Toon posts:

@home nieuwsgroepen benaderen vanaf andere ISP

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Graag zou ik willen weten of het mogelijk is om met een andere ISP op @home nieuwsgroepen te komen, ik ben nu via @Work (ADSL) online, en ik kom er met geen mogelijkheid op, username and passworden werken niet...

Heeft iemand een idee?

Verwijderd

Inbellen met @home ?

Het kan namelijk zijn dat ze geen relaying ondersteunen en dus alleen verkeer/inlog toelaten vanaf hun eigen netwerk....

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 13:03
Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 11:30:
Hoi,

Graag zou ik willen weten of het mogelijk is om met een andere ISP op @home nieuwsgroepen te komen, ik ben nu via @Work (ADSL) online, en ik kom er met geen mogelijkheid op, username and passworden werken niet...

Heeft iemand een idee?
Ze zullen wel met hun eigen ip-ranges werken,en dan kom je er niet op.
De meeste isp werken op deze manier....behalve Euronet zover ik weet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 11:34:
Inbellen met @home ?

Het kan namelijk zijn dat ze geen relaying ondersteunen en dus alleen verkeer/inlog toelaten vanaf hun eigen netwerk....
Niet inbellen, ik heb een programma waar ik op nieuwsgroepen kan komen :P
Maar ik kan niet vanaf hier (ADSL), @work (wat ook een onderdeel van essent is) op die newsgroepen komen, hij kan gewoonweg niet connecten...

Verwijderd

Topicstarter
Flex schreef op 19 april 2003 @ 11:36:
[...]
Ze zullen wel met hun eigen ip-ranges werken,en dan kom je er niet op.
De meeste isp werken op deze manier....behalve Euronet zover ik weet.
Op XS4ALL kom ik ook wel op, of ik nu thuis ben of hier, dat maakt niet uit, ik gebruik daarvoor een username and password, maar in dezelfde groep staan niet dezelfde artikelen, in die van @home staan heel veel rar files die ik download, maar op die van xs4all staan alleen maar text berichten, waar ik weinig aan heb... ik dacht dat er geen verschil zat in die groepen, dat ze het zelfde waren...

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 13:03
Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 11:36:
[...]

Niet inbellen, ik heb een programma waar ik op nieuwsgroepen kan komen :P
Maar ik kan niet vanaf hier (ADSL), @work (wat ook een onderdeel van essent is) op die newsgroepen komen, hij kan gewoonweg niet connecten...
Laat me raden......IPV6?

Verwijderd

Topicstarter
Flex schreef op 19 April 2003 @ 11:41:
[...]
Laat me raden......IPV6?
Hoe bedoel je??

Ik wil gewoon connecten op de nieuwsgroep van @home... maar dat kan niet vanaf deze internet verbinding... een username en password accepteert die ook niet...

Ik begin steeds meer te geloven dat @home gewoon zwaar zuigt...

Verwijderd

heeft geen zin, @home newsgroupen zuig, goede groups zijn uit geschakeld, ik zit bij @home en heb een account bij claranews.co.uk. is duur maar ja krijg wel newsgroupen te zien...

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:52
Wat heb je als news server opgegeven ?
NEWS of news.regio.bla.bla ?

Verwijderd

Topicstarter
Tijsje schreef op 19 April 2003 @ 11:46:
Wat heb je als news server opgegeven ?
NEWS of news.regio.bla.bla ?
ik gebruik er 2,

news.rdc1.ov.home.nl
news.tilbu1.nb.home.nl

maar op geen van beide kom ik op... misschien dat ze een gebruikersnaam enzo accepteren... :?

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 11:38:
[...]

Op XS4ALL kom ik ook wel op, of ik nu thuis ben of hier, dat maakt niet uit, ik gebruik daarvoor een username and password, maar in dezelfde groep staan niet dezelfde artikelen, in die van @home staan heel veel rar files die ik download, maar op die van xs4all staan alleen maar text berichten, waar ik weinig aan heb... ik dacht dat er geen verschil zat in die groepen, dat ze het zelfde waren...
Je moet newszilla.xs4all.nl hebben voor 2.5TB aan binaries, de andere newsservers hebben idd alleen de text-only files.

BTW, ik heb liever de newsserver van XS4ALL dan die brakke zooi van @home.

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:16
werken de newsservers dan weer van @home?? liggen toch al 2 jaar plat

https://d4armory.io/Player/803500

Verwijderd

Bij @home hoef je noramilaliter ook niet in te loggen. ik denk dat je range verekeerd licht.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
DarkY schreef op 19 April 2003 @ 11:52:
Ja, inderdaad... Met een retentietijd van 12 uur wordt het allemaal ook niet echt beter :D

Ik ben allang afgestapt van de newsservers van @home en heb daarvoor de volgende alternatieven: XS4ALL, Usenetserver en Giganews. Interessante combo en ruim 2 weken (ipv 12 uur) retentie; dus tijd zat om het laatste interessante spul te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
GraveR schreef op 19 april 2003 @ 11:51:
[...]

Je moet newszilla.xs4all.nl hebben voor 2.5TB aan binaries, de andere newsservers hebben idd alleen de text-only files.

BTW, ik heb liever de newsserver van XS4ALL dan die brakke zooi van @home.
Die Newszilla werkt :)

Alleen ik ben aan het zoeken naar episodes van the simpsons, die ik op @home wel vind, maar niet op news.xs4all.nl, maar ik denk dat ik de verkeerder heb ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
DarkY schreef op 19 April 2003 @ 11:52:
Die doen het prima, thuis dan, maar hier niet... :?

Verwijderd

GHP: zal je niet lukken.
De nieuwsgroepen van @home werken alleen bij een @home aansluiting :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 13:05:
GHP: zal je niet lukken.
De nieuwsgroepen van @home werken alleen bij een @home aansluiting :)
Inderdaad. En dat is bij bijna elke ISP zo...

Dit draadje kan dus dicht, want bovenstaande conclusie had je ook zelf kunnen trekken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.