[LG 995E] Foutieve weergave

Pagina: 1
Acties:

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12
Ik heb sinds een aantal uur een LG 995E, een mooie 19" die het ook best goed doet. Zeker ten opzichte van m'n vorige monitor, een 17" monitor zonder merk die maar 1280x1024 bij 60 Hz aan kon, is dit toch wel een verbetering. Alleen toch is er één klein dingetje wat niet helemaal goed zit. Er zit namelijk een groenige vlek in de rechterbovenhoek. Als je een beetje tegen het scherm aandrukt lijkt ie te verdwijnen, maar na een aantal seconden is ie weer terug. Ook door miniscule veranderingen in het OSD verdwijnt ie, maar de vlek komt helaas altijd terug.

Ik heb verschillende resoluties geprobeerd, verschillende refreshrates, maar ook dat mocht niet baten. Ook tijdens spellen is het ook wat groeniger, maar dat valt minder op, omdat het bijna alleen maar goed te zien is als een groot deel van het beeld licht is.
Er staan magnetische dingen om het scherm heen (een aantal boxjes), maar die staan aan de onderkant van het scherm en de vlek vormt zich aan de bovenkant.

Garantie zit er niet meer op aangezien ik 'm tweedehands heb. Verder ben ik tevreden met deze monitor, alleen zou het wel mooi zijn als die vlek zich niet meer liet zien :)

De resolutie die ik draai is 1280x1024 bij 85 Hz, de videokaart is een TNT2 M64, verdere specs zijn te vinden in m'n sig.
Verdere specificaties van deze monitor zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
CDT Size/Type: 19" FST (18" VIS), Invar mask, dark body tube,
 dark glass faceplate 

Display Size: 13.8" x 10.3" normal (365.8 mm x 274.3 mm)
14.4" x 10.8" full-screen (366 mm x 274 mm) 

Display Colors: Unlimited colors 

CDT Transmission: 44% 

CDT Dot Pitch: 0.26 mm diagonal (0.22 mm Horizontal) 

CDT Coating: ARASC (anti-static coating and anti-reflective) 

Phosphor: P22, medium short persistence 

Maximum Resolution: 1600 x 1200 @ 75 Hz NI 

Maximum Flicker-Free Resolution: 1280 x 1024 @ 90 Hz NI

Display Capability: Auto-sync within scanning frequencies 

Horizontal Scanning Frequencies: 30-96 KHz 

Vertical Scanning Frequencies: 50-160 Hz 

Pixel Frequency: 203 MHz 

Input Signal: RGB analog, 0.7 p-p/75 ohms 

Sync Signaling: Separate H/V, H/V composite, Sync on Green 

Input Connector: 15-pin D-sub 

Cable Connector: 72" detachable

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 18-04-2003 20:34 ]

The devil is in the details.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Degaussen al geprobeerd? En via het OSD kan je ook veel instellen, speel daar even mee :)

• Hahn
Pollewob schreef op 18 April 2003 @ 21:24:
Degaussen al geprobeerd? En via het OSD kan je ook veel instellen, speel daar even mee :)
Ja, met het volgende bedoelde ik ook degaussen:
Ook door miniscule veranderingen in het OSD verdwijnt ie, maar de vlek komt helaas altijd terug.
Maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik zou moeten veranderen, tot nu toe heeft het instellingingen veranderen in het OSD niet geholpen.

Verwijderd

Er staan magnetische dingen om het scherm heen (een aantal boxjes), maar die staan aan de onderkant van het scherm en de vlek vormt zich aan de bovenkant.
Dat wil niet zeggen dat het magnetisch veld niet in die richting buigt...
Zet ze toch maar 1 keer weg voor een dag of wat en kijk dan nog eens.

• Hahn
Dat zou inderdaad wel kunnen, maar het zijn computerspeakers, die dus goed afgeschermd zijn en eigenlijk nooit voor problemen hebben gezorgd.
Nu alleen een mogelijkheid zien om ze weg te krijgen, ze staan nogal moeilijk :P

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 19-04-2003 09:50 ]

• Hahn
Het groene in de rechterbovenhoek is zomaar een stuk minder geworden, ik erger me er niet meer aan. Aan iets anders erger ik me nog wel. De weergave van het beeld klopt niet helemaal.

Bijvoorbeeld GoT en IRC kloppen wel, maar als ik naar een donkere site ga dan wordt gelijk heel m'n beeld donkerder. Dat klinkt natuurlijk logisch, maar het bovenste deel van IE en Winbar horen niet donkerder te worden, dat had ik iig niet bij m'n vorige monitor.
Ik zal het proberen duidelijk te maken met wat plaatjes:
  • [b]Licht [Goede weergave][/] [url=http://members.lycos.nl/marc0h/donker/licht.jpg][img=200]http://members.lycos.nl/marc0h/donker/licht1.jpg[/][/] Dit is dus een lichte site, die gewoon goed wordt weergegeven. [b]Donker [Goede weergave][/] [url=http://members.lycos.nl/marc0h/donker/donker.jpg][img=200]http://members.lycos.nl/marc0h/donker/donker1.jpg[/][/] Dit is dus een donkere site, maar die wel goed wordt weergegeven, bij mij ziet het er als volgt uit: [b]Donker [Foute weergave][/] [url=http://members.lycos.nl/marc0h/donker/donkerfout.jpg][img=200]http://members.lycos.nl/marc0h/donker/donkerfout1.jpg[/][/] Zoals je kan zien (op de grote versies is het beter te zien) zijn m'n startbalk, Internet Explorer en Winbar dus ook een stuk donkerder en niet alleen de site zelf.
Ook klopt de kleurweergave niet in sommige mappen van Counter-Strike, alles is veel te flets en soms ook veel te donker.
"Dan moet je de brightness omhoog doen", dat heb ik dus ook gedaan, maar dan worden de lichtere dingen zoals GoT en IRC weer té licht, ook verdwijnt de foutieve weergave van kleuren in CS niet.

Verwijderd

Die licht/donker verschillen kunnen niet aan de monitor liggen. Ik vermoed dat je gamma-instellingen op je VGA-kaart een beetje verkeerd zijn ingesteld.

• Hahn
Na een beetje met de gamma gespeeld te hebben ziet het er alvast wat lichter uit op de donkere sites :) Ik zal eens kijken of in spellen de kleuren nu ook al wat beter kloppen.

Verwijderd

titel aangepast

• Hahn
Dank u :)

En met de gamma een stukkie omhoog is het verschil in licht een stuk minder tussen sites. Verder zal het een kwestie van afstellen zijn voor de spellen. Bedankt voor de tips, verdere tips zijn welkom, maar niet echt nodig :)

(Nu nog uitvinden hoe ik de kleuren in Photoshop terug krijg, maar dat moet ik niet hier vragen :P)

Pagina: 1