Shuttle SN41G2 en maxtor schijven probleem

Pagina: 1
Acties:

• OnAcid
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:46

OnAcid

aka 303BASS

Topicstarter
Ik heb voor een kennis (voor de kinderen) een shuttle systeempje in elkaar gezet.
Eest had ik een maxtor 40gig gekocht. Deze had ik met fdisk gepartioneerd, waarna ik hem probeerde te formatteren. Al na enkele procenten kreeg ik de melding 'poging tot repareren van cluster'.
Na de complete faq en veel posts doorgelezen te hebben, heb ik de schijf omgeruild voor een andere (30 gig maxtor).
Maar, deze kon ik met fdisk (WinMe versie) niet eens partioneren. Daarna heb ik dat tooltje van Maxtor zelf gebruikt en daarmee had ik de schijf binnen 1 minuut ingedeeld en geformatteerd.

Leuk, ik win98 SE geinstalleerd en alles werkte perfect. Heel de dag gedraaid enkele keren gereboot en uitgezet... geen probleem.
Alleen de volgende dag wilde de pc niet meer opstarten: heel de map windows beschadigd...was ook niet meer te repareren.

Ik de schijf opnieuw geformatterd, windows 98 se opnieuw geinstalleerd inclusief een update voor snelle prcessoren en schijven (en andere updates natuurlijk). Weer heel de dag zonder problemen gedraaid...MAAR je raadt het al: de volgende dag wilde dat kreng weer niet opstarten! :(

Zou ik 2x een slechte schijf gekregen hebben? lijkt me sterk. Levert de shuttle teveel voltage ofzo? Ik snap er helemaal niks van! Of kan het aan het geheugen liggen? Ik heb helaas geen DDR hier om te testen...

Systeem:
Shuttle SN41G2 Nforce2
AMD XP 2200+
512 mb DDR OEM pc2700
Maxtor 30gb
Alles draait op 133mhz en het geugen staat op sync.

• OnAcid

OnAcid

aka 303BASS

Topicstarter
OH PS: Alle memory timings staan gewoon op 'optimaal'. Dus ik heb niks oveklokt staan...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Draai dan in ieder geval eens memtest, en kijk wat die doet?

Ik vermoed trouwens ook dat die Maxtor brak is, debug dat kreng eens en probeer nog eens fdisk en format, en kijk of het dan wel lukt.

En gebruik in het vervolg de edit button als je iets aan je post wil toevoegen.

• OnAcid

OnAcid

aka 303BASS

Topicstarter
2x een kapotte schijf zou wel heel erg ruk zijn.
Maar die pc blijft zonder problemen de gehele dag draaien. Ik heb er gisteren een hele partij software opgezet (dus zo'n 100x rebooten) en dat doet ie ook zonder problemen.
Maar als je hem een nachtje uit laat staan, dan wil ie niet meer opstarten...Daar word je toch gek van?

Ik ga in iedre geval zo even het geheugen testen...
Ik had ook kingston gesteld, maar dat hadden ze weer niet op voorraad. :'(

[ Voor 20% gewijzigd door OnAcid op 19-04-2003 13:12 ]

Verwijderd

Waarom win98?? Hoever komt de pc met opstarten?

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

mm geheugen probleem ? Heb ik iig wel eens gehad.

btw. In het vervolg kan je de schijf gemakkelijk indelen door ff de nieuwste fdisk te downloade en op de bootflop te zette.

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-03 21:59
2e schijf is ook brak volgens mij

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Verwijderd

misschien is de voeding wel brak
......... heb je wel een geaarde stopcontact?
OnAcid schreef op 19 april 2003 @ 12:41:
2x een kapotte schijf zou wel heel erg ruk zijn.
Maar die pc blijft zonder problemen de gehele dag draaien. Ik heb er gisteren een hele partij software opgezet (dus zo'n 100x rebooten) en dat doet ie ook zonder problemen.
Maar als je hem een nachtje uit laat staan, dan wil ie niet meer opstarten...Daar word je toch gek van?

Ik ga in iedre geval zo even het geheugen testen...
Ik had ook kingston gesteld, maar dat hadden ze weer niet op voorraad. :'(
Pagina: 1