Toon posts:

Wie kan me even helpen? Wat past het beste in dit

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik wil binnenkort een nieuw systeem kopen, maar ik weet nog niet precies welk mobo en welke videokaart de beste keus is. De volgende onderdelen was ik van plan aan te schaffen:

Maxtor Vl plus 20 gig hd
128 mb PC133 mhz geheugen
900 Mhz AMD T-bird
Terractec DMX Fire 1024
17" monitor (welke wee'k nog nie)

Kan ik nou het beste een Abit KT7 Raid nemen of een AV7? Ik moet wel ATA-100 ondersteuning hebben, en geen onboard sound. Voor de rest zat ik te denken aan een Ati Radeon 64 mb, maar ik weet niet hoe dat zit met de ondersteuning voor spellen omdat 'ie nog zo nieuw is. Op het systeem gaat Windows 98 standaard draaien.

Kan iemand me ff advies geven pleazz?

Verwijderd

Topicstarter
Voor de rest komt er een 52x cd-rom in (Aopen of Asus), grote kast, en de T-bird wordt opgeklokt naar minstens 1100.
Gaat dit systeem goed draaien als ik een Abit K7T Raid koop??

Plaezz zeg ff wat jullie ervan vinden, en wat het beste is!! Opmerkingen over andere onderdelen mag ook!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-08 19:39

ken

ik zou voor een abit kt7 gaan heb ik ook en werkt perfect

verder een ibm harde schijf en een monitor met plaate scherm

ik heb nu de lg 795 flatron en deze is echt een aanrader

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Topicstarter
Is IBM beter dan Maxtor??

en hoeveel kost zon lg 795 monitor? Ik heb nog ongeveer 600 of 700 piek over voor het scherm, i kdacht dat er op de hcc voor dat geld wel een goed dingn te krijgen was of heb ik het nu mis? Een Iiyama of een Sony, wel een lekker kleine dot pinch, 0.25 als het ff kan

Verwijderd

Topicstarter
Welke videokaart is er voor de rest nog aan te raden? Ik zat zelf te denken aan de Ati RAdeon 64 mb, maar een Geforce 2 GTS is ook goed en ik weet niet welke te snelste is...de Ati is iig het goedkoopst!

Verwijderd

Ik weet niet wat je met je systeempje wilt doen maar 20 Gig is een beetje minimaal. 25 tot 45 gig is aantrekkelijker prijsgezien.
Zeker als je DVD'tjes wil gaan rippen of/en kabel (of sneller) hebt

Qua moederbord zijn Abit en Asus nagenoeg gelijk. En kan niet veel fout gaan met je keuze.

Ben je een echte poweruser dan zou ik nog even wachten tot de release van de AMD760 Chipset die DDRRAM ondersteund met als optie de Thunderbird op 266Mhz :P

Alle bekende mobofabrikanten zullen hier op inspringen met waarschijnlijk een prijsje iets hoger dan de KT133 chipset.

De 266mhz Thunderbird zal waarschijnlijk ook ietsje duurde worden maar prijs/performance nihil vergeleken met de huidige chipset.

Dus denk er nog even over na :)

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanks!!

ja ik wil ook wel meer ram en hd, maar ik heb in totaal maar ongeveer 3500 gulden te besteden dus vandaar dat ik begin met 20 gig, en dan kan ik er altijd nog een tweede hd naast schroeven..
Maar iig bedankt voor je reply!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

en die Radeon is een prima keus. :+
Pagina: 1