Toon posts:

[WD 400 BB] Schurend geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als mijn computer "niets" doet maakt de HDD een raar geluid alsof ie sectors of zo aan het scannen is . Ook maakt ie gemiddeld elke 5 minuten een zacht hoog toontje alsof iets langs de platters van de hdd schuurt.

Ik heb de extended test van WD gedraaid en er zijn geen errors gevonden .
Het rare tik geluid dat de schijf maakt is exact hetzelfde als tijdens de extended test scan :s. Dus het lijkt wel alsof de schijf zichzelf aan het scannen is als ie niks aan het doen is . Smart staat uit in mn BIOS. Ik heb verder ook geen monitor software geinstalleerd.

Heeft iemand ervaring hiermee of kan ik de schijf beter RMA sturen?

Vooral dat "schurende" geluidje klopt volgens mij niet.

Wat heb ik gedaan.

Diagnostische tool gedraaid van WD geen errors gevonden.
faq Gelezen en de faq van WD ook
Harde schijf in andere computer getest... zelfde probleem.

Specs:

Pentium 3 450
QDI BX Moederbord
256 sd ram
Western Digital 400 BB Harddisk 2 Mb cache 7200 rpm

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als dat kreng herrie maakt en je hebt er garantie op RMA'en.
had een 1200JB hier die ook gek geluid maakte, even naar WD gebeld, RMA form ingevuld en opgestuurd.

schurende geluiden wijzen niet vaak op iets gezonds (zeker niet met een hdd zoals die, ik heb er ook eentje en ding is lekker stil, en behoort zeker geen schurende geluiden te maken).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net weer de extended test gedraaid en weer geen errors gevonden.
Ik las net op de site van WD dat er nog 2 jaar garantie op de HDD zit. Ik heb hem ook nog maar een paar weekjes of zo dus dat klopt wel.

Ik denk dat ik maar gewoon backups blijf maken en indien het geluid echt erger wordt, WD opbel.

Want er zijn geen errors gevonden en ik denk dat een RMA dan echt wel moeilijk gaat worden.