Toon posts:

S-video wireless doorsturen naar beneden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HI,
even de situatie:
Ik heb boven op zolder mijn PC staan met een TV-out op me G-force.
Beneden heb ik mijn beamer hangen en ik wil dus beneden lekker op een bankie, op de grote witte muur gaan projecteren wat er zich boven afspeelt.

Nu wil ik geen kabel door mijn huis gaan trekken want dan heb ik denk ik meer dan 20 meter S-video kabel nodig, en dat is RETE duur (denk ik). Bestaan hier ook wireless opties voor? (mijn beamer heeft VGA, S-VIDEO en VIDEO.)

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 14:25

JaWa

zie hier een icon

ja kijk maar bij trust of marmitek.
ik heb nog geen S-video aansluitingen gevonden. Dus je zal waarschijnlijk met video (composiet. geel ) moeten werken... verloopkabeltje van s-video --> composiet.. met het zelfde wireless setje kan je ook geluid doorsturen.
dus:
Trust en/of marmitek en/of wireless searchen ;)

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
ik zelf heb een marmitek, werkt prima, staan nu 2 tv's op aangesloten. Philips heeft er trouwens ook 1 hele goede met DVD kwaliteit, kwaliteit van marmitek is ook geod, maar toch geen DVD.

Digital Media Junkie

Verwijderd

Aangezien s-vhs uit 2 signalen bestaat ( chrominance en Luminance ) en je dus in feite twee zenders moet hebben om deze appart te kunnen verzenden zou je twee marmiteks kunnen gaan gebruiken
De twee verschillende signalen kan je op een ander kanaal verzenden/ontvangen om daarna weer s-vhs te hebben.
Weet niet of dit ooit gedaan is maar anders blijft het toch echt bij composiet.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:11
Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 10:04:
Nu wil ik geen kabel door mijn huis gaan trekken want dan heb ik denk ik meer dan 20 meter S-video kabel nodig, en dat is RETE duur (denk ik).
Reteduur valt best mee. Ik heb een paar maanden geleden op een PC-beurs een S-Video + stereo-audio kabel gekocht van 20 meter. Dit kostte iets van € 20. Dat was nog inclusief een SCART-blokje en audio-splittertje voor de geluidskaart.

• JaWa

JaWa

zie hier een icon

Mr Magic schreef op 19 April 2003 @ 12:02:
[...]

Reteduur valt best mee. Ik heb een paar maanden geleden op een PC-beurs een S-Video + stereo-audio kabel gekocht van 20 meter. Dit kostte iets van € 20. Dat was nog inclusief een SCART-blokje en audio-splittertje voor de geluidskaart.
als je niet zoveel moeite hoeft te doen om kabel te trekken dan zou ik dat doen. Omdat de wireless oplossingen best storings geoelig zijn... en nix is irritanter dan film kijken met een ruis erdoorheen :(.
Zoals eerder gezegd kabel kost niet zoveel moet je ze natuurlijk niet bij de dixons halen ofzo.

Verwijderd

JaWa schreef op 19 April 2003 @ 10:06:
ja kijk maar bij trust of marmitek.
ik heb nog geen S-video aansluitingen gevonden. Dus je zal waarschijnlijk met video (composiet. geel ) moeten werken... verloopkabeltje van s-video --> composiet.. met het zelfde wireless zetje kan je ook geluid doorsturen.
dus:
Trust en/of marmitek en/of wireless searchen ;)
Het kan zijn dat ik wat mis maar je moet ook nog het geluid mee zenden dus heb je dan hiervoor ook weer een apparte zender nodig??
Het lijkt me dan bijna makkelijker om eerst de film op video te zetten en dan die band later weer af te spelen benden.
Werkt natuurlijk ook je zult wel wat kwaliteit verlies hebben.

En als je boven een antenne kabel hebt kun je misschien nog wat kloojen met je tv kabel.
Stuur dus je tv out naar je video gooi benden het signaal van de kabel los en kijk beneden naar het signaal van je video recorder boven. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel :?

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-02 11:48
Is dit niks?

Afbeeldingslocatie: http://www.electronicaonline.nl/Diversen_bestanden/VID-TRANS.jpg
Beschrijving:
Set bestaande uit een zender en ontvanger voor het draadloos verzenden van videobeeld, stereogeluid en infraroodsignaal. Hiermee kunt u uw camcorder of PC draadloos aansluiten op uw TV. Ideaal om bv via de DVD speler in uw PC , DVD films in de woonkamer te kijken. Werkt op een frequentie van 2,4 GigaHertz wat garant staat voor een goede signaaloverdracht. Het signaal gaat dwars door muren en plafonds. Deze set heeft tulp aansluitingen. 2 kabels tulp naar scart en 2 netvoedingen worden meegeleverd.
(prijs 79 euro)

( meer draadloze produkten vind u in de produktgroep diversen )

Heb er zelf geen ervaring mee, kwam deze alleen tegen op de site van electronicaonline.nl
Zijn misschien wel meer van dit soort apparaten

Edit: onder 'diversen' en 'draadloze videozenders' staan nog enkele van dit soort apparaten, hier dus :)

Edit2: 20 meter S-VHS kabel is er al vanaf 15 euro trouwens, misschien toch het overwegen waard

[ Voor 20% gewijzigd door Emcee op 19-04-2003 15:21 ]

Verwijderd

Voor 40 euro van het merk Medion.
Ik heb zelf erg goede ervaringen met de Marmitek. Maar als het mogelijk is om een stuk coax te leggen is dat altijd beter. :)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 15:21 ]

• JaWa

JaWa

zie hier een icon

Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 15:04:
[...]

Het kan zijn dat ik wat mis maar je moet ook nog het geluid mee zenden dus heb je dan hiervoor ook weer een apparte zender nodig??....
Jep je mist wat ;) mijn set en ik neem aan alle setjes kunnen ook geluid meezenden dus gwoon 2 tulp stekkertjes links en Rechts. met wat verloop stekkertjes kan je dit gewoon aansluiten op je geluidskaart
+ dat de meeste setjes ook nog je infrarood signaal doorsturen via radiogolven..

Voor diegene die zo een ding al hebben... zet eens je magnetron aan tijdens een filmpje })

[ Voor 17% gewijzigd door JaWa op 19-04-2003 16:07 ]

Verwijderd

JaWa schreef op 19 April 2003 @ 15:58:
Voor diegene die zo een ding al hebben... zet eens je magnetron aan tijdens een filmpje })
Nah, dankje, dat doen onze bovenburen altijd...

Dat is inderdaad het irritante aan deze apparaten. Als je in muren e.d. mag boren zou ik aanraden gewoon een draadje te plaatsen. Deze apparaten zijn een uitkomst, net zoals al die andere draadloze zooi zoals laptops en telefoons, maar... Het werkt gewoon niet. Dat is hetgrote nadeel van deze draadloze transmittertjes...

/me is weer terug naar de draad-oplossing gegaan, draadloos werkte simpelweg te vaak niet wegens overmatig magnetrongebruik bij de bovenburen. :{.
Pagina: 1