Toon posts:

Rode verticale strepen met ASUS V8170

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell Dimension 8100 en die was geleverd met een GeForce2 GTS kaart met 32 MB. Ik heb nu een Asus V8170DDR/64M te pakken gekregen en dat zou een Geforce4 zijn. Beide kaarten zijn universal AGP kaarten en ik heb een 1,5V 4x AGP slot op mijn moederboard.

Ik denk dat beide kaarten uitwisselbaar zijn maar met de Asus krijg ik direct rode verticale strepen in beeld. Dus direct na het opstarten als het bios scherm nog in beeld staat.

Ik heb de PC een keer laten doorstarten en WIN ME lijkt de kaart te herkennen en de benodigde drivers te installeren. Na een reboot zie ik meteen weer de rode strepen in beeld komen. Daarom de oude kaart maar even teruggezet om op GoT eens mijn licht op te steken.

Iemand een idee wat er fout gaat en hoe dat is op te lossen???

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 09:41
Ik neem aan dat de rode strepen in WinME verdwijnen? Zelf heb ik ook een V8170 (Magic), die het goed doet in Win2KAS. Aan de software kan het dan ook niet liggen. Maar ik krijg geen rare strepen tijdens het opstarten. Mijn mobo is ook 4x, maar de spanning weet ik niet. Hmmm...
Ik weet niet wat de videokaart doet als hij het bios uitleest, 640*480 ofzo? Text-modus? Probeer het eens na te bootsen onder windows, Dos-scherm maximaliseren enzo. Dan kan je het i.i.g. reproduceren. Hiermee kan je dan naar de leverancier stappen omdat 'ie dan waarschijnlijk niet 100% is.

Verwijderd

Topicstarter
De BIOS zelf lijkt me een tekstmodus en dan bestaat het probleem al, dus het lijkt me geen driver kwestie. In WIN ME staan er ook allemaal strepen in beeld. Alleen het patroon van de verticale strepen en de kleur is anders. Op de rode achtergrond zijn het gele strepen en op de grijze taakbalk lichtgroen.

Ik zit nu even in windows te spelen en als ik mijn muis beweeg verdwijnen de verticale strepen en gebeuren er weer andere rare dingen in het beeld.

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 20:28
Je Asuskaart kan natuurlijk ook kaduukie zijn he. Test hem eens in een andere pc.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Dit is wel een heel bekende RMA ;)