Toon posts:

[php] op redhat 9

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer PHP te installeren op redhat 9. Ik krijg alleen een hele batterij error`s en weet zelf niet waar het door komt. Kan ook geen nuttige info vinden met google of in de manuals.

Ik krijg de volgende error`s bij ' make' php 4.3.1:

xt/mysql/libmysql/my_tempnam.lo(.text+0x4c): In function `my_tempnam':
/home/paul/php-4.3.1/ext/mysql/libmysql/my_tempnam.c:103: the use of `tempnam' is dangerous, better use `mkstemp'
ext/mysql/libmysql/my_lib.lo(.text+0x3d1): In function `my_dir':
/home/paul/php-4.3.1/ext/mysql/libmysql/my_lib.c:169: undefined reference to `errno'
ext/mysql/libmysql/my_lib.lo(.text+0x5ef): In function `my_stat':
/home/paul/php-4.3.1/ext/mysql/libmysql/my_lib.c:588: undefined reference to `errno'
ext/mysql/libmysql/my_malloc.lo(.text+0xde): In function `my_malloc':
/home/paul/php-4.3.1/ext/mysql/libmysql/my_malloc.c:24: undefined reference to `errno'
ext/mysql/libmysql/my_realloc.lo(.text+0xd5): In function `my_realloc':
/home/paul/php-4.3.1/ext/mysql/libmysql/my_realloc.c:44: undefined reference to `errno'
ext/mysql/libmysql/my_delete.lo(.text+0x86): In function `my_delete':
/home/paul/php-4.3.1/ext/mysql/libmysql/my_delete.c:16: undefined reference to `errno'
ext/mysql/libmysql/my_tempnam.lo(.text+0x89):/home/paul/php-4.3.1/ext/mysql/libmysql/my_tempnam.c:108: more undefined references to `errno' follow
collect2: ld returned 1 exit status
make: *** [sapi/cli/php] Fout 1

Heb ./configure --with-apxs=/usr/local/apache/bin/apxs --enable-mysql gedaan

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 20:16 ]

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Het lijkt erop dat er iets fout gaat bij het compileren van de mysql module. Het je de development packages van mysql geinstalleerd (dus niet alleen mysql zelf)?

Verwijderd

Topicstarter
Heb mysql 4.0.12 geinstalleerd

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 20:32:
Heb mysql 4.0.12 geinstalleerd
Dat is de vraag niet :/

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen mysql geen development packages. Mysql 4.0.12 is dat niet

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

**zucht**
Luister vriend, aan wat one-liners als antwoord hebben we niet zo veel. Een beetje initiatief verwachten we wel van je hier. Als je die packages dus niet geïnstalleerd hebt, dan lijkt me het een verstandig idee die eventjes te installeren.

Ik weet niet hoe groot je kennis van computers en / of programmeren is, maar ik denk dat het geen gek plan is die eens wat bij te spijkeren. Wat gebeurt er in je foutmelding? Er staat dat 'errno' niet voorkomt. Eén van de mogelijke oorzaken is, dat je een package mist waarin die 'errno' gedefinieerd wordt. Ik ga nu niet helemaal uitleggen hoe dat werkt, maar neem nou van mij maar aan dat die lui bij php.net wel aardig weten wat ze doen, en dat bovenstaande fout op zo'n ... mwah... 99% zeker hun schuld niet is.

Installeer die dev-packages (ga nou niet vragen waar je die vandaag haalt) en probeer het nog eens. Kijken wat 'ie doet.

Verwijderd

Topicstarter
IK heb genoeg kennis van programmeren alleen niet van Linux. Vandaar dat ik ook vraag wat ik kan doen aan dit probleem omdat ik het niet zelf kan oplossen.

Ik zal even opnieuw de setup doorlopen en dev-packages aanvinken.

Verwijderd

FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 13/02
Development packages installeren staat dus in de FAQ. En als je het schort aan basiskennis van Linux is daar door middel van documentatie lezen wel wat aan te doen. In NOS policy - updated 01/04/03 staat een heel lijstje met links naar allerlei documentatie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.