[ultra_tx2] "lagt/hapert"

Pagina: 1
Acties:

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-03 22:43

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
al een tydje gebruik in mijn 2 hd's op de primare IDE (master/slave)@ausu P4pe (onboard raid = uit)

en dacht ff een promise ulrta ata100 TX2 er in te prikken voor beter prestatie

ik heb eerst de kaart er in gezet en de drivers geinstalleerd in win2k pro, daarna mijn pc uit en de 2 HD's op ide1 en 2 van de promise kaart gedaan.
Pc weer aan en vind de 2 hd's en boot gewoon verder "like alwais".

Maar nu, sins ik die controller gebruik, gaat windows vaak laggen/haperen om de zoveel tyd. Dit is goed te merken aan de muis en als ik muziek luister (haperingen van ca. 0,5-1sec) ene keer om de 20 sec ander keer 3 minuten (door HD activityd?)

hoe kan dat nou :(
denk je er een sneller controller in te zetten ...presteerd i meuk :'(

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Zelfde probleem hier met Avance 29100 IDE Controller, heb ik nog geen oplossing voor kunnen vinden, maar ik gebruik hem toch niet meer.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
:( ik heb em er maar weer uitgeflikkerd... K*T ding
alles weer lekker "smooth" @ default IDE controller *D

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

zoek es even tussen mijn topics , zijn zeker al 3 over die kut controller :S Zoek ook maar even tussen V&A , en ja dat ding mag opzouten :D

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Kijk eens even nnaar jullie IRQ settings!!! (Een IDE controller mag/kan niet sharen)

Mara wana... de TX2 is geen 'kut'-controlller (foei wat zou je vriendin wel niet zeggen? :9 )

Tis een zeer goed ding,... maar met de moderne moederborden moet je minstens 10x zo goed op de IRQ's letten... 2 onboard IDE controllers + nog een externe met USB, PS/2, LPT1 én COM1 en 2 aangeschakeld geeft dat een enorme kluif...
Video, floppy controller, System clock etc. staan standaard al aan...

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:24

Tacoos

i am i

Als je de allerlaatste drivers van Promise gebruikt (2.00.0.39): knikker die maar weg en gebruik de 2.00.0.29 drivers.
Er zijn meer mensen met dezelfde problemen met die nieuwste drivers, ook ik had er last van.
Met de iets oudere is het probleem opgelost.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 12:32:
Kijk eens even nnaar jullie IRQ settings!!! (Een IDE controller mag/kan niet sharen)
[...].
ik gebruik de PCI slot waar de onboard promise raid controller en de firewire is geshared (raid controller is disabled
Tacoos schreef op 21 April 2003 @ 13:03:
Als je de allerlaatste drivers van Promise gebruikt (2.00.0.39): knikker die maar weg en gebruik de 2.00.0.29 drivers.
Er zijn meer mensen met dezelfde problemen met die nieuwste drivers, ook ik had er last van.
Met de iets oudere is het probleem opgelost.
hmz... meschien dat ik dat es brobeer

Verwijderd

ThaHandy schreef op 21 April 2003 @ 16:35:
[...]

ik gebruik de PCI slot waar de onboard promise raid controller en de firewire is geshared (raid controller is disabled
En??? heb je gezorgd dat ie dat niet meer doet?
Pagina: 1