UNC paden in een JavaScript menu

Pagina: 1
Acties:

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 20:13
Ik heb een JavaScript menu, in frame pagina gemaakt. De site is voor mijn werk. We geven de gebruiker een snelkoppeling naar de index.htm, en dat werkt met een unc pad (\\server\share$\index.htm)

We krijgen de startpagina te zien maar op het moment dat ik een link wil kiezen opent die geen pagina. Ik heb ontdekt dat dit komt omdat er geen static mapping is naar de share$.

Is er 1 of andere manier zonden een static mapping mee te geven aan de gebruikers om dit tocht te laten werken.

Hieronder een stukje van het script die de verwijzing geeft.
Code :

--------------------------------------------------------------------------------
<param name="menu1i1i2" value="Dag 2">
<param name="menu1i1i2url" value="map/information.html">
<param name="menu1i1i2target" value="rbottom">
--------------------------------------------------------------------------------
dit is de uiteindelijke koppeling die het menu er van maakt:

file/:\\server/share$/map/information.html maar het zou dit volgens mij moeten zijn:

file:/\\server\share$\map\information.html en dan heb je het unc pad

[ Voor 11% gewijzigd door 4p0c op 18-04-2003 20:38 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Volgens mijn ben je al klaar als je de links relatief maakt. Dus in index.htm gewoon een link naar map/information.html zonder die zooi ervoor.

Dus die koppeling die het menu ervan maakt is onzin. Dat stukje code moet je gewoon even aanpassen.

[ Voor 8% gewijzigd door André op 18-04-2003 22:24 ]

• 4p0c
zoals die in dat stukje script staat zo is het ook,ze waren meteen al relatief, maar als je de muis op de knop houd in het menu zie onderin je venster de link staan en die staat verkeerd. Wat ik wil weten is of dit op 1 of andere manier op te lossen is

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Dan zul je de paden er absoluut in moeten zetten.

En trouwens, jullie geven de gebruiker een UNC pad, maar je hebt op je werk toch wel de mogelijkheid om een heel klein simpel webservertje te installeren??? Dan kun je gewoon je IP nummer geven.

• 4p0c
dat zou idd een goede oplossing zijn ( webserver) ik zal het is ff checken. Wat betreft abloute paden heb ik ook geprobeerd, het nadeel is dat alle slashes en b-slashes verkeerd om staan.