Ik ga binnenkort verhuizen en dan heb ik een klein zoldertje tot mijn beschikken. Nu had ik het idee om de voedingen van mijn pc's (3 stuks) op zolder te zetten. Geeft 't problemen als ik die 12V en 5V snoertjes verleng tot zo'n 5 meter? Of zijn er andere zaken waar ik om moet denken?
Volgens mij mag je zoiets niet in lussen leggen of teveel langs elkaar, dan krijg je namelijk een magneet 
Ik weet niet meer precies hoe het zit ... maar je hebt een kans dat het gaat storen als een gek
Ik weet niet meer precies hoe het zit ... maar je hebt een kans dat het gaat storen als een gek
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Verwijderd
Waarom zou je dat in vredes naam doen
De ruimte zit toch in je case dus ruimte besparen doe je toch niet. En dan heb je ook nog eens voor elke pc een hele dikke kabel van een dikke cm dik.... lijkt me niet handig.
Verwijderd
Leuk idee.
Het eerste waar je aan moet denken als je een idee hebt is eens kijken in de search:
145 resultaten gevonden op jouw topic titel
Zit volgens mij vast wel bij wat jij nodig hebt
- externe pc voeding?
- [rml][ el] externe voeding mogelijk?[/rml]
- Voeding extern houden, kan dat?
- Externe voeding zonder fan, bestaat dat?
- Externe voeding
- ATX PSU Extern, chassisdeel gezocht
- Twee voedingen.
- [rml][ BC3] Voeding Extern???[/rml]
- 1 Voeding 2 Mobo's
- [rml][ Voeding]Zo stil mogelijk maken.[/rml]
Brainless1976> "lange printerkabel ertussen"
Werd zeker wel warm?
Het eerste waar je aan moet denken als je een idee hebt is eens kijken in de search:
145 resultaten gevonden op jouw topic titel
Zit volgens mij vast wel bij wat jij nodig hebt
- externe pc voeding?
- [rml][ el] externe voeding mogelijk?[/rml]
- Voeding extern houden, kan dat?
- Externe voeding zonder fan, bestaat dat?
- Externe voeding
- ATX PSU Extern, chassisdeel gezocht
- Twee voedingen.
- [rml][ BC3] Voeding Extern???[/rml]
- 1 Voeding 2 Mobo's
- [rml][ Voeding]Zo stil mogelijk maken.[/rml]
Brainless1976> "lange printerkabel ertussen"
Werd zeker wel warm?
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 09:22 ]
Verwijderd
ik heb hier zelf ervaring mee, ik heb ooit gebruik gemaakt van twee opbouw printerconnectoren en een lange printerkabel, ik heb als volgt gewerkt:
1: voeding uit kast
2: label alle draadjes met een unieke code (1,2,3) aan twee kanten (twee labels per draad aan de uiteinden en dicht bij voeding)
3: Knip dicht bij de voeding rucksichtloos alle draden af en soldeer de draden aan de printerconnector, open de voeding en bouw de connector in
4: doe het zlefde met de afgeknipte draden en bouw die connector in je case
5: lange printerkabel ertussen
voila
1: voeding uit kast
2: label alle draadjes met een unieke code (1,2,3) aan twee kanten (twee labels per draad aan de uiteinden en dicht bij voeding)
3: Knip dicht bij de voeding rucksichtloos alle draden af en soldeer de draden aan de printerconnector, open de voeding en bouw de connector in
4: doe het zlefde met de afgeknipte draden en bouw die connector in je case
5: lange printerkabel ertussen
voila
Verwijderd
Hmm... dat vat ik niet. Is het met die printerconnectoren de bedoeling dat je ze makkelijk los kunt koppelen?
Printerkabel is een beetje dun denk ik 
Beetje maar
Beetje maar
[ Voor 4% gewijzigd door LeonM op 19-04-2003 12:41 . Reden: typo :( ]
Verwijderd
ja daar zou ik mn amperetjus van mn voeding ook niet graag doorheen zien vliegen; zeker niet als ze smelten en sluiting maken: AU!
sja ........ ik zou kijken af het wel echt praktish is
eik neem aan dat je het doet vanwege de fannoise ..... maar bedenk dat er op je microprocessor ook een fan heeft die best kabaal kan maken ......
eik neem aan dat je het doet vanwege de fannoise ..... maar bedenk dat er op je microprocessor ook een fan heeft die best kabaal kan maken ......
Verwijderd
Voor de stabiliteit van de voedingsspanning is het ook niet bevorderlijk, ten eerste pikken lange leidingen rommel op onderweg en ten tweede, hoe langer de leiding en hoe groter de stroom, hoe groter de spanningsval over de leiding ook wordt. Helemaal met de geringe dikte van een printerkabel.
wat heeft het voor nut als je een externe voeding hebt ? dan moet je dr ook nog een externe watercooling bij maken + aircooling met ventilatiebuizen !
De wijzen komen uit het Oosten!
Ik wou de voeding graag extern om mijn bak zo stil mogelijk te maken, daarbij wou ik ook graag waterkoeling installeren.
Hmm, ik had gezocht op "externe voeding", maar dat leverde alleen maar oorlogs topics op. Ik had ff iets verder moeten bladeren
Ik blader bovenstaande topics ff door. Thx
Hmm, ik had gezocht op "externe voeding", maar dat leverde alleen maar oorlogs topics op. Ik had ff iets verder moeten bladeren
Net zei je dat je ruimte wil besparen door je voeding extern te verlengen en op je zolder te leggen.
Nu is het je wil de pc zo stil mogelijk hebben.
Tip: koop Zalman voeding of een watergekoelde/passiefgekoelde voeding
Nu is het je wil de pc zo stil mogelijk hebben.
Tip: koop Zalman voeding of een watergekoelde/passiefgekoelde voeding
Het idee is gewoon leuk, ik vind het wel 1337 als je de voeding gewoon ergens anders vandaan haalt.
5 meter valt nog wel mee hoor. Dan moet je even de formule R = l*rho/A gebruiken, als je weet hoeveel stroom er door elke leiding loopt dan kun je uitrekenen hoeveel spanning over de leidingen valt, en dan zal je zien dat dat best mee valt.
Gebruik anders dikkere leidingen, dan wordt de A groter en dus de R kleiner zoals je in de formule kunt aflezen
5 meter valt nog wel mee hoor. Dan moet je even de formule R = l*rho/A gebruiken, als je weet hoeveel stroom er door elke leiding loopt dan kun je uitrekenen hoeveel spanning over de leidingen valt, en dan zal je zien dat dat best mee valt.
Gebruik anders dikkere leidingen, dan wordt de A groter en dus de R kleiner zoals je in de formule kunt aflezen
koop dan een low-noise fan voor in je psu, of koop er 1tje die watergekoeld wordt of passief gekoeld.Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 11:53:
Ik wou de voeding graag extern om mijn bak zo stil mogelijk te maken, daarbij wou ik ook graag waterkoeling installeren.
Hmm, ik had gezocht op "externe voeding", maar dat leverde alleen maar oorlogs topics op. Ik had ff iets verder moeten bladerenIk blader bovenstaande topics ff door. Thx
Verwijderd
Of je legt het hele ding in een bak slaolie waar je de buizen van je koude kraan doorheenmodt
De enige atergekoelde voeding is maar 150 watt, daar schiet je dus niks mee op, en een lownoise fan haalt niet het 'zoem' geluid weg die een voeding produceerd !Ghannes schreef op 21 April 2003 @ 22:26:
[...]
koop dan een low-noise fan voor in je psu, of koop er 1tje die watergekoeld wordt of passief gekoeld.
was dat nou weer voor onzin!? je kan er toch zelf een maken die meer is dan 150 watt!? We zitten hier tenslotte wel op tweakers!
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
The Conman: ik heb nooit gezegd dat ik ruimte wou besparen
, maar de bedoeling was idd om 'm zo stil mogelijk te maken... (was niet echt duidelijk) en wat ik me nu bedenk: om die ranzige muffe PC lucht te annuleren.
Dus ik blijf bij externe voeding, gewoon op zolder... ff gaatje in plafond boren voor de kabels. Kost bijna niets als het toch niet wil
Dus ik blijf bij externe voeding, gewoon op zolder... ff gaatje in plafond boren voor de kabels. Kost bijna niets als het toch niet wil
Pagina: 1