HP DVD300i werkt voor geen meter

Pagina: 1
Acties:

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2025
Ik heb een week terug een HP DVD300i dvd+r/w writer gekocht, maar ik heb nog niks succesvol gebrand.
Ik gebruik het in combinatie met Pinnacle 8.5 maar of Pinnacle loopt vast, of de DVD doet het niet.

Als ik een film helemaal gemonteerd heb dan wil ik hem gewoon wegschrijven naar DVD, dus gaat ie alles encoden naar DVD-formaat. Dit duurt godsgruwelijk lang en dus zet ik dat 's nachts aan. Hij loopt echter regelmatig vast. Bij korte testfilmpjes loopt ie niet vast, maar doet de DVD het helemaal niet goed.

Ik heb toen een nieuwe computer gekocht, omdat het monteren vreselijk traag ging, en dit is het systeem:
Pentium IV 2,4GHz
1024MB DDR A-merk
ASUS P4PE moederbord
120Gb Western Digital HDD

En nog loopt het vast. Aan het systeem kan het niet liggen, dat is zo stabiel als een koekie.

Ik wordt er gek van. Wat doe ik fout???
Ik kon ook al niet veel vinden op internet :'(

[ Voor 7% gewijzigd door armageddon_2k1 op 19-04-2003 10:47 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Hrm, de search leverde niet veel anders op... deze trap ik even een eindje omhoog :)

Ik heb hier op een PC van een klant precies hetzelfde probleem. Pinnacle bakt een paar uur over de compilatie, gooit het laatje open van de brander, dvd+r erin, laatje dicht, 3 seconden en einde pinnacle...

Updates mochten niet baten.

Nu is me wel opgevallen de de HP DVD300i niet in het lijstje van compatible writers staat op www.pinnaclesys.com

Verder wordt de brander door alle software aangezien als een HP DVD300n, terwijl het dus een "ï" is...

Kan iemand ons helpen ? Thnx :)

Edit: Het gaat in mijn geval om een Pentium 4 2.4 Ghz, vaaaag moederbord, dadelijk ff nazoeken (iegv SIS set), Pinnacle DC10 Plus Capturekaart, Pine Geforce 4 440 MX 64 MB, en Windows XP Home Edition)

[ Voor 16% gewijzigd door Freggel_United op 06-05-2003 16:01 ]

By each crime and every kindness, we birth our future

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
De HP noemt op de doos een i (van intern) en in de drive een n (van NEC), want het is een NEC 1100. Best mogelijk dat HP een andere drive die 4x op DVD+R schrijft gaat verkopen, en dat wordt dan een ander lettertje in de drive, niet op de doos.

Verwijderd

Pinnacle sucks, mijn vader heeft een DV500 en niets anders als gezeik. Wel een beetje vreemd voor een kaart van €735. Ik zelf heb gewoon een flinke pc gekocht, niks videobewerkingskaart maar gewoon Premiere en het draait als een zonnetje. Voor het naar MP2 encoderen gebruik ik TMPGEnc, voor het omzetten naar DVD formaat (menustructuur e.d.) DVD Workshop van Ulead. Brander is een DVDRW228 van Philips, die inmiddels al bijna een jaar probleemloos draait.

Echt een gouden combinatie, nooit problemen gehad!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02-2025
Probeer eens dvdxcopy xpress werk bij mij goed met een hp dvd 300i.Binnen 45 min een goed werkend copy van spiderman.

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
gebruik in ieder geval niet de meegeleverde software (record now etc)
ik heb de 300e getest hier op werk en die software is bagger

...

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
AwesomE schreef op 07 mei 2003 @ 16:17:
gebruik in ieder geval niet de meegeleverde software (record now etc)
ik heb de 300e getest hier op werk en die software is bagger
Ik begrijp het niet. Waarom zouden ze eigenlijk baggere software gaan meeleveren? Ik bedoel, er wordt toch wel getest of niet?
(hehe, niet dat ik bedoel dat het aan jouw ligt hoor ;))

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Niet iedereen vind RecordNow goede software. Het werkt wel, maar dat is het dan ook. Bij mij komt dat niet op mijn PCs. Hier draait Nero en niets anders.
De laatste versie die ik gezien heb had ofwel een zeer simpele wizard (zonder enige opties) ofwel de oude Prassi als full waar je niet weet waar je moet beginnen met klikken.
Pagina: 1