meerdere paginas maar toch maar één

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• Rax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 02:57

Rax

Webdevver

Topicstarter
vraag: Op mijn site wilde ik een tekst zetten met daarin verschillende links. (tekst en links in een javascript bestand apart) hoe kan ik het nou zo maken dat als je op zo een link klikt gewoon een ander tekst in dezelfde pagina wordt geladen(pagina opnieuw geladen, pagina=zelfde alleen teks uit javascript is dus anders)

voorbeeld: http://www.all4mobile.net/logo.php als je hier op een andere categorie klikt blij je op dezelfde pagina maar alleen de logos veranderen.

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

PHP is de oplossing :) Lees eens de /14 FAQ en leer het if-else statement :)

http://flickr.com/photos/itommy/

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:32

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Ik denk niet dat ik em helemaal vat. Je wilt dus klikken, dan mag er een volledige nieuwe pagina geladen worden (nieuwe http request), maar dan moet de inhoud er net iets anders uitzien? Of wil je slechts het veranderde stuk alleen inladen (want dat doet dat voorbeeld van jou niet).

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• Rax

Rax

Webdevver

Topicstarter
het voorbeeld doet alleen de content veranderen, zo kunnnen alle content categoriën (de logos dus) op logo.php weergeven worden via één javascript code die lijdt naar een of ander javascript ofzo.

Verwijderd

T. van Beek schreef op 18 April 2003 @ 21:56:
PHP is de oplossing :) Lees eens de /14 FAQ en leer het if-else statement :)
Of ASP/ASP.Net natuurlijk ;)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

ASP:
1
2
3
4
5
if categorie == dom then
  Laat dom zien
else
  Laat iets anders zien
end if

Wat bedoel je nu?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:22

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op 18 april 2003 @ 22:12:
[...]

Of ASP/ASP.Net natuurlijk ;)
Perl, CGI, etc niet vergeten ;)
Of gewoon alles client-side met javascript ;)

Ik frut, dus ik epibreer

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:32

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

rax666 schreef op 18 april 2003 @ 22:11:
het voorbeeld doet alleen de content veranderen, zo kunnnen alle content categoriën (de logos dus) op logo.php weergeven worden via één javascript code die lijdt naar een of ander javascript ofzo.
Als ik deze zinnen zo lees, krijg ik de indruk dat je niet zo veel van webscripting of client side scripting kent. Misschien daar eerst wat tuts over doornemen? Je mag me verbeteren als ik een verkeerde veronderstelling doe, hoor.

Maar wat ik vermoed dat jij wil, kan je structureel oplossen met webscripting (php, asp, asp.net, orbb anyone ? :) ) of minder structureel met Javascript (zal wsch moeilijker crossbrowser te maken zijn).

edit:
Uhm.. ja sorry, eigenlijk wat mijn voorgangers dus allemaal zeiden :)

[ Voor 6% gewijzigd door GrimaceODespair op 18-04-2003 22:29 ]

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• Rax

Rax

Webdevver

Topicstarter
Ik heb het al gevonden met php, het lukt nu aardig :):):):)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Oke, dus...

Volgens mij heb jij heel veel aan: www.w3schools.com

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

Dat is dan opgelost maar dan vraag ik me nog iets af.
dat het wellicht met include gaat lijkt mij logisch maar, en dit vraag ik me vaker af maar vergeet het altijd :P, hoe kan het dat het net lijkt of die banner niet wordt geladen maar waarschijnlijk dus een loadtijd heeft van 0,001 sec.
Kun je gedeeltes soms special cachen ?

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11

modbreak
Flames als onderstaande mag je ook achterwege laten

Wordt echt steeds erger hier, de grootste noobs komen nu in het forum van GOT te stomste vragen stellen. Als je ergens aan begint dan zorg je natuurlijk eerst dat je zelf een beetje op de hoogte bent van dingen.

Verschillende dingen in dezelfde pagina laden is toch wel heel erg basis. Gaat tegenwoordig meer van:
-even inschrijven bij GoT
-vraag stellen
-en weer verder

weer een steentje bijgedragen aan de vervuiling van GoT!

iig pagina.php?cat=nieuws of pagina.php?cat=links

if($cat == "nieuws") then
.....
elseif ($cat == "links) then
....
else
....
?>

[ Voor 12% gewijzigd door drm op 19-04-2003 18:46 ]

Verwijderd

Mickman schreef op 19 April 2003 @ 13:44:
Wordt echt steeds erger hier, de grootste noobs komen nu in het forum van GOT te stomste vragen stellen. Als je ergens aan begint dan zorg je natuurlijk eerst dat je zelf een beetje op de hoogte bent van dingen.
check zijn post history eens voor de lol.Alleen maar posts in topics die door hem zelf gestart zijn. Oh en van die 11 hebben er negen een slotje :P

modbreak
Ik geloof niet dat jij hier erg veel bijdraagt aan dit topic. Laat dit soort nutteloze reacties voortaan achterwege.

[ Voor 18% gewijzigd door drm op 19-04-2003 18:45 ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Voortaan serversided zaken als PHP horen in Programming & Webscripting. Verder is het de bedoeling dat je eerst even jezelf op de hoogte stelt van zaken als de manual, en hoe de zaken hier op het forum er aan toegaan.

Zoeken, bijvoorbeeld, op 'php' (de extensie van het bestand, hoe kom je er bij dat het javascript is??) had je een hoop informatie opgeleverd.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.