Probleem met m'n IBM schijf!

Pagina: 1
Acties:

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:35

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Ik heb precies een jaar geleden twee IBM IC 35lo80AVV 60GB harde schijven bij Exile gekocht. Deze heb ik in RAID in m'n pc geplaatst.

Sinds enkele dagen heeft één van de twee schijven problemen met de motor. Bij het opstarten laat deze schijf al
horen moeite te hebben met het op toeren komen. Dit verloopt namelijk niet vloeiend zoals bij de andere schijf, maar
zeer hakkelig. En sinds vandaag maakt deze schijf ook een stuk meer herrie. Een soort snerpend en zingend geluid. :?

Beide hd's worden goed gekoeld en de zgn. breatherholes zijn vrij.

Is dit een bekend probleem met deze harde schijven of niet?
Ik heb al een mailtje gestuurd naar Exile om te kijken of ik nog aanspraak kan maken op de garantie (die dus net één dag is verlopen ;().
Wat zou ik verder kunnen proberen of doen? Graag antwoord want ik zit hier erg mee. (het is nl. al de tweede keer dat ik een probleem heb met een IBM schijf :()

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-03 19:41
Exile was die niet failliet?

Maareh, je zou kunne proberen rma aan te vragen bij de fabrikant zelf :)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:42

BCC

Gewoon bij http://www.hgst.com/warranty/jsp/index.jsp kijken of je nog garantie hebt en het ding opsturen (ja IBM storage is overgenomen door Hitachi).

[ Voor 18% gewijzigd door BCC op 18-04-2003 21:09 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

je hebt 3 jaar garantie, dus je krijgt gewoon een nieuwe. IBM doet de garantie niet meer maar hitachi, ik zou ff op hun website kijken.
Overigens heb ik 1 jaar 2x 120gxp gehad, zonder problemen gelukkig, nu 2x 180gxp en ook die draaien heerlijk (stuk stiller dan de 120 gxp).

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

jij zal geen garantie krijgen bij Exile hoor, die gast zit volgens de laatste geruchten in Duitsland ;)

Oplichterij :(

Gewoon IBM contacteren (hitachi dan ;))

[ Voor 16% gewijzigd door Glashelder op 18-04-2003 22:13 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

http://www.hgst.com/hdd/support/pre_rma.htm

Alles voor je harde schijf.
Pagina: 1