Toon posts:

Probleem Laptop voeding.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een laptop.
Waarschijnlijk heeft het met de voeding te maken en nog specifieker met de aansluiting van de voeding.

Het gaat om een Compaq pressario 1688. Hiervan valt telkens het beeld weg of flikkert vrij snel. Na 10 minuten aan te hebben gestaan doet ie het doorgaans wel gewoon.
De voedingsconnector zit vrij los en het knipperen van het scherm valt dus op te lossen door deze te bewegen. Nu heb ik hier eens over nagedacht en kwam op het volgende:

Door het (gedeeltelijk) wegvallen van de voeding werkt het scherm (TFT) wel maar de verlichting hiervan niet. Dit zou kunnen duiden op een breuk van de connector.

Maar, kan dit eigenlijk wel? Kan het zijn dat het scherm het zelf wel doet (dit kan je duidelijk zien) maar de verlichting niet? Hoe zit dat eigenlijk bij zo'n laptop? Kan het zijn dat de verlichting het niet doet als de spanning er weer op komt? Werkt dit met een (soort van) inverter?

Als bovenstaande waar zou zijn zou reparatie niet moeilijk zijn, simpel de connector weer vastsolderen en fixeren aan het mobo zodat ie geen onderbrekingen meer krijgt.

Willen jullie eens je licht hierop laten schijnen?

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Het kan inderdaad dat het scherm niet goed doet.

Onze vorige laptop had daar ook last van, ik ging dan altijd met het scherm heen en weer bewegen om hem weer (soms even) goed te krijgen. Het ging alleen om de backlight verlichting. Naar mijn weten geen voeding probleem, maar een los draadje, connector, whatever.

Ik zal als ik jouw was je laptop naar de zaak brengen waar je hem vandaan hebt voor reparatie.

Grolsch Royce!

Verwijderd

Of zoals je zelf zegt, de connector zelf is brak?

Verwijderd

Topicstarter
SuperPaddo schreef op 18 April 2003 @ 23:49:
Het kan inderdaad dat het scherm niet goed doet.

Onze vorige laptop had daar ook last van, ik ging dan altijd met het scherm heen en weer bewegen om hem weer (soms even) goed te krijgen. Het ging alleen om de backlight verlichting. Naar mijn weten geen voeding probleem, maar een los draadje, connector, whatever.

Ik zal als ik jouw was je laptop naar de zaak brengen waar je hem vandaan hebt voor reparatie.
Ik heb wel hetzelfde probleem maar de draadjes naar de lcd/backlight zijn goed.
Het is trouwens niet mijn eigen laptop dus voordat ik hem uit elkaar ga halen wil ik wel zeker weten dat het mogelijk is dat backlight uit kan vallen bij kortdurende stroomonderbreking/kortsluiting terwijl de rest het wel blijft doen.

De connector waar de adapter in gaat is inderdaad brak, die kan je de klok rond een aantal graden heen en weer bewegen.

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 09:06:
[...]

Ik heb wel hetzelfde probleem maar de draadjes naar de lcd/backlight zijn goed.
Het is trouwens niet mijn eigen laptop dus voordat ik hem uit elkaar ga halen wil ik wel zeker weten dat het mogelijk is dat backlight uit kan vallen bij kortdurende stroomonderbreking/kortsluiting terwijl de rest het wel blijft doen.

De connector waar de adapter in gaat is inderdaad brak, die kan je de klok rond een aantal graden heen en weer bewegen.
Dan stel ik voor dat de gene waar het ding van is, hem laat reparen :)

Grolsch Royce!