Als ik vanaf een pc op LAN A een SSH-verbinding wil maken met een NT-server op LAN B, dan lukt dat wel onder Linux, maar onder Windows (XP) niet. Ik krijg dan een time-out en ook geeft een scan op poort 22 van de remote host meestal een filtered poort. Andere open poorten op de NT-server vind ik wel onder Windows.
Onder Linux werkt het probleemloos, zowel de SSH-sessie als het vinden van de open poort 22 met een portscanner.
Binnen LAN B kan ik wel onder Windows XP via SSH connecten met de NT-server en ook kan ik vanaf LAN B een SSH-verbinding met een Windows XP-pc op LAN A maken.
Ook binnen LAN A kan ik onder Windows XP probleemloos een SSH-verbinding opzetten tussen XP/Linux-pc's.
Hoe is het te verklaren dat het onder Windows niet werkt van LAN A naar LAN B?
Gebruikte software onder Windows: putty en OpenSSH on Windows v3.4-3.
Onder Linux werkt het probleemloos, zowel de SSH-sessie als het vinden van de open poort 22 met een portscanner.
Binnen LAN B kan ik wel onder Windows XP via SSH connecten met de NT-server en ook kan ik vanaf LAN B een SSH-verbinding met een Windows XP-pc op LAN A maken.
Ook binnen LAN A kan ik onder Windows XP probleemloos een SSH-verbinding opzetten tussen XP/Linux-pc's.
Hoe is het te verklaren dat het onder Windows niet werkt van LAN A naar LAN B?
Gebruikte software onder Windows: putty en OpenSSH on Windows v3.4-3.
[ Voor 6% gewijzigd door vandenberg op 19-04-2003 01:40 ]