PC viel uit tijdens overklok, gaat nu niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Topicstarter
(jarig!)
Ik heb mijn Athlon XP 2000+ overgeklokt naar 11x166@1.85v, dit boote, maar na een tijdje in Windows bezig te zijn viel de pc uit.
Als ik hem nu aanzet, gaat hij wel aan, maar meteen erna weer uit. (Dit zie ik dmv de verlichte casefan)

Waarom 1.85v?
Op 1.65v hangt hij nog voordat het bootscherm komt. Na verhogen naar 1.7v komt het XP logo, maar BSOD hij voordat ik in kan loggen. Met 1.75v BSOD hij net nadat de desktop zichtbaar is, en met 1.8v geeft hij ook een BSOD in de Prime95 stress test ergens in het eind van de test. (Temperatuur volgens MBM was 65 graden net voor de crash.)
Zoals bovenaan staat, na zo'n 3 minuten in Windows te zitten met 1.85v viel de pc uit.

Nu mijn twee vragen:
1. Hoe krijg ik mijn pc weer aan? :+
CMOS clear heeft geen effect. PC laten afkoelen ook niet.

2. Is er een manier om toch 11x166 of andere 1833mhz combinatie te behalen?

Relevante specs:
300w Voeding
Epox 8RDA+ (nForce2)
Athlon XP 2000+ Tbred (kan code niet checken, maar ik dacht dat het AXDA ofzo was, default voltage 1.65v)
2x PC2700 256Mb Dane-Elec

Noot: Alle voltages hebben betrekking op vcore.

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 13:51

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Ik weet dat dit een Nforce2 issue is met overclocken, sommige Asus boards hebben er ook last van.
Ik weet de remedie echter niet, het kan zijn dat het aan bepaalde board revisies ligt. heb je google al geprobeerd, ik heb er laatst nog wat over gelezen, en een of andere webmaster had het voor elkaar gekregen om zijn 8RDA+ toch weer aan de praat te krijgen.

suc6

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Haal al de stroom van de PC af en haal je proc eruit, eventueel testen met een andere (als die beschikbaar is ;) ), zet hem er dan weer in. Dat kan soms helpen :) .

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Hier had ik pas ook last van. Alleen met een asus boardje. Mijn 300W voeding was eruit geknald. Nieuwe sterkere voeding erin was de oplossing

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 17:16
300w Voeding
Het kan zijn dat je voeding het gewoon niet trekt. Mijn Tbred @ 1,775V zuigt de 5V lijn ook naar 4,6V van mijn 300W noname.
Dit krijg je trouwens ook als je kortsluiting hebt (bv molex tegen kast).

tvw

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ja of je moederbord is gewoon defect gegaan.
Ik zou het iig zoeken in: Voeding/Moederbord.

Verwijderd

Nee lijkt me sterk dat moederbord dood is. Bij het overklokken zakt de 5 volt lijn meestal erg als je geen goede voeding hebt. Anders meet je 5volt lijn ff dood met multimeter. Als deze nu echt te laag is, dan ligt het dus aan je voeding. Aangezien je pc uitvalt als je 5 volt lijn te laag is... Koop een Enermax, ik heb er ervaring mee. Deze voedingen zijn gewoon een van de stabielste die je kan krijgen. Andere merken hebben de ene keer wel stabiele voltage lijnen en andere keer weer niet. Bij Enermax weet je zeker dat je stabiele voltage lijnen hebt. En dit is bij overklokken zeer belangrijk! Suc6 ermee

Verwijderd

iig bij nforce 2 barebone pc moet je stroom kabel eruit halen, cmos resetten, power kabel erin, powerknop in drukken en gelijk insert inhouden. dan moet scherm aanschieten...

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Topicstarter
(jarig!)
Ik heb de voeding van een andere pc aangesloten, hiermee boote hij wel. Mijn voeding is dus kapot.
@ RaZoRbLaDe: dat kan kloppen, zelfs zonder over te klokken zat +5v op 4.6volt.
Bedankt allemaal!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:40
Dit heb ik ook eens gehad,ik heb toen de stekker achterin de pc er 5 min uit gehaald,weet niet of je dat algeprobeerd had,maar Suc6

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

michelc85 schreef op 19 April 2003 @ 21:18:
Dit heb ik ook eens gehad,ik heb toen de stekker achterin de pc er 5 min uit gehaald,weet niet of je dat algeprobeerd had,maar Suc6
idd dat ff proberen, als dat niet werkt ff je Bios resetten met de jumpers op je moederbord. zo snel fry je geen mobo :) (of had je je fsb op 199mhz gezet van je cpu ofzo?)
Pagina: 1