Com21, @Home en WinXP - het snelheidsmysterie

Pagina: 1
Acties:

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:17
Hallo weer een ieder!

Ik heb al eens eerder gepost over m'n snelheids'probleem' met @Home en WinXP. Ik kan namelijk niet sneller downloaden dan zo'n 380 KB/s en weet niet waarom. In ieder geval ligt vast dat het aan het OS ligt op één of andere manier. Beter gezegd de combinatie OS en Com21 :{ Iedereen die ik ken die Com21 + WinXP heeft, heeft hetzelfde probleem, maar iedereen met @Home Docsis heeft het niet en downloadt vrolijk met dik 450K...

Nu moest ik vanavond toevallig wat downloaden van een ftp, en, lui als ik ben, deed ik dat via IE. Wat zie ik dan? Een dikke 450K knalt naar binnen, terwijl het een gewoon binair en gecomprimeerd bestand is :o
ftp.wanadoo.nl kwam het vandaan :P ftp.snt.utwente.nl doet hetzelfde in IE... Ook rond de 470K... Maar bij http-downloads wil het niet lukken. Nou werd ik toch een beetje nieuwsgierig en startte ik FlashFXP en probeerde ook vanaf Twente dezelfde file te downloaden. 3x Raden wat-ie doet: weer dezelfde oude 380K :{

Wat de neuk is er mis met WinXP? :{
QoS-zooi en netwerkinstellingen al honderden keren nagelopen en veranderd maar ik kan gewoon niks vinden waar het door zou kunnen komen. Iemand een idee wat het is met deze aanwijzingen?

Alvast bedankt :)
- Sorce

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Verwijderd

Meeste mensen hebben over Kb/s, dus jouwe omgerekend is al dikke 3Mbit/s.
Wees tevreden. ;) (tenzij je Kb bedoelt natuurlijk)

• Sorcerer8472
Verwijderd schreef op 19 april 2003 @ 02:10:
Meeste mensen hebben over Kb/s, dus jouwe omgerekend is al dikke 3Mbit/s.
Wees tevreden. ;) (tenzij je Kb bedoelt natuurlijk)
Tss, later zal niemand tevreden zijn met 3 Mbit en moet het allemaal minstens 10 of hoger zijn :P

Anyway, het gaat niet om tevreden of niet tevreden. Ik wil gewoon weten waar het door komt :{

• Sorcerer8472
Kan dit nou op één of andere manier toch met QoS samenhangen? Moet deze post soms naar advanced networking? Want ik heb het idee dat het niet helemaal tussen posts over niet-werkende thuisnetwerkjes thuishoort :)

Weet iemand waarom ftp'en via IE nou wel snel gaat en via FlashFXP (pasv, active, maakt allemaal niet uit) niet? Ik gok zo dat via mozilla hetzelfde gebeurt als met FlashFXP. Downloadaccelerators veroorzaken ook een totale snelheid van 380K trouwens :{

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik heb hier thuis een Com21, in Groningen. Ik heb als "voordeel" dat ik er een linux router tussen heb, zodat ook mijn huisgenoot (en mijn vriendin via de laptop) kunnen internetten... Ik haal hier met FTP's tot 560KB/s, en via http meestal <460KB/s. Ook WinXP hier... Ik weet dat een aantal vrienden van me (zelfde wijk, Motorola modem) nog iets sneller zijn, in verhouding. Onder de Com21 ben ik een van de absolute top :P (En dan ben ik tijdens dergelijke downloads gewoon aan het browsen/chatten e.d.)

Verwijderd

Die van mij blijft ook met IE op 352 KB/Sec hangen....

Verwijderd

hoe halen jullie die snelheden :'( ik hier 192kb/s max :s

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Hmm , doe eens een test op mordax.nl of speedsuite.net :)

Het kan gewoon zijn dat @home brak is in jou buurt. (alhoewel 380kb/s best goed is hoor)

Kheb al eens tijden meegemaakt dat het dlen wekenlang niet sneller ging dan met een 56k modem.

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:45

frapex

got r00t

heh.. mag hier al blij zijn met 100KB/sec ... met @home dus

[ Voor 18% gewijzigd door frapex op 20-04-2003 15:51 ]

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 11:15
Nou, naar mijn ervaring is de snelheids weergave van IE zeer slecht en licht die altijd te hoog. Toen ik nog ISDN had, gaf die ook vaak meer dan 8kbyte/s aan terwijl dat niet eens mogelijk is...

Je moet 't inderdaad maar eens testen op een van die sites die hierboven genoemd staan. Je kunt trouwens ook van www.speedguide.net een registry-patch halen, die had bij mij het effect dat ik van 190kbyte/s -> 350kbyte/s ging tops (ook @home)

• Sorcerer8472
Speedtest.nl en mordax.nl geven beide ook 380K aan. Alleen ftp-downloads met IE gaan met dik 450K. Volgens DU-meter én volgens IE dus. Is dus echt een vaag probleem, en ik weet dankzij DU-meter dus zeker dat dat verschil er is.

Aan @Home ligt het iig niet; met Linux haal ik ook via http dik 450K. Probleem is dus OS- en modem-gebonden (DOCsis heeft het niet). Wel heel erg vaag :X

[ Voor 27% gewijzigd door Sorcerer8472 op 20-04-2003 16:06 ]

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:24
mja ik heb dat dus ook .

http , 352 niet verder.

ftps dik door de 500 als het moet.

echt wazig.

nog zoiets , als ik op een lan party gaat uploaden dus iemand download een mp3tje van me , ,loopt m`n pc vast :| , xp 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door Galaxis op 20-04-2003 16:06 ]

• Sorcerer8472
Galaxis schreef op 20 april 2003 @ 16:06:
mja ik heb dat dus ook .

http , 352 niet verder.

ftps dik door de 500 als het moet.

echt wazig.

nog zoiets , als ik op een lan party gaat uploaden dus iemand download een mp3tje van me , ,loopt m`n pc vast :| , xp 8)7
Op lans haal ik gewoon 11 MB/s :{
Ligt dus echt helemaal aan Com21 en WinXP. Ksnap er geen moer van en niemand weet blijkbaar een oplossing... :{

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-08 06:27
Wat gebruikt je voor internet connectie Basis of Breedband?? :7

[ Voor 5% gewijzigd door Brickman op 20-04-2003 18:10 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Verwijderd

ik heb ook WinXp en Com21 en ik klap ook rustig over de 400kb heen hoor.
[omg.Groningen]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Klubbheads schreef op 20 April 2003 @ 15:47:
Het kan gewoon zijn dat @home brak is in jou buurt. (alhoewel 380kb/s best goed is hoor)
Yeah right als dat brakke downloadsnelheden zijn ...

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

PolarBear schreef op 20 April 2003 @ 18:17:
[...]

Yeah right als dat brakke downloadsnelheden zijn ...
Je betaald ook voor die volle 3.8mbit.. dan mag je toch ook verwachten dat je dat kunt gebruiken? :P

• Sorcerer8472
Waarom leest nou niemand? Tig keer replies waarin staat dat het aan @Home ligt of dat het aan de meting van IE ligt :{
Quattroman: Heb jij dan ook een router? Anders zou je de eerste zijn die ik ken die gewoon 450 haalt met WinXP zonder router :{

Pagina: 1