Ik heb mijn Athlon XP 2000+ overgeklokt naar 11x166@1.85v, dit boote, maar na een tijdje in Windows bezig te zijn viel de pc uit.
Als ik hem nu aanzet, gaat hij wel aan, maar meteen erna weer uit. (Dit zie ik dmv de verlichte casefan)
Waarom 1.85v?
Op 1.65v hangt hij nog voordat het bootscherm komt. Na verhogen naar 1.7v komt het XP logo, maar BSOD hij voordat ik in kan loggen. Met 1.75v BSOD hij net nadat de desktop zichtbaar is, en met 1.8v geeft hij ook een BSOD in de Prime95 stress test ergens in het eind van de test. (Temperatuur volgens MBM was 65 graden net voor de crash.)
Zoals bovenaan staat, na zo'n 3 minuten in Windows te zitten met 1.85v viel de pc uit.
Nu mijn twee vragen:
1. Hoe krijg ik mijn pc weer aan?
CMOS clear heeft geen effect. PC laten afkoelen ook niet.
2. Is er een manier om toch 11x166 of andere 1833mhz combinatie te behalen?
Relevante specs:
300w Voeding
Epox 8RDA+ (nForce2)
Athlon XP 2000+ Tbred (kan code niet checken, maar ik dacht dat het AXDA ofzo was, default voltage 1.65v)
2x PC2700 256Mb Dane-Elec
Noot: Alle voltages hebben betrekking op vcore.
Als ik hem nu aanzet, gaat hij wel aan, maar meteen erna weer uit. (Dit zie ik dmv de verlichte casefan)
Waarom 1.85v?
Op 1.65v hangt hij nog voordat het bootscherm komt. Na verhogen naar 1.7v komt het XP logo, maar BSOD hij voordat ik in kan loggen. Met 1.75v BSOD hij net nadat de desktop zichtbaar is, en met 1.8v geeft hij ook een BSOD in de Prime95 stress test ergens in het eind van de test. (Temperatuur volgens MBM was 65 graden net voor de crash.)
Zoals bovenaan staat, na zo'n 3 minuten in Windows te zitten met 1.85v viel de pc uit.
Nu mijn twee vragen:
1. Hoe krijg ik mijn pc weer aan?
CMOS clear heeft geen effect. PC laten afkoelen ook niet.
2. Is er een manier om toch 11x166 of andere 1833mhz combinatie te behalen?
Relevante specs:
300w Voeding
Epox 8RDA+ (nForce2)
Athlon XP 2000+ Tbred (kan code niet checken, maar ik dacht dat het AXDA ofzo was, default voltage 1.65v)
2x PC2700 256Mb Dane-Elec
Noot: Alle voltages hebben betrekking op vcore.