Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[KPN] wijziging mobile tarieven per 1 juni

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
Ik las net op de site van telecomvergelijker dat kpn de tarieven van de volgende abbo's gaat veranderen:

mobile: 60,120,180,240
Hi GSM
FlexiBel Economy
FlexiBel Premium

dit leek mij een leuke reden om me abbo op te zeggen :)
op 15 mei worden de nieuwe tarieven op de kpn site gezet, ik ga er maar vanuit dat ze hoger worden.
27.4
Indien een Contractant een wijziging van de Algemene Voorwaarden niet wenst te accepteren, kan hij de Overeenkomst schrijftelijk opzeggen met ingang van de datum waarop de nieuwe voorwaarden van kracht worden. De opzegging dient tijdig te geschieden. De opzegging wordt door KPN Mobile uitsluitend als tijdig geaccepteerd indien de mededeling voor de laatstgenoemde datum bij KPN Mobile is ontvangen. Ten aanzien van wijziging van tarieven geldt het in dit lid bepaalde uitsluitend voor zover de tariefwijzigingen per saldo een hoger tarief voor de Contractant meebrengen
ik hoop dat dit in het voordeel van een aantal van ons kan werken :)
*nu maar hopen dat de tarieven niet naar beneden gaan

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 22:43

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Euhm, Veranderen is omhoog gaan? Das wel kl*te dan...

K'vond het altijd al zo duur..

[kweet trouwens niet precies hoeveel ct/pm, maar ik weet wel dat ik na 20 sec bellen met een GSM al zo'n 40 ct kwijt ben :X [alst niet meer is :) ]

[ Voor 49% gewijzigd door Scatman_II op 19-04-2003 11:04 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

dit is dus alleen voor abbos met beltegoed minuten dus. Gelukkig niet op de gesprekskosten, dat scheelt alweer een beetje, ik gebruik een gewoon abbo, zonder belminuten gratis per maand, dus val ik er buiten en ben dus blij dat men niet de gesprekstarieven verhoogt.

Maar heb je ook al onderzocht of andere providers dit ook doen of niet doen?

want als je je KPN opzegt en wilt bv naar Vodafone, wie zegt dat deze zijn tarieven ok niet heeft verhoogd????????

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
The_eYe schreef op 19 April 2003 @ 10:59:
[...]

ik ga er maar vanuit dat ze hoger worden.

[...]
Waarom denk je dat?

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lol, wel grappig dat er tegenwoordig al mensen hopen dat hun abo geld omhoog gaat, zodat ze kunnen opzeggen.
Persoonlijk hoop ik dat het abo goedkoper zal worden (hoe onwaarschijnlijk), of een verandering aan de tarieven buiten je belbundel. Dat maakt me niks uit.

Als het duurder wordt kan ik natuurlijk opzeggen, en weer een nieuw gratis abbo nemen. Maar dan heb ik weer een nieuw nummer en dat is ook niet echt prettig. Nummerbehoud is volgensmij een nog grotere ramp...

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Verwijderd

Alleen de mobile abo's zijn bundel abonnementen. De flexibel's en de Hi GSM niet.

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

* MVC heeft FlexiBel Economy

is opzeggen van een KPN abonnement niet kostenloos ?

wil aan het eind van het jaat overstappen naar iets anders want KPN |:(

• The_eYe
Omdat dat meestal gebeurt
mischien is het wel meer hopen dan denken trouwens :P

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
The_eYe schreef op 19 April 2003 @ 11:35:
[...]

Omdat dat meestal gebeurt
mischien is het wel meer hopen dan denken trouwens :P
Meestal :? De trend van de afgelopen tien jaar is toch wel dat de tarieven voortdurend omlaag gaan, ik kan me eerlijk gezegd geen tariefverhoging herinnerren.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 11:08:
Alleen de mobile abo's zijn bundel abonnementen. De flexibel's en de Hi GSM niet.
Waar hoort Hi Profile dan bij, want dat heb ik Hi 50, en 400 belminuten/smsjes

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:34

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Ik denk toch dat je de tariefswijziging zou moeten accepteren. In het stukje dat je quote staat

..
Indien een Contractant een wijziging van de Algemene Voorwaarden niet wenst te accepteren, kan hij de Overeenkomst schrijftelijk opzeggen
..

Ze veranderen niet de Algemene voorwaarden, maar het tarief. Dus kun je niet op grond van de bovenstande regel je overeenkomst opzeggen. Er moet dan expliciet staan dat je op grond van een tariefswijziging je overeenkomst kunt opzeggen. Daarbij zijn overeenkomsten meestal gebaseerd op een vast tarief voor een vaste periode, dus hetgeen ze aan gaan passen is over het algemeen het variabele deel (je belkosten of het starttarief). En dan moet jij aan kunnen tonen dat je er per saldo op achteruit gaat. Bijv,. bij starttarief omhoog, maar minutentarief goedkoper is er een omslagpunt waarbij het bellen bijv. duurder wordt. Op basis van historische belgegevens moet jij dan aan kunnen tonen dat je duurder uit zou kunnen zijn. ALs je dus geen consequent belgedrag hebt, kun je dat bijna niet hard maken.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• eXite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 21:46
Je hebt de algemene voorwaarden geaccepteerd op grond van de tarieven op dat moment. Zodra KPN hun tarieven wijzigt heb je dus het volste recht om je abbo op te zeggen.

Ja, ik bedoel, je kunt er wel moeilijk over doen, maar zo is het toch?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 april 2003 @ 11:08:
Het oude Hi gsm abo bestaat al tijden niet meer. De nieuwe hi abo's "hi profile" abo's zijn belbundels.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 april 2003 @ 14:00:
[...]

Het oude Hi gsm abo bestaat al tijden niet meer. De nieuwe hi abo's "hi profile" abo's zijn belbundels.
Ja, maar daar doelt met men 'Belbundels van KPN Telecom' niet op (linkje), dat zijn andere abonnementen dan Hi Profile; het is de naam van het abonnement, Hi Profile heeft, net als Belbundels van KPN, een belbundel, maar zijn dus andere abo's :P

Verwijderd

Ik heb een kpn mobile 60, mag ik die dan opzeggen, en waar moet die heen en voor wanneer!!
Ik had al wel een briefje klaar om in november de handel op te zeggen maar als dat eerder kan :) moet ik ook nog een ander briefje.. mooi zo, was toch al over naar vodafone!!

• The_eYe
Als je 15 mei hoort dat de tarieven omhoog gaan kan je gelijk een brief sturen, die moet dan volgens mij voor 1 juni bij KPN binnen zijn.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 08:57

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Verwijderd schreef op 19 april 2003 @ 14:00:
[...]

Hi Profile heet inmiddels gewoon Hi, dus bijvoorbeeld Hi 30.
Verder zijn deze bundels geen belbundels maar "bel-en-sms-bundels" :+
En wat dat opzeggen betreft, KPN, of iedere aanbieder wat dat betreft, moet ruim van tevoren een verhoging aankondigen, 2 weken van tevoren is VEEL te laat. Dus denk ik dat het hetzij toch een verlaging zal worden, hetzij ze zichzelf veel problemen op de hals halen, gezien de verwerking van binnengekomen post alleen al 3 weken duurt :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Het zou toch zo kunnen zijn dat je voor je belminuten nog steeds hetzelfde betaald, maar dat het pas duurder wordt als je buiten je bundel gaat bellen?
Uit dit bericht is niets te halen; de tarieven veranderen ... tsjah, dat kan naar boven of beneden zijn ... Nog een paar weken geduld en we weten het zeker.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 00:03

Sebastiaan

....

zou wel handig zijn als het omhoog gaat. Ik heb hier nog een flexibel abo liggen van de test i-mode actie, daar zou ik best eerder mee willen stoppen

• D-Jay
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

ik heb nog een flexibel abo liggen van zomer vorig jaar toen er op flexibel nog een flinke toestelkorting zat ... toen ff een tellie gekocht terwijl ik al een abotje had

Verwijderd

zou't verstandig zijn nu een hi abo af te sluiten en dan wanneer die abo's duurder worden deze gelijk op te zeggen zodat ik gratis toestel overhou?

• The_eYe
kan je doen....
alleen straks worden de tarieven goedkoper :|
en dan zit jij wel met een abbo ..... dus ik zou het alleen doen als je toch al een abbo wilde afsluiten, niet als extra omdat je hem mischien kan opzeggen

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ik vraag me nou een ding af : waarom wil iedereen zo graag zijn abbo opzeggen :?
Wat is daar zo handig/voordelig aan?

Verwijderd

Glacier schreef op 22 april 2003 @ 10:16:
ik vraag me nou een ding af : waarom wil iedereen zo graag zijn abbo opzeggen :?
Ik heb hier ook nog een paar abo's liggen die ik niet gebruik. Die waren van die acties van oa gsmstunter met leuke cashdeals, als ik die nu op kan zeggen dan hou ik nog meer geld over :) :7

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Glacier schreef op 22 April 2003 @ 10:16:
Ik vermoed iedere 3 maanden de nieuwste mobiel in huis. Je moet toch wat als je nog geen rijbewijs hebt :/

;)

Verwijderd

Wekkel schreef op 22 April 2003 @ 11:23:
[...]

Ik vermoed iedere 3 maanden de nieuwste mobiel in huis. Je moet toch wat als je nog geen rijbewijs hebt :/

;)
precies, ben al uitgekeken op m'n 2 maanden oude telefoon en wil nu toch wel een mooier foontje

• The_eYe
idd, mijn oude is stuk
nou wat heb ik aan een abbo zonde foon ?? nix dus
als ik het kan opzeggen, neem ik gelijk weer een nieuwe met een nieuw toestel

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 11:04:
dit is dus alleen voor abbos met beltegoed minuten dus. Gelukkig niet op de gesprekskosten, dat scheelt alweer een beetje, ik gebruik een gewoon abbo, zonder belminuten gratis per maand, dus val ik er buiten en ben dus blij dat men niet de gesprekstarieven verhoogt.

Maar heb je ook al onderzocht of andere providers dit ook doen of niet doen?

want als je je KPN opzegt en wilt bv naar Vodafone, wie zegt dat deze zijn tarieven ok niet heeft verhoogd????????
Hoezo alleen abbo's met beltegoed ? Ik heb een Flexibel economy abbo, en die wordt ook in tarief gewijzigd volgens mij.

BTW opzeggen moet je zeker schriftelijk doen he ?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Voor iedereen ze'n informatie:

Ik heb zojuist klantenservice van KPN gebeld, het gesprek ging ongeveer zo:

Ik : Goedenmiddag, ik wil graag me'n Flexibel economy gsm abbo opzeggen.
Moet ik dit schriftelijk doen oid ?

KPN :Inderdaad dit kunt u opzeggen door te schrijven aan
KPN Mobile
Afd Opzeggingen
Postbus 13500
9700 EG Groningen

Ik :Nou prima, dan ga ik schrijven.

KPN :(rommelt even) maar meneer ik zie dat u onlangs uw abbonement heeft laten verlengen in ruil voor 3 maanden geen abbo kosten betalen! Uw contract loopt dus pas op january 2004 af!

IK : Ja dat is leuk maar ik lees op mijn factuur dat de tarieven gaan wijzigen per 1 Juni en daar ga ik niet mee akkoord.

KPN: Ok. nou in dat geval kunt u uw contract per 1 Juni laten beeindigen. Geeft u
dit wel aan in uw brief ?

IK: prima.

Dus.. Het is mogenlijk :) Sterker nog je kan gewoon weer een nieuw abbo afsluiten bij ze volgens mij krijg je een gratis phone :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023

Verwijderd

Ik deze week ook een fax de deur uit gedaan Flexibel Premium...
Exit, ik heb onlangs verlengt met twee jaar, terwijl ik nog een jaar te gaan had... Scheelt drie jaar abo kosten...

Verwijderd

Ik geloof dat er al genoeg over wordt gepost in een andere topic trouwens...

KPN Mobile kosteloos opzeggen!?!
Pagina: 1