Toon posts:

[XP] Start Menu Zelf Indelen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb Windows xp Pro, en in mijn startmenu:

Zo Ongeveer :
---------------------------------------------------------
|_Internet_________|_Mijn Documenten___|
|_FlasH___________|_Configuratiescherm_|
|_Etc_____________|_Etc______________|

aan de linker kant kan ik alle snelkoppelingen zelf plaatsen, maar aan de
rechterkant, kan ik alleen maar uit een aantal dingen (O.A.mijn documenten) kiezen om weer te geven aan de rechterzijde, maar ik heb meerdere mappen in mijn documenten staan die ik snel wil kunnen bereiken, kan dit aan de rechterzijde op een of andere manier? Ik wil ze rechts zetten, links heb ik al mijn programma's staan die ik vaak gebruik, voor zoveel als past.

Weet iemand mischien een manier hoe ik zelf het rechterzijde van het Startmenu kan indelen? Thx

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 22:32
Je kan sub-mappen van mijn documenten toch gewoon laten uitklappen :? (zoek in de opties van het startmenu)

Dit is wel een beetje erg basic overigens :/

Lees dit eens voor je een nieuw topic opent: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Suc6 ;)

Mijn fotografie en videografie

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

zoals ik het "gemod" heb is dat de standaard mappen als music en pictures, deze kan je gewoon een andere naam geven en dan inpleuren want je maar leuk vind... waarschijnlijk ook zeer makkelijk via regedit te vinden....

suc16

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Verwijderd

Topicstarter
k7of9, dat uitklappen ken ik ja, maar ik dacht omdat er nog veel plaats over is aan de rechterkant kan ik daar nog wat bij hebben, maar goed kan niet blijkbaar, maar wou het toch even zeker weten,

SantjeS, wat is Regedit? Een programma ofzo?

Verwijderd

> wat is Regedit? Een programma ofzo?

8)7

Ja, wat standaard bij Windows zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.array.tmfweb.nl/register.gif
http://www.array.tmfweb.nl/register.html

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 13:40 ]

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Verwijderd schreef op 19 april 2003 @ 13:36:
> wat is Regedit? Een programma ofzo?

8)7

Ja, wat standaard bij Windows zit. Ik ga je maar niet uitleggen hoe dat werkt, anders kun je binnen notime Windows weer installeren.
Daar heeft die jongen toch ook niks aan :/
edit:
Ow je had je post al veranderd :>

Regedit is een progamma (naja onderdeel van windows :P) waarmee je het register van windows kunt bekijken. Bevat soort sleutels met bepaalde waardes. Deze waardes kan je naar eigen wil veranderen.
Als je niet weet wat het is ga er dan ook niks in veranderen, want dan heb je kans dat je pc niet meer naar behoren functioneert.

Zoek eens op google dat vind je vast een hele hoop

[ Voor 7% gewijzigd door Ste7en op 19-04-2003 13:42 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Windows Operated Systems - Policy - Updated 08-04
OS toegevoegd aan topictitel.

Wat heb je zelf trouwens al uitgezocht? Zoals in Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) vermeld is, zien we graag jouw eigen inzet terug in je topicstart. Vooralsnog heb ik dit nog niet kunnen zien.

[ Voor 43% gewijzigd door blackd op 19-04-2003 14:02 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Micros
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

Micros

M'n nummerbord in de USA

Na een tijdje zoeken in de MS Knowledgebase (alle 71 topics over xp startmenu bekeken) en op Tweakers blijkt er geen antwoord te zijn. Dit onderwerp zit het dichtst bij mijn vraag, vandaar dat ik geen nieuw topic start.
Zoals ook op http://support.microsoft....n-us;279767&Product=winxp staat, is het startmenu in twee helften opgesplitst.

Nu heb ik links een heel aantal programma's "gepinned" en een flinke lijst met recente programma's. Hierdoor is er aan de rechterkant van het XP startmenu veel ruimte over.
Het zou heel handig zijn om bijvoorbeeld de gepinde programma's (de meeste mensen hebben daar explorer en outlook staan) aan de rechterkant te zetten.

Is dat mogelijk? Via de normale weg blijkbaar niet, maar misschien kent iemand een tweak? Ik kan je al vertellen dat TweakUI en TuneUp Utilities het niet kunnen helaas... :)

"Zie mij een toffe computer hebben!"

Pagina: 1