Toon posts:

svchost houdt isdn lijn open

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn thuisnetwerk is via een ISDN router verbonden met de buitenwereld.
Op elke PC draait Zonealarm om e.e.a. te beveiligen. Alle programma's die naar 'buiten' willen worden door Zonealarm afgevangen en op dat moment kan ik zelf bepalen of ik de router wil laten verbinden met internet. Sluit ik het betreffende programma wordt de verbinding netjes verbroken zodat de telefoonkosten binnen de perken blijven. Alles werkt zoals het hoort.

Sinds kort heb ik echter een nieuwe PC met XP Pro erop. Als nu een programma het net op wil gaat dit via de svchost.exe welke de hosting van services verzorgt. Dit doet hij voor o.a. ook Internet Explorer, Outlook ed.
Maar als ik daarna IE of outlook afsluit blijft svchost.exe wel de verbinding met het net openhouden. Dat is ongewenst want mijn ISDN lijn staat open naar de provider maar ik doe daar niets mee. Pas bij afsluiten van de computer eindigt svchost en pas dan gaat mijn ISDN verbinding plat.

Kan ik hier wat aan doen? Graag wel eenvoudig want als mijn vriendin even haar mail uitleest en daarna een spelletje gaat spelen moet ze niet allerlei akties moeten uitvoeren. Dat wordt te ingewikkeld voor de 'simpele' gebruiker.