Toon posts:

niet doorstarten ecsk75a

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb probleem dat mijn pc af en toe niet doorstart (windows start niet op) veel aktiviteit bij de cd rom en brander en een zacht getik, ook geen piepjes.

Als ik dan even flink aan mijn videokaart beweeg (die overigens muurvast zit) start hij weer op. En gaat het een week of twee weer goed.

Mijn vraag zou dit aan het moederbord liggen (las met search dat meer K7S5A gebruikers dit hadden) of aan de videokaart?

ECSK7S5A met Asus V6800 (Geforce 1 DDR)
(moederbord zit nog garantie op).

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:00

grimson

domeingrommer

Ik dank dat je PC wilt opstarten van CD-ROM ?
Heb je er dan een CD inzitten ofzo ??
Verander eens je boot instellingen ? hd->cd->flop ofzo ?!

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

Het ligt, voor zover ik het uit je verhaal kan halen, aan het bordje. Hoewel het wel raar is dat er geen piepjes zijn.

Een geforce 1? Hmm grote kans dat die het dan veroorzaakt. Is vrij oud. Ik zou het eens met een ander kaartje proberen. In V & A op t.net kun je heel goedkoop een 2e hands geforce 2'tje op de kop tikken.

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 12:38:
Als ik dan even flink aan mijn videokaart beweeg (die overigens muurvast zit) start hij weer op. En gaat het een week of twee weer goed.
Wat bedoel je daar precies mee?
Trouwens, idd grote kans dat je videokaart niet helemaal frips meer is.
Probeer het met een goedkoop kaartje. Als -ie het daarmee ook niet meer doet ligt het aan je mobo..

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel daarmee, dat ik de videokaart vastpak en eens flink beweeg. Duwen en wat op en neer bewegen.
Vervolgens start hij wel door.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 16:44

Tux

Misschien zit je videokaart er niet helemaal goed ingedrukt?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Heb sinds een maand of twee ook een K7S5A en het probleem dat hij gewoon niet opstart, geen piepjes ofzo, geen beeld, activiteit van de CD-rom, doe ik dan een bios-reset, werkt weer alles goed, maar na een week of twee, weer hetzelfde, weer reset, weer werkt alles goed, een weekje later, start hij weer niet op, geen piepjes, geen beeld, activiteit van de CD-rom, doe weer een reset, werkt hij weer perfect, ben momenteel aan het wachten op een officiële update van het bios.

Doe eens een bios-reset, bij mij lost dat alles op.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het ECS bord maar eens ter discussie stel bij de leverancier. De K7S5A heeft mijn geduld nou wel genoeg op de proef gesteld:

- eerst het bekende niet op 133/133 stabiel willen zijn (oplossing was het sdram wat ik had vervangen door ddr = extra uitgaven).
- Al twee keer de BIOS reset zichzelf op default (moet ik alles weer goed zetten).
- Nu weer het niet doorstarten. Lijkt me ook ECS gerelateerd.

Heb het bord nu 3 maanden.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Dat probleem is bekend, de PC blijft gewoon in een loop resetten.
Heb hier een brakke ECS K7S5A mobo liggen die hetzelfde probleem had als ik hem probeerde synchroon 133/133 probeerde te draaien.
Ik heb een maandje daarna een nieuwe gekocht, deze heeft het alleen als ik een spel heb gespeeld en deze is vastgelopen. De Northbridge is dan te warm, waardoor de PC vastloopt.
En deze moet dan eerst afkoelen wil de PC weer goed doorstarten.
Het is een bekend probleem dat de koeling op de Northbridge niet goed is, waardoor deze dus te warm wordt. Ik ben dan ook van plan om volgende week dat koelblokje te vervangen.

Toen ik bij me oude ECS K7S5A het koelblokje van de NB eraf haalde kon je gewoon zien dat deze er niet goed opzat.
En het is idd een bekend probleem dat je de videokaart goed moet aandrukken.

De problemen met de BIOS reset is op te lossen door er een nieuw batterijtje op te zetten.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
heb ook een k7s5a, nooit problemen gehad... heel fijn mobo

Verwijderd

ik had het ook maar bij mij lag het aan een brakke hdd die heb ik toen vervangen
Pagina: 1