Toon posts:

ADL Router Port Range Mapping

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit bij Speedlinq en daar heb ik al gevraagd hoe of wat maar een antwoord kunnen ze me niet geven.

Ik heb een Amigo type CA64E ADSL router met 4 UTP aansluitingen. Dit leuke ding is dicht getimmerd met een hardwarematige firewall. Voor sommige applicaties moet ik dus ports open zetten. Zoals ik die router heb gekregen moest ik handmatig alle ports openzetten.. leuk als je MSN gebruikt want dan kan je bij AV-gebruik UDP poort 5004 tot 65535. Dit zijn er dus nogal wat.. handmatig ben je daar dagen mee bezig dus moet het anders kunnen, ja kan.. je kunt de router met een firmware laten upgraden (kun je op de www.Amigo.com.tw website vinden). Ging prima, moest wel mijn internetinstellingen opnieuw instellen in de router maar ik kan nu meerdere poorten tegelijk openen.
Wat is dan mijn probleem??

IK kan er maar 500 max. open zetten (veel te weinig voor MSN AV-mogelijkheid)

Ik heb de website een mailtje gestuurd.. geven natuurlijk geen antwoord..

Dit heb ik nodig om een VPN verbinding tot stand te brengen, naar buiten gaat prima maar van buiten naar binnen krijgen ze geen antwoord... Ik heb een 2K Adv. Server binnen m'n netwerk opgebouwd die ervoor moet zorgen dat daar de gebruikers zich op kunnen aanmelden.

Any suggestions?

Ook kon ik in m'n MSCE boeken geen port (TCP noch UDP) vinden voor VPN, welke is dat eigenlijk? of moet ik aan meer dingen denken?

Groet,

SuperSuf 8)7

Verwijderd

Topicstarter
zozo niet erg veel interesse zie ik

Verwijderd

VPN... staat vast wel ergens hier... of op internet... search of google is errug handig :+

Misschien DMZ open mikken voor MSN? Of alle dichtgetimmerde poorten open gooien (firewall uit!) >:)

Verwijderd

VPN is , uit mijn hoofd TCP poort 1723 , en PROTOCOL47
Dit is dus geen UDP of TCP !!

Als je zoveel porten moeten openzetten , is het beter om in een keer alle poorten door te mappen (def serverver oid) en op je PC een software firewall te draaien

Verwijderd

Topicstarter
euhw, uh ja alle poorten opengooien en softwarematige firewall gebruiken is inderdaad een oplossing, ghehe the point is....... je kan hem (de firewall in de router) niet uitzetten! misschien eens informeren naar een andere router... ^&*^$ ding

Verwijderd

Topicstarter
hmmz, 'k heb mijn VPN server in DMZ gedonderd... blijkt nu ineens allemaal te werken... eindelijk weer een stapje verder... het liefst zou ik alles in de DMZ willen zetten maar als ik 10.0.0.0 gebruik werkt VPN ineens niet meer.. moet ik misschien een andere ip-range gebruiken?? Is het niet zo dat als ik in de DMZ zit erg kwetsbaar ben?

Verwijderd

In DMZ ben je net zo kwetsbaar als zonder firewall :*)

192.x.x.x?

ff graag edit-knop gebruiken als je iets toe wil voegen :p
Al die reacties onder elkaar van jezelf staat zo onrustig... net alsof je de boel continue aan t kickuh bent :9

Verwijderd

de ranges 10.0.0.X en 196.X.X.X zijn gereserveerd en ondersteunen geen routing, zie RFC's
probeer 200.0.0.X bv en alles werkt superfijn :-) doch ik weet niet of dat jou specifiek probleem veroorzaakt hoor, dat kastje doet blijkbaar nogal vreemd heh

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 12:12

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

hmmm raar ik kan hier gewoon alles doormappen wat ik wil, ik heb precies dezelfde router/modem, alleen staat er dan Edimax op...

De defserver kun je zo instellen via het webmenu... Het ligt wel aan welke versie dat je hebt, V1 of V2 (zo te horen V2 dus, aan de 4 poorts).

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Topicstarter
Noah, 'k heb m'n router om zeep geholpen, moet ff paar dage wachten en krijg ik een nieuwe, ik had het blijkbaar wel zelf kunnen oplossen maar ik kwam er te laat achter... zie andere topic E-tech ADSL modem/router
Pagina: 1