[XP] laatste XP updates vertragen de boel?

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Topicstarter
Volgende verhaal XP installatie draaid als een zonnetje

dat balkje gaat 3 x heen en weer en dan is ie bij inlog scherm

kort om toppie maar toen.... woensdag 16 april der komen 3 updates uit voor XP wel te verstaan de volgende:

Beveiligingsupdate voor 811493 (Windows XP)
Aanbevolen update voor 815485
Essentiële update voor Q817287 (Beschadiging van catalogusdatabase in Microsoft Windows)

effe downloaden en rebooten dan maar.

maar wil nu het geval, (5 XP SP1 installaties hier zo wel NL als UK installs ) alle 5 lopen na die updates super traag het booten duurt ineens 9 x heen en weer gaan en bv winamp starten duurt 20 sec ipv de 2 eerst. (ook wil ie op alle pc's floppy drive bij booten en afsluiten meerdere keren benaderen)

igg der zit iets goed mis :( en ik heb meer dan het flauwe vermoeden dat het dus aan 1 van die 3 updates ligt

nu mij vraag is heeft iemand dit ook opgemerkt en of beter nog de oplossing hier voor? :D

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij is ook zoiets opgevallen ja, m.u.v. dat winamp-gedoe (want ik gebruik geen winamp).
Wel niet bij stilgestaan dat de updates de oorzaak ervan zouden zijn.
Voor morgen staat er een fresh install van XP op de planning, 'k ga er eens op letten, hou jullie op de hoogte.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:52
Mee eens, alles loopt net ff wat trager. Zelfs rar files en zip files openen en uitpakken lijkt allemaal vertraagt te gaan :(
Wat mij het meest opviel is dat afsluiten nu een seconde 20 langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
ook dat ja alles loopt gewoon merkbaar trager op zeker 3 van mijn bakken, de ene had net een verse install, dus weet niet wat ze nu weer verprutst hebben maar word er niet blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een bekend probleem, dat je in de search kunt terug vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op 19 april 2003 @ 01:27:
Dit is een bekend probleem, dat je in de search kunt terug vinden
Het gaat om updates die net 4 dagen oud zijn en nu al staan ze in de search :?
Ik snap um niet zo....tis laat okay..tis alleen met deze update dat de boel vertraagt word naar mijn weten.

*Wat ik bedoel gaat niet over SP1, maar over de meest recente updates... ik merk echt dat alles een paar seconden meer nodig dan voor woensdag*

herhaal voor mijn geval: heeft niks met SP1 te maken!

[ Voor 23% gewijzigd door Miki op 19-04-2003 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
idd ik heb het hier over en windows update van 3 dagen terug en niet over een update die in SP1 van XP zit en search gebruik ik altijd eerst voor ik topic aanmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is mij exact hetzelfde opgevallen....heel irritant, lijkt wel of je constant te weinig geheugen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NavySeal
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hetzelfde probleem hier en het begon ook net na het updaten van die 3 service packs. Het openen van een nieuw explorer window of het starten van winamp duurt soms veel langer dan gebruikelijk.

Heeft iedereen die dit probleem heeft, ook de 'beta' performance patch voor SP1 geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, wilde daar mijn vingers toch maar niet aan branden...
Als MS zegt dat je het maar in bepaalde specifieke gevallen moet gebruiken zou ik dat maar heel(!) serieus nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NavySeal schreef op 19 April 2003 @ 01:46:Heeft iedereen die dit probleem heeft, ook de 'beta' performance patch voor SP1 geinstalleerd?
Nope, 'k heb die patch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NavySeal
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 01:48:
Nee, wilde daar mijn vingers toch maar niet aan branden...
Als MS zegt dat je het maar in bepaalde specifieke gevallen moet gebruiken zou ik dat maar heel(!) serieus nemen!
Ik heb een tijdje gewacht met het installeren van die patch om een indruk te krijgen van de resultaten van andere mensen op verschillende forums. Ik las nergens een negatieve ervaring, dus ik durfde het wel aan. Er was een kleine performance verbetering te bespeuren in sommige gevallen op mijn computer.

Maar aangezien jij ook problemen hebt zonder die patch, kunnen we dat uitsluiten als factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is leuk genoeg bij mij ook geen herstelpunt van gemaakt en uninstallen is ook onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
zelfde patches, maar wel andere problemen. Het gaat hier om een traag systeem. Niet over een systeem dat niet meer wil booten, updaten, enz.
Ik stel voor dat er een sticky word gemaakt door de desbetreffende mod, want voor de mede-tweakers is dit een vervelende patch. Met uiteraard dan alle bijwerkingen van deze patch. Zo heeft iedereen er wat aan, dan alleen proberen naar andere te verwijzen die "andere" problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net meneer q811493 uit de zaak gezet en het de problemen lijken daarmee opgelost te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Ik wil dat best doen, maar dan wil ik wel weten welke specifieke patches roet in het eten gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
blackd schreef op 19 April 2003 @ 02:03:
Ik wil dat best doen, maar dan wil ik wel weten welke specifieke patches roet in het eten gooien :)
Wil niet bijdehand worden maar lees de openings-post eens ;)

betreft 3 updates die vanaf woensdag 16 april konden worden opgehaald.

[ Voor 13% gewijzigd door Miki op 19-04-2003 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de patch die ik noem (811493)

Details:
Technical description:

The Windows kernel is the core of the operating system. It provides system level services such as device and memory management, allocates processor time to processes and manages error handling.

There is a flaw in the way the kernel passes error messages to a debugger. A vulnerability results because an attacker could write a program to exploit this flaw and run code of their choice. An attacker could exploit this vulnerability to take any action on the system including deleting data, adding accounts with administrative access, or reconfiguring the system.

For an attack to be successful, an attacker would need to be able to logon interactively to the system, either at the console or through a terminal session. Also, a successful attack would require the introduction of code in order to exploit this vulnerability. Because best practices recommends restricting the ability to logon interactively on servers, this issue most directly affects client systems and terminal servers.

Mitigating factors:

BELANGRIJK: A successful attack requires the ability to logon interactively to the target machine, either directly at the console or through a terminal session.
Properly secured servers would be at little risk from this vulnerability. Standard best practices recommend only allowing trusted administrators to log onto such systems interactively; without such privileges, an attacker could not exploit the vulnerability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Miki schreef op 19 april 2003 @ 02:05:
[...]

Wil niet bijdehand worden maar lees de openings-post eens ;)
Daar worden er 3 genoemd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NavySeal
  • Niet online
Het is duidelijk een probleem voor veel mensen! Zoek maar eens naar Q811493 en q817287 op usenet (met google). Na heel kort scannen daar, kreeg ik de indruk dat Q811493 de boosdoener is. Die patch is gelukkig wel te uninstallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
blackd schreef op 19 April 2003 @ 02:05:
[...]

Daar worden er 3 genoemd ;)
Juist en 1 van de drie of alle drie zijn de boosdoener(s). Voor gaat het erom dat mensen moeten oppassen die updates downloaden die op woensdag 16 april zijn vrij gegeven door microsoft.

[ Voor 25% gewijzigd door Miki op 19-04-2003 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki, oplossing is inmiddels gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Miki schreef op 19 April 2003 @ 02:07:
[...]

Juist en 1 van de drie of alle drie zijn de boosdoener(s).
juist en ik wil dus graag weten welke de boosdoeners zijn.
NavySeal schreef op 19 April 2003 @ 02:06:
Het is duidelijk een probleem voor veel mensen! Zoek maar eens naar Q811493 en q817287 op usenet (met google). Na heel kort scannen daar, kreeg ik de indruk dat Q811493 de boosdoener is. Die patch is gelukkig wel te uninstallen.
ok ga ff kijken op usenet :)

[ Voor 45% gewijzigd door blackd op 19-04-2003 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q811493

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
[rml][ XP] Update 811493 zorgen voor problemen.[/rml]
mochten jullie suggesties hebben, u bent welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
blackd schreef op 19 april 2003 @ 02:08:
[...]

juist en ik wil dus graag weten welke de boosdoeners zijn.
[...]

ok ga ff kijken op usenet :)
K tis dus 811493 en deze kun je verwijderen als je naar configuratie scherm gaat -> software -> Windows XP (SP2), Q811493 verwijderen. Nog een fijne nacht iedereen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NavySeal
  • Niet online
Boris533 schreef op 19 April 2003 @ 02:05 over Q811493:

....
For an attack to be successful, an attacker would need to be able to logon interactively to the system, either at the console or through a terminal session. Also, a successful attack would require the introduction of code in order to exploit this vulnerability. Because best practices recommends restricting the ability to logon interactively on servers, this issue most directly affects client systems and terminal servers.
....
Voor de meeste mensen is het dus geen veiligheidsrisico om deze patch weer te deinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stella-Fornax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-01-2023
Miki schreef op 19 april 2003 @ 02:12:
[...]

K tis dus 811493 en deze kun je verwijderen als je naar configuratie scherm gaat -> software -> Windows XP (SP2), Q811493 verwijderen. Nog een fijne nacht iedereen ;)
Ik was erg blij met deze topic want ik dacht echt dat ik een hoop geld kwijt zou zijn voor nieuwe onderdelen, bang voor defect gaande HD of zo.
Gelukkig draait na verwijdering van Q811493 alles weer als vanouds, erg snel.

Zo heb je hem; Zo ben je hem kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
ja idd ze doen het nu alle 5 weer compleet normaal na verwijdering van die update, nu nog hopen dat ze em bij MS eerst snel weg halen en daarna snel fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja.

Eens te meer een reden om niet blind zomaar elke update te installeren maar vooral
1) eerst de bijbehorende Security Bulletin door te lezen en
2) een dergelijke hotfix die dusdanig ingrijpend is eerst te testen.

uitvoerige beschrijving van de te vervangen destanden

MS03-013 bulletin met verdere uitleg

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 19-04-2003 13:05 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulde aan de topicstarter & iedereen die bijgedragen heeft aan deze topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd ik juich SW toe, hij heeft mij ook geholpen. Wat een superkerel is dat toch :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Ik zou al haast SP1 van mn workstation gegooid hebben, thx SW & Boris!

Kleine kanttekening, nVidia SW IDE drivers hebben het ook niet zo op WinXP SP1 systemen (andere setups heb ik niet getest).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingdings
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02-2023
SithWarrior schreef op 19 April 2003 @ 01:04:
Volgende verhaal XP installatie draaid als een zonnetje

dat balkje gaat 3 x heen en weer en dan is ie bij inlog scherm

kort om toppie maar toen.... woensdag 16 april der komen 3 updates uit voor XP wel te verstaan de volgende:

Beveiligingsupdate voor 811493 (Windows XP)
Aanbevolen update voor 815485
Essentiële update voor Q817287 (Beschadiging van catalogusdatabase in Microsoft Windows)
Ik heb nr 1 en 3 ook vandaag geïnstalleerd (zonder eerst dit topic gelezen te hebben overigens).

Na het installeren wilde Windows niet meer doorstarten (bleef hangen op het "welkom" scherm). Ook een tweede reset wilde niet helpen.
Windows weer opnieuw opgestart in veilige modus en systeemherstel gedaan naar een punt voor de update. Windows draait nu weer goed en stabiel.

Conclusie m.i.: niet installeren die zooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-08 23:07

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Kan hiervan geen bericht op de frontpage?
Geen Q811493 installeren van Windows update. Het zou een hoop mensen helpen denk ik. Nu komt iedereen er achter na de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 31-08 17:33
Geen probleem hier met de laatste updates, alles is nog even snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

ik heb net de update Q811493 verwijderd en alles laapt weer als vanouds.

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:31

n00bs

Het is weer Zomer!

On an update to the previously posted problem with Windows (XP) patch 811493:

"Hi Everyone!

You may or may not have seen an issue where after installing Q811493 the machine runs extremely slow. What we have determined so far is that it is an issue with the anti-virus on there machines. If the customer is running EZ Trust they will need to disable the file monitoring service and if they are running Norton they will need to disable the auto protect service and the installation of Q811493 and this will return to system functionality to normal. Other Anti-virus programs that seem to cause this issue that we have heard of so far: EZ Anti-virus Realtime, MacAfee version 7 and Sophos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Ik heb Q811493 er ook afgegooid en de snelheid zit er bij mij ook weer goed in.

Ik kwam dit artikel tegen waar het allemaal ook nog eens duidelijk in staat. Er staat ook dat de patch eigenlijk niet eens zin heeft/had omdat dezelfde update al in een andere patch (Q330909) verwerkt zit. Nadeeltje is alleen dat ik zelf ook die traagheid had met 330909 terwijl dat volgens het artikel niet zou moeten.

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-08 23:07

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Dus om het ene lek te dichten is de patch, maar om daarna het systeem goed te laten draaien moet de virusscanner uit... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 31-08 17:33
Ik heb idd geen virusscanner, dat verklaard het 1 en ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gman schreef op 23 April 2003 @ 23:59:
Geen probleem hier met de laatste updates, alles is nog even snel.
Same here: SP1 en alle laatste updates geïnstalleerd en geen problemen ondervonden. Opstarten van Windows, openen van grote applicaties en winamp gaat nog steeds even snel als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:12

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Heb hier ook Norton AV en na die patch te hebben verwijderd loopt het hier weer correct. Ik begrijp alleen niet goed wat er bedoeld wordt met het uitzetten van de autoprotect van Norton. Moet je de patch installeren met autoprotect uit, of is het snelheidsprobleem met die patch dan weg. :?

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Pffft ik had er ook last van .
Outlook , Explorer , Winamp traaaag.
Heb toen via systeemherstel het systeem teruggezet naar een data voor 16 april.

Grrr. denk je ook slim te zijn om updates te installeren.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had er zelf geen last van na de updates, maar wel gebruik ik altijd eerst MSCONFIG (start - uitvoeren) en zet daarmee dan alle (startup) programma's en services van 3rden uit...
Zelf merk ik dat vooral antivirus progs & firewalls heeeeeeeeel vaak de oorzaak van dit soort problemen zijn...
Omdat ze vaak scripts blokeren en online updates worden door een script geinstalleerd dus gaat het of fout of half goed...

Tip: Als je windows update, een progr. of een driver of wat dan ook,
!!!!!SCHAKEL DAN ALTIJD ANTIVIRUS & FIRWALLS (van 3rden) UIT!!!!!

En dit hoeft echt niet alleen voor MS updates :)

Mogelijke oplossingen als je wel het probleem hebt:
1- Probeer safe mode, werkt het daar beter gebruik het hulpprogramma voor systeemconfiguratie (MSCONFIG)...
2- Systeem herstel...
3- Verwijder de updates via start - configuratiescherm...

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ben net weer op de XP update-site geweest en het viel me op dat die betreffende patch niet meer bij de essentiële updates staat, maar bij de algemene.
Voorlopig laat ik hem lekker staan omdat mijn systeem nu zonder die patch weer lekker snel reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 11:01
Ik vraag me inmiddels wel sterk af of al die patches van MS wel ECHT noodzakelijk zijn ?
Dit is namelijk al de zoveelste keer dat een patch een negatief effect heeft op m'n config. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 21:20
Ik vond het ook al zo raar dat iedereen zo'n trage pc had en ik niet maar dat komt dus omdat ik de auto protect van NAV2003 had uitstaan :)

Over het booten doet hij nu wel een stukje langer dus ik haal die patch er gewoon weer af :Y)

(had ff AP aangezet en het duurde zeker 10/15 seconden voordat winamp 2 was opgestart ipv 2 seconden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik draai hier XP SP2 build 1204 en mijn Winamp (2.80a), met 3987 files in de playlist, start binnen 1 sec op. Wil dat zeggen dat het probleem in deze beta SP2 verholpen is? Ik draai overigens geen virusscanner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Toen ik net de update wou verwijderen kreeg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/c.daudt/bla.png
(dat zijn dingen die sinds 16 april zijn geinstalleerd)

Gaat hij nou een soort systeem herstel uitvoeren of is dit gewoon een nutteloze waarschuwing ? :)

Lijkt mij dat de waarschuwing alleen nodig is als de update ook met andere software/hardware te maken heeft zoals een update voor USB2.0 bijvoorbeeld :?

[ Voor 8% gewijzigd door Sir_Killalot op 25-04-2003 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Is volgens mij alleen een melding dan dat ie ook echts ie doet. Bij mij zei ie alleen dat HalfLife niet meer zou werken.. Leek me al erg sterk en ik had ook nergens last van toen ik op YES klikte :)

[ Voor 28% gewijzigd door Ook op 25-04-2003 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Die lijst bij mij was nog langer, omdat ik XP net opnieuw had geinstalleerd met de patches. Daarna ben ik pas alle andere software gan installeren.
Heb tot nu toe geen problemen ondervonden met welk programma uit die lijst dan ook. :)

Dat XP met die patch zo traag was, was uiteindelijk ook de reden dat ik XP opnieuw ben gaan installeren. Het draaide hier al een lange tijd zonder problemen en ik dacht echt dat ik zelf iets verklooit had met een of ander progje. Bleek dus aan die patch te liggen :D

[ Voor 37% gewijzigd door Chrasher op 25-04-2003 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
K-2SO schreef op 25 april 2003 @ 15:06:
Ik vraag me inmiddels wel sterk af of al die patches van MS wel ECHT noodzakelijk zijn ?
Dit is namelijk al de zoveelste keer dat een patch een negatief effect heeft op m'n config. :(
Hier staat ie nog gewoon onder Essentiele updates en Service Packs,,...,,
De Beveiligingsupdate voor 811493 (Windows XP) dan iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

SandeR schreef op 25 April 2003 @ 20:08:
[...]
Hier staat ie nog gewoon onder Essentiele updates en Service Packs,,...,,
De Beveiligingsupdate voor 811493 (Windows XP) dan iig.
Hmm.. da's wel vreemd, want bij mij is ie verplaatst. ?:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fred.hermanie/jpg/update.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Chrasher schreef op 25 april 2003 @ 21:00:
[...]

Hmm.. da's wel vreemd, want bij mij is ie verplaatst. ?:

[afbeelding]
Hier mijn evidence :)
Ff resizen nog ;|

Afbeeldingslocatie: http://www.stevens.cistron.nl/Sander/xp.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Hoyden op 25-04-2003 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

LOL :D Windows is wat dat betreft zo onbetrouwbaar als de..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
ja verhip, ze hebben em verplaatst, ze blijven ook raar bezig bij MS

http://www.webwereld.nl/nieuws/14861.phtml

weet ook niet of wat daar beweerd word door MS is gedaan, maar als dat dus zo is zijn ze wel weer heel weird bezig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms zit ik er te denken om mijn PC opnieuw te installeren met XP.
Zonder SP1, zonder welke patch dan ook.
Mijn vriendin d'r PC draait al zeker een jaar goed zonder SP1 of welke patch dan ook.
Voor de beveiliging vertrouwen op de Firewall/Router.
Gewoon lekker simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 01:27:
Installeer alsjeblieft de beveiligingsupdates voor Outlook Express en Internet Explorer, voor je een virus hebt :X
Of gebruik een alternatieve browser en mailclient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blackd schreef op 26 april 2003 @ 01:29:
[...]

Installeer alsjeblieft de beveiligingsupdates voor Outlook Express en Internet Explorer, voor je een virus hebt :X
Of gebruik een alternatieve browser en mailclient.
Volgens mij heb je hier ook nog virusscanners voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 april 2003 @ 01:32:
Volgens mij heb je hier ook nog virusscanners voor :)
Als een virus automatisch wordt opgestart, en het is er een als Yaha.K, en ze doen dit:
5. Attempts to end the antivirus and firewall processes. The worm inventories the active processes, and if the name of the process contains one of the following, it attempts to end the process:
[lijst van virusscanners]
dan denk ik dat een virusscanner niet de optimale beveiliging is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar als je het wilt uninstallen,krijg je het bericht van een aantal proggies
en games die dan waarschijnlijk niet meer goed werken ???
is dat nu waar of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
SandeR schreef op 25 April 2003 @ 21:53:
[...]

Hier mijn evidence :)
Ff resizen nog ;|

[afbeelding]
Zeker net geinstalleerd of update je gewoon nooit ? :)
Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 01:27:
Soms zit ik er te denken om mijn PC opnieuw te installeren met XP.
Zonder SP1, zonder welke patch dan ook.
Mijn vriendin d'r PC draait al zeker een jaar goed zonder SP1 of welke patch dan ook.
Als je over een tijdje nog alle software wil installeren zal je toch SP1 nodig hebben :)

(e het is ook niet echt slim om geen 1 update te installeren :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
De proggies die je na die update installed gaat ie aangeven dat ze problemen kunnen opleveren, maar das bij die update igg gelul, bij mij deed alles het nog gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Denk het ook heb hetzelfde probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja met een goed firewall komt geen een binnen om een code of zoiets te schrijven..
Jesus Paranoid of wat, elke keer MS zegt dat er een security gaat in windows is springt iedereen meteen online voor een update.

Als MS toe geeft dat er een gaat er in zit, zit er nog 100 waar over MS niets zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn dank is groot:_/-\o_

Na 2 keer windows opnieuw geinstalleerd te hebben.
Weet ik uiteindelijk dat MS Update de boosdoener was.
Q811493

(De boel werd echt ongeloofelijk traag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
ja kijk maar:
http://support.microsoft.com/?kbid=819634

dit klopt dus wel en dit is vooral erg intressant:

Method 2: Temporarily Turn Off Real-Time Scanning in Your Antivirus Program

dit kan dus wel kloppen omdat ik op alle pc's NAV 2003 draai en als dit de oorzaak is, snap ik nu ook waarom sommige der geen last van hebben, maar NAV uitzetten vind ik eig geen optie dus ik wacht wel op de oplossing van Method 1.

Method 1: Temporarily Remove the 811493 Update
Review the MS03-013 security bulletin to determine if you should install the 811493 security update in your particular environment. If your level of risk permits you to delay deploying the patch until it is revised and the performance issue is corrected, temporarily remove (uninstall) the patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 12:01:
tja met een goed firewall komt geen een binnen om een code of zoiets te schrijven..
Jesus Paranoid of wat, elke keer MS zegt dat er een security gaat in windows is springt iedereen meteen online voor een update.

Als MS toe geeft dat er een gaat er in zit, zit er nog 100 waar over MS niets zegt.
dyslectisch? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik die patch nou uninstallen...
config -> software ->programma's wijzigen of verwijderen, werkt niet hij geeft bij Q811493 geen verwijder optie... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 20:57:
Hoe kan ik die patch nou uninstallen...
config -> software ->programma's wijzigen of verwijderen, werkt niet hij geeft bij Q811493 geen verwijder optie... :?
Op de Microsoft site hierover vond ik dit.. misschien dat dit wel werkt??!
System administrators can use the Spunist.exe utility to remove this patch. The Spuninst.exe utility is located in the %Windir%\$NTUninstallQ811493$\Spuninst folder. The utility supports the following switches:
/? Show the list of installation switches.
/u Use Unattended mode.
/f Force other programs to quit when the computer shuts down.
/z Do not restart when the installation is complete.
/q Use Quiet mode (no user interaction).
For example, to remove the 811493 patch in Unattended mode without restarting your computer, use the following command:
%windir%\$ntuninstallq811493$\spuninst\spuninst.exe /u /z

Note In this case, you must manually restart your computer to completely remove the 811493 security update.

[ Voor 3% gewijzigd door Ook op 01-05-2003 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook schreef op 01 mei 2003 @ 21:49:
[...]
Op de Microsoft site hierover vond ik dit.. misschien dat dit wel werkt??!
[...]
THX Q811493 is weg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 april 2003 @ 02:02:
Heb net meneer q811493 uit de zaak gezet en het de problemen lijken daarmee opgelost te zijn!
Idd dat helpt bij mij ook. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CompuFAT
  • Laatst online: 10:37

CompuFAT

Oops, I farted ...

Ook bij mij dit probleem. Had net mijn laptop compleet nieuw geinstalleerd. Dan zou ie weer lekker moeten lopen denk je! Niet vooruit te branden!

Alles geprobeerd, zelfs 10 x Norton Speed Disk en dat op 200 GB, heeft nogal wat tijd en geduld gekost, maar het mocht niet baten.

Na verwijderen van de bewuste update lijkt alles weer normaal (lees op volle snelheid) te lopen. Al moet ik zeggen dat bij mij het installeren van de Intel Application Accelerator ook wel iets meer snelheid gaf.

Mooi dat er dit soort topics zijn! Scheelt weer wat aanvragen op de MS-activerings-server ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CompuFAT schreef op 01 May 2003 @ 22:52:
Ook bij mij dit probleem. Had net mijn laptop compleet nieuw geinstalleerd. Dan zou ie weer lekker moeten lopen denk je! Niet vooruit te branden!

Alles geprobeerd, zelfs 10 x Norton Speed Disk en dat op 200 GB, heeft nogal wat tijd en geduld gekost, maar het mocht niet baten.

Na verwijderen van de bewuste update lijkt alles weer normaal (lees op volle snelheid) te lopen. Al moet ik zeggen dat bij mij het installeren van de Intel Application Accelerator ook wel iets meer snelheid gaf.

Mooi dat er dit soort topics zijn! Scheelt weer wat aanvragen op de MS-activerings-server ;)
Heb jij een laptop met 200 GB????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CompuFAT
  • Laatst online: 10:37

CompuFAT

Oops, I farted ...

Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 22:55:
[...]

Heb jij een laptop met 200 GB????????
Umm, nee, dat was dus me desktop. Was het maar waar! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 16:34
ik heb wel een probleem gehad na het uninstallen van die patch :(
ik kan mijn router niet meer bereiken...
Een uur ervoor had ik nog mijn ip adress opgevraagd via mijn router en nu kan ik dat niet meer :(
nog iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

hey mijn pc werd ook veel slomer afgelopen week na installatie van wat rommelpatches, nu ik dit gelezen heb iig maar wat van die dingen uninstallen en kijken of het helpt ;)
laters en dank voor alle uitleg hier

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Sinds de installatie van sp1 kan ik niet meer zien wat er op me cdroms staat, ook daemon tools werkt niet meer :(

Een cd branden ging wel goed :)

Zijn hier oplossingen voor behalve sp1 verwijderen? (moet ik reinstalle)

System restore heb ik uitgezet.

[ Voor 8% gewijzigd door bobo1on1 op 13-05-2003 18:53 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Laatst online: 09-02 17:31
Ik heb ook Q811493 de op staan maar merk geen verschil in op starten van programma's.Alleen onder add & remove word ie aan gegeven als sp2 :?
Maar verder werkt alles als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:47
Ik heb ook helemaal geen problemen met die Q811493 hot-fix. Heb alleen een tijdje geen updates meer gezien, nog steeds dezelfde als een paar weken geleden :? Verschilt zeker per computer, ja nou alleen Outlook Express gaat rete sloom, maar dat komt door SP 1, end...

[ Voor 23% gewijzigd door Bull op 16-05-2003 14:05 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
ja door SP1 maar alleen dat geeft nog geen problemen, als je RL virus scanner gebruikt, dat is het hele punt waar door ie traag word. als ik dat uitschakel doet ie het ook wel normaal, echter liever zonder die patch dan zonder virus scanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
jeej eindelijk een patch die het oplost, werd tijd :)

alleen hij staat niet (meer) in windows update :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

SithWarrior schreef op 26 April 2003 @ 12:10:
ja kijk maar:
http://support.microsoft.com/?kbid=819634

dit klopt dus wel en dit is vooral erg intressant:

Method 2: Temporarily Turn Off Real-Time Scanning in Your Antivirus Program

dit kan dus wel kloppen omdat ik op alle pc's NAV 2003 draai en als dit de oorzaak is, snap ik nu ook waarom sommige der geen last van hebben, maar NAV uitzetten vind ik eig geen optie dus ik wacht wel op de oplossing van Method 1.

Method 1: Temporarily Remove the 811493 Update
Review the MS03-013 security bulletin to determine if you should install the 811493 security update in your particular environment. If your level of risk permits you to delay deploying the patch until it is revised and the performance issue is corrected, temporarily remove (uninstall) the patch.
Bij mij werkt method 1!!! _/-\o_ Hulde!

Het wrekt weer normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

wat zijn eigenlijk de reacties op die patch voor de SP1 bug?
Ik heb heel die patch niet gezien namelijk...

Zat ie wel tussen de updates op windowsupdate.com eigenlijk?
of moet je'm appart downloaden?
Pagina: 1