Toon posts:

[Nokia 7250] Datakabel, welke software ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een datakabel voor de 7250. Deze werkt echter niet met de originele nokia software (PC Suite). Heeft iemand ervaring met dit soort kabels ? Zo ja, welke software gebruik jij dan om spellen etc. te uploaden naar jouw 7250 ?

Heb natuurlijk al verschillende sites bezocht, maar kan echt niks vinden.... Iemand een idee ?

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:37
is het wel een orgineel? dat wil wel eens een groot verschil maken...

no comment

Verwijderd

je moet om de software van Nokia zelf te kunnen gebruiken wel de originele datakabel hebben. Je kan hiervoor helaas geen goedkopere niet-originele datakabel voor gebruiken... Tevens kan je over het algemeen met niet -originele datakabels geen data tussen PC en GSM uitwisselen (dus GPRS of internetten)...

Verwijderd

Ik gebruik een originele Nokia datakabel de DKU-5,
Bij mij werkt deze ook niet icm met mijn Nokia 6100.
Volgens mij ligt het aan de telefoon.

Laatst ben ik bij "TeleVisie2003,De vakbeurs voor iedereen die werkzaam is in telecom en IT." geweest.
bij de Nokia stand mijn telefoon op hun kabel getest en ook daar werd hij niet herkend.
De man pakte een 6100 van hem zelf, en die werd ook niet herkend.
Daarna pakte hij een andere Nokia (N-Gage).
Hij deed het stekkerje er in en deze werdt direkt herkend.
Ik vroeg hoe dat kon, hij zei: ik weet het niet.
dat schoot lekker op dus.
Dus als er nog meer mensen dit probleem hebben laat het dan even horen.

Ook heb ik al een mail naar Nokia gestuurd, maar nog steeds geen reactie gehad.

Verwijderd

ja, ik heb ook een 7250i en een niet originele datakabel, maar nu weet ik ook niet hoe ik het werkend moet krijgen :(

het is wel een serieele kabel.

weet iemand welke software werkt met deze datakabels?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 21:27 ]

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Je kan beter gewoon een infrarood dingetje kopen, is goedkoper en werkt!

Verwijderd

ja, maar nu heb ik al zo'n kabeltje he :+

zou wel fijn zijn als dat ding ook werkt. ik heb verschillende versies van MobiMB geprobeerd, maar weet nog niet welke werkt met de 7250i.
wel valt bij de meeste versies mijn telefoon uit als ik het probeer :r.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 08:33 ]

Verwijderd

kleine update

ik zie wel aan mijn telefoon dat er "iets gebeurd" als ik mobiMB of oxygen phone manager start (het display veranderd), maar bij mobiMB krijg ik de melding :"COM2 is currently open in another aplication or is in use by another connection" en bij oxygen krijg ik gewoon de melding "phone not found" |:( |:(

ik draai geen andere programma's die ook de serieele poorten gebruiken, heb wel nokia pc suite geinstalleerd gehad maar ook weer gedeinstalleerd.

ik weet het niet meer, iemand nog suggesties?????

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 16:02 ]

Verwijderd

ik heb nu ook andere basisconfiguraties voor de com poorten geprobeerd, maar krijg hierdoor aleen maar conflicten :r

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik heb een 6610 (nagenoeg zelfde hardware) met zo'n data-kabel uit engeland. Na 3 weken elke avond weer kloten (com drivers, freeware/shareware proggies) kon ik uiteindelijk wel mn telefoon benaderen... maar daar bleef het bij.

Nu trotste eigenaar van Infrarood module, heerlijkz.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

en wat waren dan je instellingen/gebruikte programma's?

ben zeer benieuwd hoe jij het deed dan

Verwijderd

iemand nog ideeen?
begin er een beetje genoeg van te krijgen :r :r

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 11:10 ]

Verwijderd

kickje, niemand???

Verwijderd

update,

met mobiMB krijg ik wel de foto's te zijn maar als ik ze probeer te kopieeren naar een map op mijn pc krijg ik steeds een error, iemand die dit herkent? ik gebruik mobiMB 1.2.7.

de ene keer krijg ik wel de mappen te zien met applications, games en gallery, soms maar enkele en soms geen, vind ik ook wel apart...

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 21:36 ]

Pagina: 1