Raid bericht tijdens booten.

Pagina: 1
Acties:

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 20:44
Ik zit hier al mee vanaf dat ik dit moederbord, processor, Grafische kaart en ram kocht, heb er nooit echt wat aan gedaan,wist niet hoe het werkte...wanneer ik m'n PC opstart krijg ik dit na het aftellen

Scanning IDE drivers...

No array defined

Press CTRL F to enter fastbuild utility

No disk is found, check the power and data cable connection , any key to exit

dit gaat om RAID, maar ik heb maar 1 HD schijf en wil verder ook geen RAID, is er een mogelijkheid dit berichtje weg te krijgen?, want dit vertraagt het booten van de PC alleen maar, en dat is jammer.

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
gewoon in de bios uitzetten maar he :P

-edit-

• devilsnight
Hahah ja, waar?

Ik heb de hele bios al zitten bekijken, vandaag heb ik wat dingen zitten veranderen
om de performance beter te krijgen voor games enzo, zag niks staan waar ik RAID uit kon zetten...

Verwijderd

Wat voor bord? Kijk in je manual... Bij een asus heet het bijv Raid_sw en staat het niet in de Index van je bord, maar wel bij de "verklarende woordenlijst" van alle jumpers op je Mobo.
Bij mijn p4t533r is het een jumper, bij mijn p4pe is het een bios-instelling...

Ff kijken dus :)

• mvdb1982
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-03-2025
Is dit ook niet mogelijk via een jumper op je moederbord ?

• devilsnight
Hmmm., ik heb een MSI K7T Turbo RAID mobo
en in bios zag ik een IDE CHANNEL 0 en IDE CHANNEL 1 staan, zou dat het zijn?

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dit mobo heb ik gehad, en volgens mijn kan dit niet uitgezet worden :( (tenminste niet in het bios, en naar mijn weten ook niet met een jumper)

Ik heb uiteindelijk maar mijn schijven aan de raidconnector gehangen. Dan krijg je gewoon de melding dattie de schijven herkent enzo :)

• devilsnight
oh dat kan natuurlijk ook, dan zet ik m'n Maxtor HD en Lite-on cd writer daar gewoon op.
ik zal eventjes kijken zo

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Check je moboboekje, die geeft uitsluitsel over het al dan niet bestaan van een jumpersetting en/of biosoptie.

• Notehoutelade
  • Niet online
Staat dus niets over in het boekje.. wel over de raid functie enzo, maar niets over hoe je em uit moet zetten.

[ Voor 51% gewijzigd door Notehoutelade op 18-04-2003 20:07 ]

• sdomburg
Notehoutelade schreef op 18 April 2003 @ 20:06:
Staat dus niets over in het boekje.. wel over de raid functie enzo, maar niets over hoe je em uit moet zetten.
Dan bestaat die functie dus gewoon niet, jammer maar pech.

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:47
devilsnight schreef op 18 April 2003 @ 20:05:
oh dat kan natuurlijk ook, dan zet ik m'n Maxtor HD en Lite-on cd writer daar gewoon op.
ik zal eventjes kijken zo
Ik weet niet of je brander daar wel werkt, meestal doen ze het niet op raid controllers.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-03 19:10

Gé Brander

MS SQL Server

teddybier schreef op 18 April 2003 @ 20:11:
[...]

Ik weet niet of je brander daar wel werkt, meestal doen ze het niet op raid controllers.
Precies, bij mijn Asus P4B266E ook niet. Is het echt zo irri die melding? Ik heb hem ook maanden gehad, omdat ik nog geen raid setje had.

Later na goed bestuderen van moederbord bleek er wel een jumpertje te zijn ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Gé Brander op 18-04-2003 20:27 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• PommeFritz
  • Laatst online: 24-11-2025

PommeFritz

...geen friet

Ik had dit eerst ook op mijn Asus A7V333, totdat ik een gehackte bios geflasht had die de RAID controller "vervangt" door een pure (gewone) UDMA IDE controller. Weg boot delay. Er hangt nu een DVD-ROM aan mijn Promise RAID interface :) Kijk eens op http://www.lumberjacker.de misschien is er iets soortgelijks voor jouw moederbord/bios te vinden?

FireFox - neem het web in eigen hand

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-03 12:59
Ik zou ze niet op je raid-controller zetten. Krijg je, vind ik, alleen maar problemen mee. Sneller zal het niet zijn. Je CDROM zal, zoals gezegd, waarschijnlijk niet werken. En, wat mij het ergste lijkt, als je windows of iets dergelijks opnieuw wilt installeren zul je drivers nodig hebben (misschien met de nieuwste OSen niet, maar anders zeker).

/edit
Is het misschien niet mogelijk in je RAID-bios (dus met CTRL-F), alle apparaten op "None" te zetten ipv "Auto"?

[ Voor 15% gewijzigd door The Collector op 18-04-2003 20:29 ]

• Notehoutelade
  • Niet online
Gewoon 1 hdd erop, werkt toch ook? Ik had mjin 2 hdd's ieder op een aparte connector gezet. Dus niet een raid systeem. Mijn cdrom op ide 1. Ide 2 niets. Werkte prima.

• devilsnight
Ik heb mn HDD op Ide1 en Brander op Ide 2
je hebt gelijk, ik laat het anders wel zo...ik probeer ze niet op de RAID connectors uit,
misschien problemen, terwijl ik nu juist net alles goed heb, behalve die delay dan...
het is een vrij irritant berichtje ja, en het booten doet er gewoon een stuk langer over.
het is geen ramp, maar als het weg te halen was, had ik dat graag gedaan. het is niet anders.

• sdomburg
PommeFritz schreef op 18 april 2003 @ 20:19:
Ik had dit eerst ook op mijn Asus A7V333, totdat ik een gehackte bios geflasht had die de RAID controller "vervangt" door een pure (gewone) UDMA IDE controller. Weg boot delay. Er hangt nu een DVD-ROM aan mijn Promise RAID interface :) Kijk eens op http://www.lumberjacker.de misschien is er iets soortgelijks voor jouw moederbord/bios te vinden?
Jouw Asus A7V333 heeft daar gewoon een jumper voor hoor :)

• devilsnight
Hmmmm..misschien dat ik in die fastbuild utility wel wat kan uitschakelen, maar ik kan er verdommme nog niks indoen, zodra ik op CTRL F druk krijg ik een groot menu met een error
no disk is found,check the power and data cable connections, press any key to exit..nou weet ik nog dat ik toendertijd een floppy erbij had , maar die kan ik dus nergens meer vinden :( ik denk dat ik wel degelijk iets zou kunnen veranderen in dat utiltje...enneh...in m'n device manager komt bij Raid controller ook zo'n geel uitroep tekentje te staan, dat kan ik weer fixen door naar m'n mobo site te gaan en die promise drivers te installen, maar dat verhelpt die irritante RAID message niet tijdens booten.

• PommeFritz
  • Laatst online: 24-11-2025

PommeFritz

...geen friet

sdomburg schreef op 18 april 2003 @ 20:48:
[...]Jouw Asus A7V333 heeft daar gewoon een jumper voor hoor :)
Om de onboard RAID uit te zetten ja. Maar ik wil 'm gewoon gebruiken en er devices op aansluiten, zoals de al eerder genoemde DVD-ROM speler... In "raid" mode kan dat inderdaad niet maar met die gehackte bios dus wel. Plus dat ie veel sneller opstart.

FireFox - neem het web in eigen hand

• devilsnight
Maar niemand weet hoe ik dit fastbuild utility goed kan laten draaien, ik heb de floppy jammer genoeg niet bij de hand, kan em echt niet vinden...maar ik denk dat ikin dat programmatje wel degelijk dat bericht uit kan zetten....if only i had that disc.
Pagina: 1