Ik wil voor een website een extra uitgeklede versie maken voor mobiele apparaten met kleine schermen, beperkte bandbreedte of mensen (bv blinden) die gebruik maken van een tekstbrowser of een zwaar verouderde andere browser die geen javacript of CSS ondersteunt. Een versie die dus compatible is met vrijwel alles.
Alle inhoud wordt uit een database gehaald dus updaten is geen probleem.
Maar welke standaard moet ik gebruiken? XML is nieuw, en werkt met oudere systemen niet. WML is alleen voor WAP telefoons.
HTML 1.0, lekker oud, maar wordt dat wel ondersteunt? HTML 4.01 is misschien voor sommigen weer te nieuw.
pda.tweakers.net heeft helemaal geen DTD, dat vind ik niet netjes.
Dit is hoe een pagina er uit zo komen te zien (met alle tags die ik zou moeten gebruiken).
Alle inhoud wordt uit een database gehaald dus updaten is geen probleem.
Maar welke standaard moet ik gebruiken? XML is nieuw, en werkt met oudere systemen niet. WML is alleen voor WAP telefoons.
HTML 1.0, lekker oud, maar wordt dat wel ondersteunt? HTML 4.01 is misschien voor sommigen weer te nieuw.
pda.tweakers.net heeft helemaal geen DTD, dat vind ik niet netjes.
Dit is hoe een pagina er uit zo komen te zien (met alle tags die ik zou moeten gebruiken).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <html> <head> <title>Lorem ipsum</title> </head> <body> <h1>Lorem ipsum</h1> <p>Lorem <b>ipsum</b> est <a href="lorem.htm">Lorem</a> ipsum dolor sit amet.</p> </body> </html> |
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.