Toon posts:

[REDHAT 8 + HTTP + FTP] Websites of boeken

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een nieuweling in het wereldje van linux maar ik wil toch graag iets voor elkaar krijgen.

Ik wil namelijk een http server waar ik php scriptjes op kan draaien en een ftp server draaien om de files te uploaden. En graag wil ik met iets van telnet mijn servertje kunnen beheren.

Ik weet dat het allemaal wel redelijk veel is. Maar ik wil gewoon graag mijn php scriptjes kunnen testen daar gaat het eigenlijk om en niet echt om Redhat.
Ik wil alles zonder een desktop omgeving want dat kan mijn pc niet trekken. En Windows is geen alternatief!

Weten jullie websites waar ik een beetje wat van kan leren of boeken. Ik heb al op internet lopen zoeken maar werkt de helft van de keren ook de codes helaaml niet.

En in de documentatie van apache staat dat ik een bestand via dit commando moet downloaden:

lynx

Mooi dat het niet werkt hoe kan ik een bestand downloaden van de prompt en ja internet doet wel!!!

Alvast bedankt

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:42

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Dat zijn nogal wat problemen in één keer :). Er staat alleen geen vraag in je topicstart...

Wat je het beste kunt doen is een keer bij de boekhandel binnenlopen en een boek over Linux systeembeheer kopen. Er zijn boeken die specifiek voor Red Hat uitleggen hoe je bijvoorbeeld Apache moet instellen voor PHP-ondersteuning en hoe je een FTP-server configureert. Je zult daarbij meteen leren hoe de shell en de belangrijkste configuratiemogelijkheden werken - die kennis mis je nu waarschijnlijk nog en daarom gaat het nogal moeizaam met het oplossen van je problemen :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:34
Inderdaad mist een beetje een vraag...er staan in de boekhandel behoorlijk wat boeken over Linux, keus zat dus.

Ook in de NOS policy - updated 01/04/03 kun je in de 2e post een hele lijst met sites e.d. vinden waar informatie over Linux te krijgen is.

Dit topic gaat daarom dicht, we verwachten in NOS wel iets meer zelfwerkzaamheid dan constateren dat het intikken van 'lynx' "niet werkt" en dan de moed maar opgeven...

Dit topic is gesloten.