ATI READON op A7V

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Ik hoorde dat je niet alle agp kaarten zondermeer op elk agp moederbord kan plakken, wel ik heb nu een asus A7V mobo en wil hier op de nieuwste ATI READON op zetten. Kan deze combinatie?

Ik heb gehoord dat er verschillende agp voltages kunnen zijn en dat hier door dingen kapot kunnen gaan?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12
Dat is inderdaad waar, maar welke Radeon wil je op je moederbord plaatsen? Alleen Radeon is namelijk nogal een wijd begrip en ook daar zitten verschillen in tussen voltages :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Het kan inderdaad ja. Maar dit is eigenlijk alleen als je een agp 1x kaart in een agp 4x of 8x zet. Dat kan inderdaad problemen leveren. Meestal zit er tegenwoordig ook een sticker op het agp slot als je het bord koopt dat je er alleen 1.5v kaarten in moet zetten en geen 3.3v Maar met de nieuwe radeon word het geen probleem. Je zult alleen niet op 8x agp kunnen draaien

• eth0
Waarschijnlijk deze ATi Radeon 9700Pro of een 9800 Pro komt er op, dat hij niet op 8x agp staat vind ik geen probleem, want over een paar maanden komt er toch ook een nieuw mobo aan.

[ Voor 5% gewijzigd door eth0 op 19-04-2003 11:21 ]

Verwijderd

Dan mag het geen probleem zijn

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat jij bedoeld (met die voltages) dat is met oudere moederborden...
Die hebben een andere AGP poort (is wel even groot, maar er zit een streepje in, die zit op een andere plaats, en werkt op 3.3V ipv 1.5V) AGP-poort zit trouwens wel op dezelfde plek int mobo...

Maar verder moet het wel werken :)

* CH4OS vraagt zich af, of een GeForce2 PRO wel werkt dan in een nieuw moderbord, omdat die @ 3.3V zit... en de AGP-standaard nu 1.5V is... :?

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 19-04-2003 11:29 ]

• eth0
Ik heb nu in mijn A7V een GeForce1 SDR zitten en dat gaat dus naar een ati Readon 97/9800

maar dan zou mijn GeForce nu dan ook op 3.3v zitten en een nieuwe ati zit dan op 1.5, maar mijn A7V mobo draait dan toch op 3.3 nu met de GeForce :?

ben nu ff het spoor bijster

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Moet gewoon kunnen, heeft met die inkepingen te maken op je videokaart, geloof als de kaart nie past dan is ie niet geschikt voor je moederbord. Maar Asus A7V moet gewoon die kaarten ondersteunen.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 23:07
Hey, ik ga dus ook wel een radeon (9100 :P , meer wil de portemonnee niet :'( ) op mijn a7v133 kunnen gebruiken..... Altijd fijn om te weten. Alleen hopen dat de omschakeling detonator/catalyst drivers goed gaat verlopen.

[off-topic]
Wat ik me alleen wel is afvraag, is icm met een 15"tft alles boven 90 fps niet alles overkill??
[/off-topic]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12
Miglow schreef op 19 April 2003 @ 14:25:
Hey, ik ga dus ook wel een radeon (9100 :P , meer wil de portemonnee niet :'( ) op mijn a7v133 kunnen gebruiken..... Altijd fijn om te weten. Alleen hopen dat de omschakeling detonator/catalyst drivers goed gaat verlopen.
Dat kan je goed laten verlopen door eerst je Detonators eraf te halen met Detonator Destroyers, dan PC afsluiten, Radeon kaart erin doen en dan Catalyst drivers installeren :)
[off-topic]
Wat ik me alleen wel is afvraag, is icm met een 15"tft alles boven 90 fps niet alles overkill??
[/off-topic]
Sterker nog, als je reactietijd van je TFT niet onder de 16 zit is een framerate van boven de 60 al nutteloos eigenlijk. Overkill is het niet, maar eerder niet nodig. 16 ms reactietijd is te vergelijken met 60 fps/Hz :)

The devil is in the details.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
In FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (01/03/03) staat alles uitgelegd wat je wil weten, met plaatje en al :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.