[XP] mic doet het niet

Pagina: 1
Acties:

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 15:37

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
mijn mic wordt onder XP niet herkend of zo. in ieder geval werkt hij niet.

als ik bij sound en audio devices in control panel kijk zie ik ook dat het knopje advanced uit staat.

aan de mic ligt het niet want ik heb al een andere geprobeerd.

Ik heb hem ooit werkende gekregen mar als de computer opstart zijn de instellingen veranderd want het werkt weer niet

het is c-media wave device dus is het ac97? Het zit in ieder geval onboard bij een asus moederbordje en de originele drivers zijn geinstalleerd

als ik de mic bij de boxen houd krijg ik ook geen piep of bromgeluid.

weet iemand de oplossing?

Ps heb al gekeken in de search gekeken ;)

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:37
Control Panel -> Sounds and Audio Devices -> Audio -> Sound recording: Volume... -> vinkje bij Microphone al geprobeerd?

en zeg even wanneer het gelukt is (is makkelijk voor toekomstige probleemhouders)

[ Voor 42% gewijzigd door OnTracK op 18-04-2003 21:41 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

misschien heb je hem staan als 5.1(als je mobo dat heeft), dan wordt de microphoon ingang gebruikt als subwoofer. Bij je instellingen kun je eht weer zetten naar 2.1

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
ja vinkje is er

en de knop naast volume "advanced" die kan je dus niet aanklikken, net alsof hij niet geinstalleerd is.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:37
niet naast Volume, het volume knopje zelf...
die tweede kan ik ook niet aanklikken

[ Voor 31% gewijzigd door OnTracK op 18-04-2003 21:41 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
bij volume speaker settings en dan advanced?

ja daar staat hij op desktop speakers

volgens mij stond hij ooit op 5.1 en heb ik hem toen veranderd naar desktop speakers en toen werkte de mic wel maar dat is dus niet meer het geval nu

ja het volume knopje zelf. als dat aanklik is de mic aangevinkt en kan ik de sterkte van de mic aanpassen maar dat helpt dus niet

[ Voor 22% gewijzigd door dread op 18-04-2003 21:44 . Reden: reply ]

Verwijderd

het wil ook nog wel s lukken als je bijvoorbeeld een paar programma's installeerd die een microfoon gebruiken, sommige dervan, zoals vaak messenger zetten de instellingen vanzelf terug of vragen het even of zetten je gelijk neer in de juiste window...

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
heb messenger geinstalled maar de sound werkte dus niet

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Eindelijk het werkt

het ding is dus dat het met pdif spul is .

dat wil dus zeggen dat de mic en subwoofer dezelfde uitgang delen zoals hierboven al gesugereerd is.

het klote is dat je in windows mag aanpassen zoveel als je wil dat helpt geen fuck.

je moet in het proggie van c-media mixer zelf aanpassingen doen dat is een proggie meegeleverd met asus die zichzelf installeerd.

in ieder geval daar moet je hem dus op twee speakers zetten. en dan werkt de mic. maar wat je ook in windows verandert, dat maakt niets uit.

[ Voor 102% gewijzigd door dread op 19-04-2003 20:05 ]

Verwijderd

haha, ;) dat is natuurlijk weer precies microsoft zoals we ze kennen :r :r
Pagina: 1