeel erg vervelend :(
Verdomd nog aan toe. Mijn vriendin (nieuwe Casema abbo met Motorola modem) heeft precies hetzelfde. Rabobank ook niet te bereiken dus heeft ze net maar even hier bij mij de bankzaken gedaan. Gisteren over MSN heb ik me het hoofd gebroken wat het zou kunnen zijn maar dus geen resultaat. Hulde en veel dank voor deze toelichting! _/-\o_

Nog eentje om te checken:
- http://www.psychobilly-online.de :+

Wat een ontzettende amateurs bij Casema zeg..

edit: ik heb zelf overigens Wanadoo Premium met de zwarte COM21 maar op dit moment is de verbinding zo traag als dikke stront door een trechter. Meer dan de helft van de ping requests komt niet eens aan en wat er wel aankomt zit ver boven de 800 ms :(

[ Voor 12% gewijzigd door judgem op 11-01-2004 00:27 ]

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi.... :)

Even een goed berichtje tussendoor..
De problemen hier zijn opgelost.. ik kan weer de pagina's bereiken waar ik niet op kon komen en yahoo werkt ook weer.

En ja storing melding is heel slecht, zelfde met de helpserves en storingsdienst.
Ik heb geen teletext en geen telefoon. Mijn modum geeft niet altijd aan doormiddel van knipperende lichtjes dat er storing is, dus zoek ik me altijd helemaal wild als ik opeens geen verbinding meer kan krijgen. Zeker met xp ligt het probleem ook vaak aan xp omdat iets steeds met de instellingen speelt zodat verbinding ook niet mogelijk is.. Maar goed dit probleem is gelukkig weer opgelost.

Een ding is zeker ik leer steeds meer van computers ect. door al dit soort ongein, maar of ik daar nu blij mee moet zijn op deze manier.... lol

groetjes Faye xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Is het bij een van jullie al gefixed? Ik heb zojuist nog even m'n modem gereset, maar het had geen effect. Het begint na een week toch wel heel vervelend te worden. En dat voor € 50,- in de maand :/

Is er trouwens geen andere tijdelijke oplossing te bedenken. Het ging toch om bepaalde IP-adressen die niet waren aangemeld en daarom geweigerd werden op bepaalde websites? Zou surfen via een proxy het probleem omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k3vil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 12:16

k3vil

da ']['err0rific

weet iemand waar ik dit dus kan aanpassen in windows 2000, kan het u nog steeds niet vinden

*zoekt ondertussen gewoon verder*

"Linux is like a wigwam. No windows, no gates, apache inside."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judgem

judgem

Lord of Metal

wellicht dat we Casema eens moeten nomineren: http://www2.kro.nl/odn/allesin1.php

})

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judgem

judgem

Lord of Metal

*schop*

het is toch ook godsgeklaagd met dat hele Casema gebeuren.. Vanmiddag tot 2 maal toe de verbinding die hier (Broadband Premium/Com21) eruit klapte... Ik hoorde een of ander vaag verhaal over dat de routers niet goed staan ingesteld.. Het zou me weinig verbazen eerlijk gezegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo lieve mensen,

Misschien een beetje laat, maare, beter laat dan helemaal nie, toch?

Ik had t zelfde probleem, geen router maar een win2k server waarop ik de inet verbinding share.
Kon dus ook bepaalde sites nie op en had hier gelezen dat t een mtu probleem was. Als je nie weet hoe je mtu-waarde moet veranderen moet je ff hiero http://www.dslnuts.com/files/cmtu10017.zip dit tooltje downloaden. Erg simpel allemaal.

Anyways, werkt dus allemaal weer enzo, alleen mja.....die kaashema verbinding blijft triest.
Beter eweka ofzo nemen voor een behoorlijke verbinding.

Lata!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judgem

judgem

Lord of Metal

Kan iemand hier met een Wanadoo Braodband Premium abbo met Com21 de site van Girotel openen? https://gto.postbank.nl/GTO/ Lukt hier namelijk voor geen meter (zojuist op mijn werk wel) en ik zou graag nog wat bankzaken regelen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Girotel opent hier wel gewoon, geen rare disconnects of iets dergelijks. Heb trouwens nu ook geen 83.117.x.x meer (daar had ik toen problemen mee, rabobank ed), maar 213.17.x.x. Het probleem is nu dat ik bol.com niet kan openen, zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judgem

judgem

Lord of Metal

Rickbv schreef op 26 januari 2004 @ 22:38:
Girotel opent hier wel gewoon, geen rare disconnects of iets dergelijks. Heb trouwens nu ook geen 83.117.x.x meer (daar had ik toen problemen mee, rabobank ed), maar 213.17.x.x. Het probleem is nu dat ik bol.com niet kan openen, zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?
Wel bol.com hier, nog steeds geen Girotel (is buiten gebryuik op dit uur, ik weet het maar dan krijg je op zijn minst nog een meldingsscherm daarvan en geen DNS-error)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het zelfde probleem. Kan op veel pagina's niet komen. Is er geen manier dat je en ander iptje krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff casema helpdesk aan de lijn, zal wel niet helpen, maar de meneer zoekt de status van het probleem op. Volgens hem ligt het aan de 'andere' partijen........

Dat hoor je toch wel erg vaak bij Kaashema.......blij dat ik thuis gewoon ADSL heb....

Volgens casema zou het probleem niet meer voor moeten kunnen, het ip adres van m'n vriendin zit inderdaad in de gewraakte range.

Op zich werken veel sites weer na het verlagen van MTU waarde.....

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Iemand nog problemen met die nieuwe IP range? Vandaag was het hier helemaal erg, hotmail/msnmessenger/opel.nl enz deden het niet. Nu ik via een proxy surf heb ik dan wel een vertraging van 7sec in Messenger, maar het werkt tenminste allemaal weer. Is er iets wat ik kan doen tegen deze massale * Rickbv -blocking? Kan ik Casema bijvoorbeeld niet dwingen mij een ander/oude IP (terug) te geven, omdat die nieuwe range gewoon te bagger is? Want in elk MSN gesprek 10seconde wachten is ook niet alles, geloof mij :/

edit:
Lees wel net dat er ik niet de enige ben met MSN problemen vandaag, maar dat zou alsnog niet verklaren waarom bijvoorbeeld www.opel.nl het nog steeds niet doet

[ Voor 16% gewijzigd door Rickbv op 07-02-2004 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik zit hier ook in de 83.117.*.* range en ook hier doen veel sites hiet niet.
Het begon met detelefoongids.nl, maar na het verlagen van de MTU waarde in de router (E-tech) werkt die site weer wel. Maar opel.nl, orange.nl enzo werken nog steeds niet.

in de nieuwsgroepen van casema staat het ook vol met dit probleem, het lijkt wel of casema dit probleem gewoon negeerd. Voor de linux gebruikes staat er een script in casema.linux die net zolang reconnect totdat je ee NON 83.117.*.* ip krijgt :P

Maarja dit is weer typisch casema en ze reppen er ook met geen woord over op de website, dus voor de normale consument is het absoluut niet duidelijk waarom "internet het niet doet"

Het word tijd voor demon :)

[ Voor 49% gewijzigd door messi op 07-02-2004 10:51 ]

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja is wel lullig dat Casema er niks mee doet maar je mag wel de volle pond betalen. Als me abbo afgelopen is switch ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 14:01

w0w

Ik zit hier ook op Casema (Power), en kan vanaf gisteren niet meer op msn.nl komen, en ik kan niet eens inloggen op msn! Maar voor zover ik weet zit ik al een paar weken op de 83.117.*.* range :?
Kan iemand mij helpen hoe ik in kan loggen met msn ?

Edit;
opel.nl werkt hier ook niet, bol.com wel

edit2;
Na tientallen keren reconnecten zit ik weer op de 212 range en alles werkt weer perfect..... *** Casema :-(

[ Voor 40% gewijzigd door w0w op 07-02-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
yojordi schreef op 07 februari 2004 @ 19:52:
Ik zit hier ook op Casema (Power), en kan vanaf gisteren niet meer op msn.nl komen, en ik kan niet eens inloggen op msn! Maar voor zover ik weet zit ik al een paar weken op de 83.*.*.* range :?
Dit is dus precies wat ik ook heb, sinds gister is het opeens begonnen. Ik word hier echt gek van, het lijkt wel of je gelijk al je contact kwijt ben (online dan ;)).

Ik ga Casema denk sowieso een brief schrijven dat ik de vorige maand niet ga betalen, want 50euro voor 1024/128 (niet echt concurrerend meer) en dan ook nog eens voor de helft niet werken is gewoon een dikke wanprestatie. Waarschijlijk volgt daarna de opzeg brief, want samen met eerder genoemde zaken ook nog eens die bagger klantenservice en een contract van een jaar lijkt Casema een slechte keus te zijn.

Is er behalve het surfen via een proxy (=traag...) dan echt niets aan te doen? :'(

edit:
Na een reconnect heb ook ik weer de 212.xxx.xxx.xxx range te pakken, en gelijk werkt het weer. Ik hoop dat ze die oude blijven gebruiken...

[ Voor 8% gewijzigd door Rickbv op 08-02-2004 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 17:40
Volgens mij heeft het níets met die IP-range te maken (dit probleem i.i.g) aangezien ik - bijna-ex Casema/Wanadoo Cable BroadBand Basic gebruiker - er ook last van heb.

Zo nu en dan liggen bepaalde sites eruit, en ook de MSN-messenger service enzo...

Knap vervelend... Maar goed, nog 6 dagen te gaan en dan ADSL :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
Hmm ik denk dat mensen die vandaag en gister dit topic zien omdat ze de behoefte tot klagen niet kunnen onderdrukken nu een groot aantal pagina's het niet doen zich eerst eens in dit topic moeten inlezen. Dit topic gaat niet over die bagger provider voor casema die de routing over internet regelt wat nu weer het probleem is. Dit topic gaat over een aantal specifieke pagina's die niet te bereiken zijn voor motorola luitjes.
Nu is er dus een probleem met die bagger provider. Gelukkig bestaan er proxies en vpn verbindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Hoi

Ik word echt helemaal kompleet gestoord van wanadoo.
Nu kan ik weer niet op bepaalde pagina's komen en belangrijker voor mij nog
ik kan zelfs niet inloggen met het chatproggie dat Paltalk heet, voor mij heel belangrijk omdat ik daar een chatroom heb die elke dag open is..
Pest is dat op emails met klachten niet word gereageerd door wanadoo, liefst zou ik dat zooitje eens op bellen maar ja heb geen telefoon dus dat kan niet.

Weet niet meer wat ik moet doen, blijft ellende sinds ik dat nieuwe motorola modum heb. De ene keer is er niks aan de hand de andere keer (zoals nu dus weer) werken chat proggies en bepaalde websites niet meer.
Waar zijn die achterlijke lui toch mee bezig. Kost genoeg dus waarom kan het blijkbaar niet normaal werken bij hun

Gr. DigiLady |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Wee
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-06 00:32

F-Wee

vreemd, hier stond toch iets??

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 20:17:
Hoi Hoi

Ik word echt helemaal kompleet gestoord van wanadoo.
Nu kan ik weer niet op bepaalde pagina's komen en belangrijker voor mij nog
ik kan zelfs niet inloggen met het chatproggie dat Paltalk heet, voor mij heel belangrijk omdat ik daar een chatroom heb die elke dag open is..
{knip}
Gr. DigiLady |:(
Nou Lady, je bent niet de enige vandaag. Zelfs een eenvoudig e-mailtje versturen of ontvangen is volkomen onmogelijk. Krijg net een belletje binnen van iemand die me verteld dat het bij elke box en site van msn vandaag hopeloos is want heel het land heeft er problemen mee.

Niet dat het je wat verder helpt, maar je bent in ieder geval niet de enige dan.

Groeten,

F-W :|

Ouwe troep en veel geduld geven uiteindelijk alsnog een burnout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cveld
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 11:00

cveld

Kennistechnoloog

Ja ik zit nu ook al sinds medio januari 2004 met de hierboven beschreven problemen. Ik beschik over een zwarte Eurodocsis Motorola-kabelmodem. Ik zit regelmatig in de 83.117-ip-range maar vandaag heb ik ip-nummer 213.17.58.129 en nog steeds kan ik de ondergenoemde sites niet benaderen. Dat zet me aan het denken dat ik een oplossing voor het probleem wellicht toch dichter bij huis moet zoeken. :/

Ik probeer een lijstje te verzamelen van sites die bij mij niet werken:

www.tucows.com (216.40.32.30)
www.microsoft.com (207.46.250.252)
gto.postbank.nl (145.221.52.226)
bankieren.rabobank.nl (145.72.78.230)
www.detelefoongids.nl (194.151.216.202)
www.mcafee.com (216.49.88.12)

Ik probeerde de MTU van mijn Sitecom DC 202-router te verlagen (hij connect met de kabelmodem met een MTU van 1460), maar dan kan het ding geen verbinding meer maken met het Casema-netwerk (l2tp). :(

Ik heb die MTUtool gedownload en de MTU nu van 1492 op 1400 gezet. Nu ga ik mijn computer rebooten. Ben benieuwd. Lijkt me dat het weinig invloed zal hebben daar het echte verkeer met internet geregeld wordt door de router.

Waar ik behoefte aan heb ik is een tool die mij feedback kan geven waardoor het nou komt dat ik juist deze sites niet kan benaderen. DNS resolving lukt prima, getuige de ip-nummers die ik bovenstaand heb weten te produceren. Als ik bovenstaande sites probeer te pingen krijg ik bij alle de foutmelding "request timed out".

Kennistechnoloog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik heb bij het doorlezen van dit topic eens de sites waar mensen niet op konden komen eens geprobeerd en degenen die niet bij mij werkten waren http://www.opel.nl en http://bankieren.rabobank.nl. De rest deed het allemaal bij mij. Mijn IP is nu 83.117.x.x maar het probleem is volgens mij allang niet meer IP-adres gerelateerd. Wanadoo heeft gewoon zijn zaakjes niet op orde. :/

Misschien dat het straks mogelijk wordt om van Wanadoo naar Casema over te stappen (Casema wordt zelf ook ISP ipv alleen netwerkbeheerder). De snelheid was van de week wat minder (ivm werkzaamheden) maar over het algemeen heb ik niks maar dan ook niks over m'n Premium verbinding te klagen (alleen de lage upload dan maar hij is bij mij wel precies 16 KB/s).
Ping rond de 10~12 ms meestal. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 29-03-2004 04:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2024

chemmie

Badger!

Bij mij is alles opgelost door de MTU van de client computers op 1400 te zetten.

Alleen nu is de boel weer gaar :)

Er zijn hordes ip's die ik niet kan bereiken.
DNS resolving gaat prima, maar pingen of connecten ho maar.

Het gros is van xs4all, www.xs4all.nl is ook onbereikbaar.
www.clanbase.com ook.

Ik hoop dat dit vanzelf goedkomt want het is goed vervelend.

Heb meer mensen met Cable Premium gesproken en die hebben hetzelfde probleem.

Jammer genoeg zit ik vast aan de kabel :/

And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.

Pagina: 1