Toon posts:

[XP] TB en Muis werken niet meer na hardware upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn proc had het pas begeven (Duron 700), toen heb ik gelijk maar besloten om een nieuw ASUS mobo (A7V8X) + proc (Athlon XP 2400+) + memory (2 x 512MB PC2700 DDR) te kopen.
Allemaal hartstikke mooi natuurlijk, mits alles maar goed functioneert daarna.
Dat was dus niet het geval bij mij, zodra ik in XP kom (inlogscherm) werken m'n toetsenbord en muis (beide gewone ps2) niet meer. Helemaal niks, numlock aan/uit werkt ook niet.

Om gelijk maar enkele vragen te ondervangen, voor de pc in XP belandt, werkt het toetsenbord en muis wél (dus muis en tb zijn correct aangesloten), want ik heb een dualboot met linux en daar heb ik geen problemen met deze hardware. Het lijkt er dus op dat XP foute drivers laadt die niet goed werken in combinatie met de nieuwe hardware.

Heeft iemand hier ervaring mee gehad? En zo ja, hoe heb jij dat gefixt?

Ik dacht zelf als 'paardemiddel' Windows XP er over heen te installeren, maar dat gaat niet zo makkelijk, want dan ben ik al m'n data kwijt. Ik heb ergens gelezen dat het mogelijk is om XP er over te gooien, zonder dat hij aan het bestandssysteem komt. En werken dan mijn programma's nog?

Een flink aantal vragen, maar als je ook maar iets weet wat hiertoe kan bijdragen... post! :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 23:47 ]

Verwijderd

Dual Boot? Dit hoor je toch te weten, vooral als je linux hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 23:52:
Dual Boot? Dit hoor je toch te weten, vooral als je linux hebt?
Hmmz, volgens mij een reactie die weinig bijdraagt in dit topic, maar wat bedoel je?

Verwijderd

Topicstarter
*schop* :o

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Nieuw mobo zonder nieuwe XP-install is geen aanrader. Eventueel kan je tijdens de installatie de repair-optie kiezen, maar dat is imo nog steeds geen garantie dat je hid's gaan werken. Een aantal programma's zal dan sowieso je opnieuw moeten installeren/configureren, want van je registry blijft met zo'n repair niet veel over. Als het goed is.

Tip: sluit een USB-muis aan, die zal XP als het goed is nog net kunnen herkennen, gooi daarna je "oude" tobo/muis weg in je device manager. Dan rebooten en reinstalleren. Best kans dat het dan goed gaat -

- maar een verse install blijft het beste.

[ Voor 5% gewijzigd door Rataplan op 19-04-2003 14:21 . Reden: wel zinnen afmaken :) ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.