Toon posts:

Ram kwijt en ineens 266 FSB??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vaag probleem met mijn systeem:

EpoX 8KHA+
512 DDR PC2100
AthlonXP 1800+

Nu heb ik in het bios mijn CPU CLOCK (stond op 133) met 1 opgehoogt en toen stond ineens mijn FSB op 266 (terwijl deze in het bios op 133 staat, en deze kan ik niet wijzigen) en ik ben de helft van mijn ram kwijt....

Dus ik die ene CPU CLOCK punt er weer afgehaald, maar het probleem blijft....

Enig idee wat nu te doen?

Verwijderd

bios resetten kan altijd >:) :P :P :9

Verwijderd

Topicstarter
hoe vertel vertel.......ik heb load fail-save settings geprobeerd en load optimized settings...maar no luck so far..

Het is trouwens zo dat als ik in het bios aangeef dat de RAM clockspeed ook 133 moet zijn blijft het bios als ik reboot zeggen dat ie op 266 draait... 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 20:49 ]

Verwijderd

hoe je je bios moet resetten? Kun je genoeg hierzo met de search over vinden. Vaak met een switch'je op je mobo

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35
Stond de FSB in je BIOS op 266 of in windows?
Heb je met geheugen instellingen in het BIOS zitten klooien?
Om je BIOS te resetten moet je ff in de handleiding van je mobo kijken, daar staat waarschijnlijk in dat je een jumper kunt omzetten (en welke :P ).

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
nee dat is het vage juist het enige wat ik gedaan heb is de CPU CLOCK (stond op 133) op 134 gezet.......dat is het....

Verwijderd

Topicstarter
ik moet de CMOS clear hebben??

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 13:19

Houston3

ole

266 is toch normaal 2x 133 op mijn epox gaf ie ook 266 aan anders ff bios reset met het jumpertje maybe helpt dat :?

Verwijderd

Topicstarter
maar dan mis ik nogsteeds 256 RAM........

• NitroX infinity
heb je 1 reepje geheugen van 512MB of twee van 256MB?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Wees eens even wat duidelijker topic starter.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 21:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry........

2x 256 MB

dus 1 reepje doet het niet meer volgens mij... ik heb ze net allebei appart getest en 1 geheugenreep lijkt het niet meer te doen..

Ik neem aan dat Houston3 gelijk heeft, en dat dat me nu pas opgevallen is.

Ik denk stom toeval dat mn RAM overleden is..

• NitroX infinity
Heb je ze beide in hetzelfde geheugenslot getest of in de sloten waar ze in zaten?
In geval van 't laatste: test ze dan nog maar eens beide in hetzelfde slot (kan zijn dat zo'n slot naar de haaien is).

Verwijderd

NitroX_infinity schreef op 18 April 2003 @ 21:20:
Heb je ze beide in hetzelfde geheugenslot getest of in de sloten waar ze in zaten?
In geval van 't laatste: test ze dan nog maar eens beide in hetzelfde slot (kan zijn dat zo'n slot naar de haaien is).
En anders wordt het een reepje erbij kopen.

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ze op alle mogelijke manieren getest hehe..dat wordt een nieuw reepje halen....

Verwijderd

Heb je nu al eens gereset? Want dat is wel redelijk belangrijk voor je verder doet.

Verwijderd

Er zit toch levenslange garantie op ram? Dan is er niks aan de hand.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 16:44
op jou kingston ram wel
maar op een el cheapo no name ram reepje niet
Pagina: 1