[PHP] Globals standaard met query?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik ben mijn code een beetje aan het opschonen en vervang alles nu door $_GET, $_POST, $_SESSION enz. Nu wil ik dit ook doen bij mijn database query's, maar ik kan nergens vinden of daar iets standaards voor is? :/

Ik gebruikte altijd:
PHP:
1
$row->name

Terwijl ik dus iets wil als:
PHP:
1
$_ROW[' name '];

Is dit standaard mogelijk of zou ik dan alle variabelen handmatig moeten aanpassen?

Via google, php.net en GoT search vond ik hier niks over. . .

[ Voor 10% gewijzigd door T. van Beek op 18-04-2003 20:31 ]

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 06:34
de eerste manier (wekt het vermoedde dan) dat je je results als Object terug krijgt.... en nu wil je het als array... Tuurlijk kan dat, mysql_fetch_array() :) ..mits je mysql gebruikt dan he ;)

[ Voor 12% gewijzigd door TheRebell op 18-04-2003 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
TheRebell schreef op 18 April 2003 @ 20:42:
de eerste manier (wekt het vermoedde dan) dat je je results als Object terug krijgt.... en nu wil je het als array... Tuurlijk kan dat, mysql_fetch_array() :) ..mits je mysql gebruikt dan he ;)
Heb het nu zo geprobeerd, hoe krijg ik het nu gewoon als $_ROW erin? ZO werkt het niet?
PHP:
1
2
3
4
5
                $x = mysql_query("SELECT url, title FROM gleft WHERE page = '" . $_TMP['lname'] . "'", $database_server);
                while ($row = mysql_fetch_array($x)) { 
                    echo "<tr bgcolor=#ffffff><td width=100% height=20 class=x>[img]i/ag.gif>&nbsp;<a[/img]" . $_ROW['title'] . "</a></td></tr>\n";
                    echo "<tr bgcolor=#C2C9CC><td height=1 width=100%></td></tr>\n";
                }

Dit is geen scriptrequest! Ik hoef geen complete code terug alleen een duwtje waar het fout zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 22:12
Uuh $_ROW is niet standaard gedefinieerd in PHP hoor. Als zoiets wil gaan gebruiken dan moet je via mysql_fetch_array het eerst in je $_ROW array plakken en daarna kun je er mee doen wat je wilt.

PHP:
1
2
3
while ($myRow = mysql_fetch_array($myResult)) {
  $_ROW['title'] = $myRow['title'];
}

Nu ik dit heb getiept denk ik dat het ook wel zo kan (niet getest):
PHP:
1
2
3
while ($_ROW = mysql_fetch_array($myResult)) {
  echo 'This is a test message and it includes: '.$_ROW['title'];
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelVH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 20:54
Ik snap het nut van $_ROW boven $row niet echt, maar here it goes:
PHP:
1
2
3
4
5
                $x = mysql_query("SELECT url, title FROM gleft WHERE page = '" . $_TMP['lname'] . "'", $database_server);
                while ($_ROW = mysql_fetch_array($x)) { 
                    echo "<tr bgcolor=#ffffff><td width=100% height=20 class=x>[img]i/ag.gif>&nbsp;<a[/img]" . $_ROW['title'] . "</a></td></tr>\n";
                    echo "<tr bgcolor=#C2C9CC><td height=1 width=100%></td></tr>\n";
                }

Don't be afraid of the dark, be afraid of what it hides

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
Thanks, het werkt zo! :)

En waarom ik het het liefst zo wil? Ik heb alles in die style en vind ik het op deze manier wat overzichtelijker in me code, en daar richt ik me de laatste tijd erg veel op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelVH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 20:54
Overigens is die $_ROW dan nog steeds niet global hoor (zie topictitel). Als je dat wil moet je er $GLOBALS['row'] oid van maken (niet getest of dat werkt icm array die je terug krijgt, lijkt me wel)

Don't be afraid of the dark, be afraid of what it hides

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
TheDark schreef op 18 April 2003 @ 21:02:
Overigens is die $_ROW dan nog steeds niet global hoor (zie topictitel). Als je dat wil moet je er $GLOBALS['row'] oid van maken (niet getest of dat werkt icm array die je terug krijgt, lijkt me wel)
Ik wou het gewoon in die stijl hebben bedoelde ik daarmee :) (Het is echt voor overzichtelijkheid)

Pagina: 1