Toon posts:

[Planet Adsl] te vaak email ?

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kregen net een telefoontje van Planet dat wij te vaak email keken (dus te vaan op de pop-server inlogde). Ik heb in trillian een plugin die dat automatisch om de 5 minuten doet. 5 minuten is toch niet snel?? hoe snel zou ik em dan moeten zetten?

Verwijderd

Wat voor Abbonoment heb je?

Hier check ik elke minuut voor mail @ ADSL Gewoon :)

Verwijderd

Topicstarter
DeatHLocK schreef op 18 april 2003 @ 21:47:
whahahahahahahahahha je maakt een geintje!!! :P
nee serieus :/
of iemand is met ons een geintje aan het uithalen (mijn broertje nam de foon op). maar ik zou niet weten wie :)

ik had zelf ook al zoiets van :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 21:49 ]

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:50
Op vrijdagavond om half tien? Neem jezelf in de maling.

Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”

Verwijderd

joh een POP server moet het zelfs probleemloos kunnen verwerken als 1000-en users elke minuut hun mail checken. Je wordt gewoon genaait :D

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:55
Dit kunnen ze toch niet maken? staat er iets over in hun policy? vast niet. waarschijnlijk een verveelde medewerker in een pestbui.

Verwijderd

Topicstarter
DJ_Michiel schreef op 18 April 2003 @ 21:49:
Ik denk dat je in de maling genomen word ... :)
hmmja, maarja, gister was er ook al gebeld en gevraagd naar ons pa, maar die was er niet dus zullen ze nu hebben teruggebeld. ik zou niet weten wie dat geintje uit zou moeten halen en hoe diegene dan zou weten dat ik met mijn plugin op regelmatige basis email tjek :/ (maar het zou natuurlijk wel kunnen)

Verwijderd

Topicstarter
hmmja, mijn vader meteen: ja dan doe maar om het half uur, om de 5 minuten is toch onnodig :/

Verwijderd

hmmja, maarja, gister was er ook al gebeld en gevraagd naar ons pa, maar die was er niet dus zullen ze nu hebben teruggebeld. ik zou niet weten wie dat geintje uit zou moeten halen en hoe diegene dan zou weten dat ik met mijn plugin op regelmatige basis email tjek (maar het zou natuurlijk wel kunnen)
ze zullen altijd vragen naar de persoon op wiens naam het abbonement staat en met andere personen dienen ze zaken met betrekking tot het abbonemen niet te bespreken. Als je slim bent dan wacht je gewoon totdat die persoon weer belt, vraag je zijn naam en directe nummer. Dan bel je de planet helpdesk en vraag je naar die persoon :D

Verwijderd

callcenters mogen tot half 10 bellen, dus zou kwa tijd prima kunnen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2003 @ 21:54:
callcenters mogen tot half 10 bellen, dus zou kwa tijd prima kunnen
lol, hoe kom je daar bij, het gaat hier om een supportcenter. Als het supportcenter 24/7 open is, zullen ze gewoon bellen wanneer dat nodig is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 21:55:
[...]

lol, hoe kom je daar bij, het gaat hier om een supportcenter. Als het supportcenter 24/7 open is, zullen ze gewoon bellen wanneer dat nodig is.
Er zijn richlijnen voor, deze verbieden dus na half 10 commercieel te bellen. Dus bedrijven mogen na half 10 niet meer bellen(tenzij afspraak). uiteraard wel gebeld worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 21:57:
[...]

Er zijn richlijnen voor, deze verbieden dus na half 10 commercieel te bellen. Dus bedrijven mogen na half 10 niet meer bellen(tenzij afspraak). uiteraard wel gebeld worden.
Er is een verschil tussen commercieel (verkoop) en supportdiensten. Als jij een contract met een bedrijf afsluit voor het afnemen van een (in dit geval DSL) dienst dan teken je ook voor de support. Behalve als je aangeeft dat je dit absoluut niet wenst, wat overigens in veel gevallen niet mogelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
natuurlijk ook errug verdacht dat ik de enigste zou zijn :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 22:00:
natuurlijk ook errug verdacht dat ik de enigste zou zijn :/
zeker gezien het aantal gebruikers dat planet heeft :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 21:57:
[...]

Dat geld alleen maar als een call/service center bij de dsma is aangesloten. Aangezien de dsma failhiet is heb het weinig zin meer natuurlijk en is maar de vraag of ze zich eraan houden.

[ Voor 6% gewijzigd door Attilla op 18-04-2003 22:03 ]

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 21:44
Ik ben ook een keer ergens in de avond gebeld door Planet Internet. Ze waren zo aardig om te vragen of nu alles goed werkte...

Ik vind het trouwens wel raar als ze hiervoor bellen.
Maar aan de andere kant, de server wordt natuurlijk wel extra belast.
Als je 24 uur per dag mail staat te checken elke minuut dat is dan wel 1440 keer. En als iedereen dat zou doen, dan gaat dat natuurlijk wel belasten.
Maar daar betaal je natuurlijk ook weer voor. Ze kunnen het niet van je eisen om minder je mail te checken, maar natuurlijk wel vriendelijk vragen :)

Verwijderd

ze hadden ons ook gebeld (adsl lite van planet). er is nog geen datalimiet, maar ze vinden het wel irri dat onze mail zo vaak gechekt werd. hij staat hier op elke 10 min, en de pc's staan zo'n 18 uur per dag aan.
vroeg hij: kan dat niet wat minder?
vroeg ik: kunnen jullie dns storingen niet wat minder?
hij: ik zal het doorgeven, maar ik kan er ook niets aan doen.
toen heb ik opgehangen. niets aan me mail settings veranderd en nooit meer iets van gehoord.

Verwijderd

Ik heb zelf bij Planet op de ADSL gewerkt een jaar terug, maar dit vind ik echt achterlijk. Ik heb zelf toen nooit dat soort rare dingen meegemaakt gelukkig. Beetje zwaar zielige actie van Planet.. Hoe het zit met de DNSen nu weet ik niet, maar toendertijd werkten die vrij aardig via ADSL. Dat planet gaat zeiken over dat je elke minuut je email checkt, dat is dan jammer voor ze, dan gooien ze er maar een extra mailserver neer(2 keer xeon = max 2000 euro = goed voor 3000 users tegelijk). Die connectie met de mailserver duurt maximaal een tiende seconde, en per dag zal je hoogstens 50KB aan data versturen/ontvangen aan requests/logins. Vind het een beetje debiele actie. Als Planet mail aanbiedt, dan moeten ze niet zeiken als daar gebruik van gemaakt wordt. Kheb zelf Chello, en check 1000 keer per dag mn mail, en zit de hele dag op internet, en NOOIT gezeik gehad in de 3 jaar dat ik het heb.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat is de volgende stap van Planet? Een beveiliging in de mailserver zodat je nog maar een keer per uur je mail op kan halen?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Het lijkt er toch op dat dit serieus is....
Wat ben ik dan blij dat ik Xs4all heb, daar kan ik vanuit gaan dat die nooit van dit soort onzin zouden uit halen. Als ik Planet zou hebben dan zou ik ze echt keihard uitlachen, sorry hoor. Maar dit meen je toch echt niet.
quote: intoxicated at 00:21:22
'k Bedoel, voor elke minuut die zo'n telefoondude kwijt is om mensen te bellen, hadden ze maanden onkosten van het 'onnodig mailchecken' kunnen betalen
En ik kan het hier niet meer mee eens zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Attilla op 19-04-2003 00:37 ]

• commeric
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08-2025
Ik heb zelf ook planet ADSL maar ook niet gebeld. En idd het kost meer geld iedereen bellen, dan gewoon ff 2 mail servers neer zetten.
Ik ga nu met om ze te pesten 3pc elke minuut laten mail checken :P

Verwijderd

ik zou eigenlijk, als ik Planet gehad zou hebben, direct mn abbo opzeggen na zo'n telefoontje, en bij XS4All een abbo aanvragen, en dan zelf een mailservertje neerzetten ofzo. Ben je ook van dat gezeik af.

Verwijderd

commeric2 schreef op 19 April 2003 @ 01:00:
Ik ga nu met om ze te pesten 3pc elke minuut laten mail checken :P
Zinvol...
Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 01:02:
ik zou eigenlijk, als ik Planet gehad zou hebben, direct mn abbo opzeggen na zo'n telefoontje, en bij XS4All een abbo aanvragen, en dan zelf een mailservertje neerzetten ofzo. Ben je ook van dat gezeik af.
Ik snap al niet waarom je in de eerste plaats Planet neemt hoor, maar goed, dat zullen de ouders wel bedacht hebben. En om nou van provider te veranderen zodat je iets vaker je mail kunt chekken vind ik ook erg overdreven.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Elke minuut, dat doet toch iedereen? :P

Ik heb laatst wel een klant gemailed voor zoiets, maar die deed 't elke seconde. Dat vond ik dan net weer een beetje teveel van 't goede :P.

Gelukkig had hij zijn mail snel gelezen >:)

/edit Wacht eens even!

Die klant van mij had 't ook met die trillian plugin die op 10 minuten stond, maar die deed 't elke seconde! :o. Wegpleuren dus, die plugin! :D :D :D

Dus, je checked 'm zéér waarschijnlijk om de seconde, hetgeen het emailtje iets verklaarbaarder maakt :P. 86400 pop's per dag >:).

[ Voor 47% gewijzigd door jep op 19-04-2003 03:57 ]

Verwijderd

Die trillian plugin, versie 1.0 zat een bug in.. dat deze continu mail bleef checken, niet om de seconde hoor.. maar elke seconde zovaak als 'ie kon.. ja er zijn meer mensen gebeld hierdoor..

daar is nu versie 1.1 van verschenen waar het probleem in is opgelost, ik stel voor die te installeren :)

Verwijderd

Topicstarter
ohhh, dat kan wel wat verklaren ja :)
om de seconde is idd een beetje :/ :)

Verwijderd

Ik heb hier nu al 2 jaar ADSL die elke 2 minuten mail checkt, nog nooit iets van gehoord, als ze al mochten bellen dan zou het wel niet voor niets zijn, maar waarom gaat iedereen er altijd gelijk van uit dat het een vorm van klantje pesten is..........?????

Als het zoals hierboven staat vermeld door trilian komt en er maybe duizenden gebruikers zijn dan vindt ik het terecht dat ze hier een melding van maken.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
In België hebben alle abonnees van Skynet die hun mail te veel controleerden, eens een waarschuwingsmail gekregen. Hierin stond dat je je mail maar maximum om de 5 minuten mocht laten controleren.

• Xandrios
  • Laatst online: 19-05 21:47
- Enkele offtopic/bullshit reply's getrashed. -

het si dus een probleem met de Trillian plugin; vandaar dat zo weinig mensen er blijkbaar last van hebben. 1 keer per 5 min. is dus geen probleem; maar voordurend (tot meerdere keren per sec.) dus wel.

Opgelost :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.