Toon posts:

[DigiCam] Iemand ervaring met de Trust 730S LCD POWERC@M?

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met de Trust 730S LCD POWERC@M zoom? Hij heeft de volgende specificaties en lijk mij voor de prijs van € 149,- best interessant.

Omschrijving:
De Trust 730s digitale camera beschikt over een 3,3 Megapixel cameraresolutie, een 4cm kleuren TFT LCD-scherm als actieve zoeker en is voorzien van een video-uitgang om foto's op TV te bekijken.

Technische specificaties:
- Tot 80 opnames met 16Mb CF geheugen
- 4cm Kleuren TFT LCD-scherm
- 4 x Digitale zoom
- Ingebouwde flitser met de functie: aan/uit/auto
- Cameraresolutie: 3,3 megapixels
- Beeldresolutie: 4,0 megapixels
- JPEG compressie voor optimaal geheugengebruik
- Video-uitgang om foto's op TV te bekijken
- Zelfontspanner
- Registratie datum en tijd
- Witbalansinstelling
- Webcam functie
- Vast brandpuntsafstand met macro-functie
- USB aansluiting
- Incl. Ulead Photo Express 4.0, Photo Explorer en Video Live Mail

Volgens de vader van m'n vriendin is het probleem bij Trust de lens, die niet altijd van even goede kwaliteit is. Weet iemand hier meer over?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Het zijn niet hardwarematige pixels die die camera heeft. Dat wil zeggen dat als jij de foto's uit zou gaan printen dat je toch wel kwaliteitverschil ziet. Je kan beter iets duurder gaan en voor betere kwaliteit dan zo'n cam kopen. Maja je moet ut zelf weten natuurlijk :)

Ook kan je wel reviews zoeken @ google, daar zal die ook wel worden besproken

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-12 10:29
Trust, oei... Wat hun doen, ze nemen een simpele foto, op een lage kwaliteit (bijvoorbeeld 640*480, webcam). vervolgens vergroten zij het uit tot 1600*1200, en zeggen dat het een 2 Mp camera is.

Je word eigenlijk dus een beetje opgelicht, en dat kan je zien aan de prijs. Mijn camera was 3x zo duur, en maar 2 MP, en die trust zou 3.3 moeten zijn....

Hetzelfde kan je ook doen met fotoshop, je krijgt dan hetzelfde effect :)

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-11 13:01
mijn hemel nu trek je gelijk door alsof ALLE trust kamera's op die amnier werken: Nou ff wakker worden dat is dus niet zo... er zijn inderdaad modellen die zo werken maar lang niet allemaal hoor..
Ontopic:
ik heb geen idee ik ken hem niet.

Verwijderd

naast de goedkope plastic lens van trust camera's hebben ze voor zover ik weet ook nog een brakke cmos sensor (ipv ccd) waardoor je alleen beetje redelijke foto's kunt maken met perfect daglicht, je kunt nog beter een goedkope 1.3 mpix kopen van een goed merk als canon dan welke trust dan ook

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
1. GEEN optische zoom. Dat wil je wel, is wel zo handig
2. Is 2Mpixel, de rest is interpolatie.
3. Sensor is CMOS..

CMOS sensor betekend: Leuk voor buiten, maar ABSOLUUT k*t in donkere situaties: binnenshuis dus. Enorm veel ruis.

Lenzen zullen ook van niet-al-te-beste kwaliteit zijn.

Optische zoom is voor mij ook een belangrijk iets.
Ook geen instelmogelijkheden, echt klik-en-niet-zeik

Tenslotte: 16Mb geheugen, en ik zie nergens iets over uitbreiding.

Voor dat geld kun je beter een goeie 1.3Mpixel 2e hands kopen, of even doorsparen voor een simpele Olympus/Canon oid cam.

Ook de Aldi/Lidl cams zijn best interessant, gebruiken tenminste normalere sensors en lenzen.

Edit: echte mpixels uit sensor en sensortype kan ik ff niet vinden, trust site doet t niet echt, kan geen specs vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 20-04-2003 19:08 ]

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-12 19:16

4POX

Everybody is wired

Mijn vader kwam ook elke week naar mij toe met weer eens een folder van de blokker/trekpleister/kijkshop met die trust erin. Ik heb toen op internet gezocht naar foto's.

Dikke bagger die kwaliteit..

Als je een leuke camera wilt hebben voor een leuk prijsje kun je gaan voor de Fuji A202. Deze is bij de meeste winkels voor 199 € te verkrijgen. Wij zelf hebben dat dingetje voor 179 € bij de Mediamarkt Leeuwarden gekocht.. Een real 2.0 CCD Camera. En op veel websites als een zeer goede camera bevonden voor die prijs. Als je na gaat dat de 2.0 Mpixels van andere merken vaak bij de 300 € beginnen.

En de bediening is supersimpel.. Zelf mijn vader kan er mee werken. Alleen XD flash kaartjes zijn een beetje duur. Maar in de pricewatch heb ik al een dalende prijs waar genomen.

Meer info : http://213.133.41.216/producten/digicam/A202/index.htm

AKA Rinkel weblog

• shakedown
Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 18:56:
naast de goedkope plastic lens van trust camera's hebben ze voor zover ik weet ook nog een brakke cmos sensor (ipv ccd) waardoor je alleen beetje redelijke foto's kunt maken met perfect daglicht, je kunt nog beter een goedkope 1.3 mpix kopen van een goed merk als canon dan welke trust dan ook
plastic lens?? get real... neem eerst een de tijd om alles goed door te lezen voordat je dit soort onzin neezet...

overigens: het is geen goede camera voor als je er echt veel mee wilt doen, voor het simpelere werk: prima. maar dan dus geen hoge verwachtingspatronen hebben...

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
shakedown schreef op 21 April 2003 @ 10:14:
[...]

plastic lens?? get real... neem eerst een de tijd om alles goed door te lezen voordat je dit soort onzin neezet...

overigens: het is geen goede camera voor als je er echt veel mee wilt doen, voor het simpelere werk: prima. maar dan dus geen hoge verwachtingspatronen hebben...
denk je dat ze in die trust rotzooi een Carl Zeiss lensje pleuren..? get real.. tuurlijk zijn dat plastic dingen

rommel is het!

• shakedown
G-PHREAK schreef op 22 April 2003 @ 00:51:
[...]

denk je dat ze in die trust rotzooi een Carl Zeiss lensje pleuren..? get real.. tuurlijk zijn dat plastic dingen

rommel is het!
haha ok tuurlijk is het geen carl zeiss lens maar er zijn ook mindere lenzen die echt niet van plastic zijn hoor...

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:49
Ik heb de trust 730S camera zelf eergisteren gekocht. Ik ben er best over te spreken> het haalt het natuurlijk niet bij de duurdere camera's met CCD sensor, maar voor de prijs van 149 euro is het best een leuk dingetje. Probleem is natuurlijk het licht, je kan er eigenlijk alleen binnen met goed licht of buiten bij daglicht goede foto's mee maken. En de digitale zoom, daar moet je het ook niet van hebben.

De scherpte van de foto's is overigens best heel redelijk voor een camera uit de lagere prijsklassen.

Ik wil het dingetje gaan gebruiken om op vakantie een hoop extra kiekjes te maken, naast de gewone dia's die we altijd maken. Ik denk dat het dingetje daar best voor voldoet.

En al die mensen die zitten te zeiken op trust camera's: natuurlijk zijn het geen bovenklasse camera's, maar de serieuze fotograaf is ook niet echt de doelgroep van deze camera's. Als je maar een budget hebt van pak-em-beet 150 euro, en je wilt een nieuwe camera en geen tweedehands, dan is trust een heel aardig alternatief.

Catch a smile out there!

Verwijderd

ik heb hem vandaag ook gekocht, voor 160 euro ofzo
toch niet slecht voor zo'n prijs
maar het probleem is, ik snap niks van die flits
in het donker zie ik soms geen ene donder man :(
en die flits werkt maar heeeel soms

iemand hier die dit bekend voor komt?

Verwijderd

niemand?

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-12 16:53

shameblaster

BB4E^Cons

batterijen bijna leeg, staat die op auto dan kiest de cam of die het nodig vind of niet

Cons:::BB4E

Verwijderd

jah das zwaar kut man
blijkbaar kan hij niet goed kiezen want ik nam gister om 12 uur 's nachts een foto buiten en zag geen flits...

heb hem vandaag maar voor een andere geruild
Afbeeldingslocatie: http://www.canon.no/produkter/digital-still/POWERSHOT%20A100.jpg
(canon powershot A100)

bij deze kan ik tenminste kiezen

• Grrrrrene
  • Niet online
Goedzo, da's een camera, die trust wil ik nog niet eens ingebouwd zien in m'n telefoon. Echt mensen, geef nou een tikkeltje meer uit en koop desnoods een 2e hands A40 ofzo, maar koop geen trust, echt, ik smeek je bijna :'(

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Helemaal met Grrrrrene eens. Heb slechte ervaringen met trust. Spaar dan even langer door en koop iets fatsoenlijks.

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-12 16:53

shameblaster

BB4E^Cons

Ik had ook een trust, een k*t ding spaar liever voor Deze die kost 189 in de pricewatch

Cons:::BB4E

Verwijderd

lol, die canon is zeker 10x beter man
alleen die batterijen gaan snel op man :?

misschien dat ik die flits is minder moet gebruiken ;)

• Grrrrrene
  • Niet online
Minder flitsen en waar mogelijk de optische zoeker gebruiken en het beeldscherm (als dat kan) uitlaten, dat wil vaak al helpen. Koop in ieder geval een fotomerk camera, die hebben een naam hoog te houden en zullen je in ieder geval geen troep verkopen.

Of je optische zoom wil moet je zelf weten, veel zoomwerk is wel met wat loopwerk op te vangen, maar toch is het best relaxed om een 2x of 3x optische zoomlens te hebben. Helaas vertaalt zich dat ook in de prijs, zoomcams van merken zijn vaak >250 euro, helaas. Zoek in de PW anders eens wat goedkopere cams van Canon, Nikon, Minolta, Fuji enzovoorts op en bekijk ze op www.dpreview.com in de "buy guide" onder "compare". Daar kun je met ctrl ingedrukt meerdere cams vergelijken die in je budget vallen, zodat je precies weet welke cam het meest waar voor z'n geld is.

En vergeet niet 2e hands te kijken. Marktplaats, 2ehands.net of gewoon in de V&A van T.net zelf, je zult zien dat je 2e hands heel wat meer hebt dan je nu nieuw voor 150-200 euro kunt kopen :)

Ik heb nog even gekeken, maar voor 200 euro is dit een leukere deal dan welke trust dan ook: http://www.tweakers.net/aanbod/product/26607/a

Edit: Hmm, die Nikon kost in de PW maar 226 euro, misschien is nieuw dan ook het overwegen waard :)

[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 24-07-2003 15:03 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12 05:16
Ik raad het iedereen af om zo'n trust te kopen! Wil je een goedkope maar betere cam, koop dan een HP 320 ofzow. Veel beter in de lage prijsklasse en ongeveer even duur

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Pagina: 1