Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Modified and better #1 [WARNING @ 56K]

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ikke007
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10 21:08
Dames en heren. mijn casemod is nearing completion! (Nouja, ik vind hem af op 1/2 dingetjes na). endus --> show ik de goodies. niet iedereen zal het mooi vinden.. nog meer mensen zullen het lelijk vinden. maar i don't care! ;) er zijn ook genoeg dingen die ik beter had kunnen doen maar voor een eerste keer istie best aardig gelukt. enough bullshit en on to the real stuff.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~markvs/casemod/kast_overzicht_dicht.jpg
het totale overzichtplaatje. geheel mooi blauw gespoten (en na 1x verplaatsen gelijk bovenin een witte schaafplek erop :( maarja. waar gewerkt wordt vallen spaanders. let even op de schakelaars voorop, 1 = fancontrol 12V/7V/off en andere is schakelaar om de uv balken uit te zetten. soms wil ik namelijk ook wel gewoon slapen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~markvs/casemod/kast_overzicht_dicht_geen_flits.jpg
kijk that is toch sweet. blacklight effect komt er helaas niet goed uit maar je moet maar beetje fantasie gebruiken. (crappy fotocamera, neem nog wel een keer nieuwe fotos)

nouja laagje voor laagje gaan we verder, zal even het zijpaneel eruit halen. handig die thumbscrews. goed daar gaan we: (clickbaar voor groot 1024)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~markvs/casemod/overzicht_metflits_groot.jpg

even wat detailfotos: B)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~markvs/casemod/schroeven_hdrack.jpg
detail van de opgelichte/geverfde schroeven van het HDrack
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~markvs/casemod/traanplaat_via_raam.jpg
detail van de traanplaat sticker op de bodem van de kast (foto via raam)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~markvs/casemod/videokaart_closeup.jpg
detailfoto van me videokaart

verder met het verhaal. er zit dus zoals jullie kunnen zien een aardige paintjob over de kast, er licht een mooie traanplaat sticker onderin (lang leve de gamma!) en er zitten 2 uv balken in.

verder zijn er nog wat kleine dingen aan gedaan zoals met uv verf wat highlights op de vidoekaarten aanbrengen/ overige delen van de kast, er licht een uv-reactive floppykabel in (moet nog ide kabels kopen, de doekoe was helaas op |:()

de oranje balk op de zijkant van mijn videokaart is een plastic balkje uit een modelshop.. voor op je treintje ofzo. maar doet het ook goed onder blacklight zoals te zien is.

highlighten van je insteekkaarten is trouwens een crime... reken een ruime 2 uur per kaart.. depending on het detail.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~markvs/casemod/videokaart_closeup2_groot.jpg
de insteekkaarten met flits, klikbaar

tja en als je dan toch bezig bent met modding kan je het maar beter 'goed' doen. dus de voeding ook even onder handen genomen, uit elkaar gehaald, doorzichtige fan met blauwe leds in gezet en de gehele handel blauw gespoten. ziet er wel zo mooi uit :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~markvs/casemod/voeding_blauw.jpg

voor de oplettende kijker zien jullie ook dat er een klein zilverkleurig stekkertje uit een insteekslot steekt (onder de videokaart) welnu daar gaan we het nu over hebben. voor de wat minder oplettende kijkers dan maar een 'detail' foto
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~markvs/casemod/achterkant_keyboardstroom.jpg
hij zit inderdaad nog niet helemaal netjes vast geschroefd maar had echt even een zin meer. dat komt nog wel.. ooit ;)

maar waar gaat dat nou heen? nee niet naar mijn speaker. ga me toch geen 12v op mijn speakers zetten. dit is mijn manier om buiten de kast ook ergens 12v op te kunnen zetten. 'waarom dat nou weer zul je zeggen'.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~markvs/casemod/keyboard_knop.jpg
welnu het 12v stekkertje achterop mijn pc gaat een kabel in die richting keyboard naar dit stekkertje gaat. indien men dit stekkertje omgaat gebeurd er het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~markvs/casemod/keyboard_lichtaan.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~markvs/casemod/keyboard_lichtaan_met_monitor.jpg

nog even op een rijtje wat er dus allemaal gebeurd is aan deze case:
- blauw gespoten
- raam in gemaakt
- traanfolie op onderplaat
- wielen onder kast (niet zichtbaar op fotos ;()
- kabels gerounded, enige al vervangen door UV-reactive exemplaren
- insteekkaarten bewerkt met uv-verf
- voeding gemod met nieuwe fan en geverfd in mooi blauw
- fanbus gemaakt aan voorkant kast
- 2x uv balk in kast gehangen
- aansluiting in kast gemaakt voor 12V buiten kast
- glowstring in keyboard geplaatst (met schakelaar)
- over algemeen gewoon kabels gepoogd netjes op te ruimen

kosten? dat wil ik zelf niet eens weten :)

welnu dames en heren. voor deze vrijdagavond vind ik het verhaal aardig lang geworden. ik laat u nu allen achter.. in de hoop dat er wat geleerd is vanavond })

Lets remove all security labels and let the problem of stupidity solve itself

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58
Netjes afgewerkt, alleen iets te veel kleuren naar mijn mening.

Geleid dat UV-spul niet wat op die videokaart zit?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
BronX schreef op 18 April 2003 @ 22:30:
Geleid dat UV-spul niet wat op die videokaart zit?
lijkt me niet he, anders had het wel stuk geweest ;)

• ikke007
Nee dat UVspul is acrylverf en geleid (wonderbaarlijk?) niet.. zou wel jammer zijn anders ;)

vervelend is wel helaas dat mijn inverter van de glowstring in mijn keyboard een hele irritante pieptoon maakt als ik de glowstring aanzet. ik heb al wat heen en weer gezocht en nou blijkt dat het eigenlijk normaal is dat deze inverters takkeherrie maken. vervelend :/

[ Voor 60% gewijzigd door ikke007 op 18-04-2003 22:35 ]

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 13:17

grimson

domeingrommer

Je kan zo de kermis op })

Niet mijn smaak, sorry.

Dat rood op blauw kan toch echt niet !!

/edit

Ik zag dat je er al rekening mee had gehouden dat niet iedereen het mooi zou vinden. No offence hoor !! :>

[ Voor 39% gewijzigd door grimson op 18-04-2003 22:36 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 14:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

jammer van het schaafplekje... :/ maar verder is dit wel een HELE VETTE eerste mod :9 Wel een beetje een hoog kermisgehalte, maar als je dat mooi vindt, is ie natuurlijk wel koel. Ik zou em zelf zo niet willen hebben, maar goed, het is JOUW kast ;) Je hebt alleen nog wel een btje kabelsalade.... tiewraps doen wonderen ;)

verder is ie... ehh tja wat zal ik zeggen..... BLAUW! 8)7

Launching containers into space

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:44
en volgens mij zit die verf er niet echt goed op, te veel kleuren. beetje meer afwerking en hij is toppie voor een eerste keer :+ :) ;)

De wijzen komen uit het Oosten!

• ikke007
Kermiseffect is inderdaad wel een goede woordkeus. maar juist ook om die reden heb ik een mooi schakelaartje erin zitten zodat ik mijn lichten erin uit kan doen (en normaal kan slapen ;))

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 19:29

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

wat een hoeren kit hehe lijkt net een bordeel man... nee dit is inderdaad mijn smaak ook niet. jammer gewoon van de hardware en het window vind ik ook niet bepaald goed afgemaakt...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Er is veel aan gebeurt, dat zeker. Al vind ik het iets te druk :) Verder is die wel een heel aparte mod :)

Verwijderd

ik moet ook zeggen dat het niet helemaal mijn smaak is, maar 1 ding kan niet ontkent worden.... hij heeft het zeer origineel bedacht en gedaan.
Had misschien iets beter afgewerkt kunnen worden maja boeie.
voor de eerste keer vind ik het er zeker wel strak en vooral origineel uitzien.
en oja... ik vind dat keyboard supercool zo

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 23:22 ]

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

Ik vind het goed het goed bedacht. De kleuren zijn denk ik wel goed gekozen. Rood en blauw staat best goed bij elkaar.

Verder moeten de mense die de kast afkraken (omdat er te veel kleur aan zit) niet zeuren. Dit is een originele mod.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

Dat rood en blauw is wel lekker spacy zeg :) Die glowstring in de toetsenplank vind ik ook gaaf, hoewel ik daar persoonlijk ook liever blauw ipv groen had gezien.

• Wok
  • Laatst online: 17:11

Wok

Dakloos...

Tja, aan de kast zal ik verder geen woorden vuil maken; alles is al zo'n beetje gezegd (het is dus niet mijn smaak ;) ).

Die schakelaar in je toetsenbord vind ik echter een hele mooie vinding. Heb ik nog niet eerder gezien.

Wat hier ook al eerder gezegd is: de afwerking verdient nog wat aandacht. Ik zie bij je kast her en der nog witte randen (onder meer bij het raam; leuke vorm trouwens, had m.i. iets meer naar achteren gekund).

Persoonlijk had ik de kast zwart gespoten. Dan krijg je m.i. een iets mooier contrast tussen de gebruikte kleuren.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Scatman_II
  • Laatst online: 28-11 22:03

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Vraag ik me dan weer af:
Waar haal je dat traanplaat stickermateriaal? Ik ben nl hier [ Zwolle ] naar de gamma geweest, maar daar hadden ze het niet :(
Alleen een behang wat er slecht op leek... :(

& Hoeveel kost dat spul dan?

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:54

Blamm

Niet meer Smart

Scatman_II schreef op 18 april 2003 @ 23:55:
Vraag ik me dan weer af:
Waar haal je dat traanplaat stickermateriaal? Ik ben nl hier [ Zwolle ] naar de gamma geweest, maar daar hadden ze het niet :(

ik heb het anderhalf jaar terug bij de Formido gekocht.. volgens mij hebben ze het daar nog steeds

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
Ik moet zeggen dat dat traanplaat er toch elke keer weer goed uitziet!
Die UV verf is ook mooi gedaan, misschien niet helemaal binnen de lijntjes maar toch ;)
Raampje had ietsje naar achter gemogen zodat je niet tegen de drivebay aan ligt te koekeloeren.

Jammer van de verf, ik heb zelf ook veel met verf + kasten gedaan en weet dat het zeker niet makkelijk is om een netjes resultaat te krijgen. En al heb je een mooi resultaat en je schuift alles in elkaar en dan kijk je nog een keer en dan denk je: K*T... Maar toch, mooi gedaan!

• ikke007
Scatman_II schreef op 18 april 2003 @ 23:55:
Vraag ik me dan weer af:

Bij de gamma, is behangsticker.. ik vond het eerst ook niet mooi eruit zien maar op moment dat je de sticker in je kast hangt ziet het er gewoon flitsend uit :)

kost btw 9,95 per rol.. das best prijzig moet ik zeggen

• Scatman_II
  • Laatst online: 28-11 22:03

Scatman_II

R9500 Pro >:)

iKKe007 schreef op 19 April 2003 @ 02:26:
[...]

Bij de gamma, is behangsticker.. ik vond het eerst ook niet mooi eruit zien maar op moment dat je de sticker in je kast hangt ziet het er gewoon flitsend uit :)

kost btw 9,95 per rol.. das best prijzig moet ik zeggen
Hmm, bij die gamma hier zag het er niet uit als een sticker... Veel te dun voor...
Bovendien spiegelde het ookal niet :(

En hier kost het €11 voor een dikke rol waar ik m'n hele kamer meteen mee kan betraanplaten 8)7

edit
/me heeft nog es goed naar die fotootjes gekeken - maar das toch echt heel ander spul dan ze hier bij de gamma verkopen... ;(

Owja, nog even wat over de mod zeggen: Erg netjes gedaan :) Komt bij dat blauw m'n lievelingskleur is 8)7
Verder ook knap dat je dat traanplaat spul niet overal hebt aangebracht, houdt het mooi bescheiden ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Scatman_II op 19-04-2003 10:19 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:05
het idee is leuk, maar blauw vind ik echt helemaal }) }) })
verder is het wel leuk dat je de binnekant ook gespoten hebt, en traanplaat gebruikt.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
:r :r :r Sry, maar hier is niks :9~ aan. Je hebt gewoon je pc wat 8)7 8)7 t.

Het enige wat nog meevalt is je tobo

• DJ-NaRRa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-11 23:27
offtopic:
hmz vraagje welke acrylverf (merk?) heb je gebruikt (modelbouwverf?) en waar heb je deze gehaald en hoeveel koste het.....

tis idd wel mooie eerste casemod....niet echt helemaal mijn smaak (te druk met die neon kleuren) maar wel leuk gedaan verder

• BaRF
  • Laatst online: 27-11 15:01

BaRF

bijna kerst

ik vin dhem wel leuk gedaan :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

mja jij krijgt denk ik het zelfde probleem als ik .

ALs je een nieuwe casemod gaat beginnen want op een gegeven moment wil je toch meer. ....

dan krijg je er denk ik spijt van dat je je voeding heb gespoten enzo ..... maaargoed het hoeft natuurlijk niet en de casemod opzich ..... mja ... wel leuk opzich maar niet echt denderend...

• iop
  • Laatst online: 11:52

iop

negatief jongens, hijs tenminste origineel,
ik vinem ook druk maar zeker leuk gevonden :d

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Verwijderd

Niet mijn smaak, maar zeker leuk gedaan :) Had je trouwens het window niert beter iets naar links (achteren) kunnen doen? of heb je dat niet gedaan ivm je handvat? Nu kijk je precies tegen het metaal aan van je cd-rom rekkies.

Verwijderd

kleurencombinatie niet echt zoals ik em zou doen... maar ieder zn eigen smaak natuurlijk ;)

voor de rest... lekker gekleurd :D

maar idd hijs origineel,... je zla niet snel een 2e hiervan tegenkomen hehe

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:21

Maximus

There is no substitute

vind de kleuren echt :r maar wel een goed uitgevoerde mod :)

PhD i.o.

Verwijderd

Mooi, mooi, mooi... Ik vraag me enkel af of die UV-verf wel zo goed is voor je kaarten. Het kan namelijk zijn dat er gelijdende stoffen inzitten!
Verder is het kermisgehalte zeer hoog, je moet ervoor zijn vind ik :P! Wat me wel aanspreekt is dat keyboard. Petje af my lord :)

Verwijderd

Slecht gespoten, je hebt te weinig lagen gespoten waardoor het wit nog zichtbaar is. Witte rand om het window heen aan de bovenzijde. En rood en blauw werkt niet goed met elkaar. het ziet er nogal knommelig uit, maar ja het is een casemod. Dus ik zou wat minder teletubbie kleuren gebruiken.

• EmielC
  • Laatst online: 26-09 12:15
ik vind het toetsenbord erg mooi en goed gelukt.....

Verwijderd

Het idee is erg origineel en goed uitgevoerd voor een eerste mod 8) , hoewel ik de kleuren niet echt denderend vind :r en die uv-stift-bende is me net iets te kermisachtig ;) . Ik ga wel naar de kermis als ik kleurtjes wil zien :P . Maar voor de rest is hij cool gedaan hoor!!! _/-\o_

Dat toetsenbord spreekt mij persoonlijk meer aan, niet zo druk. B) Dat schakelaartje in het toetsenbord is slim bedacht! :)

@ Motacilla: die uv-bende geleidt niet. Ergens op een modsite (welke weet ik niet meer) stond hier een how-to over en daar vertelden ze dat het niet geleidde. :)

De meesten zeggen dat het raam beter iets naar achteren gekund had, vind ik zelf ook ;) , maar ik snap jouw bedoeling wel: de schroefjes van je hd-rack zien B) !!

• Daklem
  • Laatst online: 13-11 12:34

Daklem

Audio Nerd

hij ziet erwel aardig uit. ik zou de kast niet blauw hebben gespoten alleen.

die UV verf geeft wel een appart effect.

ik zou het anders hebben gedaan maar een leuke eerste casemod is het wel!

• ikke007
waarom het raam zover naar achteren staat is om 2 redenen, 1 ik wou graag het handvat intact houden en 2 omdat ik al een idee had over hoe ik die hdracks er 'aardig' uit wou laten zien. ben zelf best aardig tevreden over het gehele resultaat alleen de paintjob is zoals inderdaad al meerdere mensen me echt vies tegengevallen. maarja ik heb er van geleerd en bij de 2de casemod gaan we het gewoon allemaal wat systematischer en beter doen. vind dat ik er een hoop van heb geleerd voor een eerste keer.

hoge kermisgehalte vind ik wel leuk, valt hij tenminste ECHT op 8)

[ Voor 8% gewijzigd door ikke007 op 19-04-2003 22:54 ]

Verwijderd

niet echt netjes afgewerkt volgens mij... en ja je moet van die kleur houden hè. Beetje daantje kleur hè

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

dit ziet er zeker goed uit.. alleen jammer van de butenkant.. als je die ff mooi maakt is die top!

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

gewoon supercool :9~

• PilatuS
  • Niet online
ik vind em erg goed gemaakt, je hebt lekker veel gemod en ookal is het niet mijn smaak ik vind dat je het erg goed gedaan hebt :)

en die keyboard mod is echt masterlijk

Verwijderd

Met alle respect voor je mod, niet echt mijn smaak maar toch _/-\o_ voor al het werk wat je eraan hebt gehad.
Jammer dat je pics zo out of focus zijn.

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-11 09:10

shades

huh ?

grimson schreef op 18 April 2003 @ 22:35:
Je kan zo de kermis op })

Niet mijn smaak, sorry.

Dat rood op blauw kan toch echt niet !!

/edit

Ik zag dat je er al rekening mee had gehouden dat niet iedereen het mooi zou vinden. No offence hoor !! :>
Vind rood/blauw juist een hele goede combo.
Beetje Tron achtig. Vind heb wel puik eruit zien.

https://k1600gt.nl

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:58

jaKKer

liev ;x She's on Fire

wat een tripperende pc :) maar hij is wel vet!!! ff een zonnebril op als je gaan computeren :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:46

Epsilon

erg leuk :)

nog nooit heb ik gezien dat iemand capacitators en zn videocard insmeert met UV reactive spul :)

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Epsilon schreef op 20 april 2003 @ 17:47:

nog nooit heb ik gezien dat iemand capacitators en zn videocard insmeert met UV reactive spul :)
En nu iedereen kan zien hoe dat er uit ziet, zal het ook wel de laatste keer zijn geweest dat dit te zien is.

Nee, sorry jongen: niet mooi, niet netjes afgewerkt, en geen goede kleur combinatie (blauw met rode schroefjes???) Maar ik kan me best voorstellen dat deze het op de pics niet 'goed doet' en IRL wel juist weer heel mooi is.

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
kleuren combi vind ik niet zo mooi.

Maar het is wel aardig afgewerkt.

en zolang jij er maar blij mee bent toch ;)
Pagina: 1