Router: maar op 1 PC surfen

Pagina: 1
Acties:

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb hier een router met daarop 2 PC's aangesloten. Eén met Windows XP en één met Windows 98.

Op de PC met Windows XP werkt alles perfect. Op de PC met Windows 98 daarentegen kan ik niet surfen, behalve naar de website van Telenet (mijn provider) zelf. MSN, KaZaA en pingen naar websites gaat op die PC echter wel. Maar surfen naar een andere website dan die van Telenet dus niet.

Weet er iemand waaraan dit zou kunnen liggen?

Verwijderd

Heb je bij de win98 bak de dns server ingestels op de router, en ook de gateway naar het ip van de router?

Verwijderd

wat voor router heb je?

Bij de meeste router's stelt hij de dns en gateway zelf in bij de pc's.

• WimB
De Win98 PC krijgt netjes een juist IP-adres, subnetmask en gateway van router. Heb ik met winipcfg gecontroleerd.

Verwijderd

router merk?

Verwijderd

Kijk verder of er op de aangesloten poort van de 98 PC of er ACL's actief zijn en haal die eventueel weg.

ACL: Access Control List. Criteria/voorwaarden/regels waaraaneen opgevangen pakketje moet voldoen eer het door wordt geltaen naar zijn bestemming.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 02:02 ]

• WimB
Router is van DLink
wat is een ALC?

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05
Heb je toevallig in de windows98 computer de nic van je provider waarvan het macadres gekoppeld was aan de ip toewijzing zitten?
En op dit moment het macadres in de router gefaked in het macadres van die ene nic?
Dan is dat je probleem, ff het macadres op je win98 bak faken in een verzinsel en klaar.

edit: ai ik lees weer niet goed, beschouw dit dus als onzin

[ Voor 10% gewijzigd door THxZ0NE op 18-04-2003 20:40 . Reden: ai ik lees weer niet goed, beschouw dit dus als onzin ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:05
moet je geen proxy bij telenet gebruike? zo ja, dit ook op de client compuyter

CISSP! Drop your encryption keys!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

laurens0619 schreef op 18 April 2003 @ 21:19:
moet je geen proxy bij telenet gebruike? zo ja, dit ook op de client compuyter
Het is 100% zeker dat ie dat vergeten in te vullen is ;)
Op de PC met Windows 98 daarentegen kan ik niet surfen, behalve naar de website van Telenet (mijn provider) zelf.
Enkel http verkeer naar de telenet website is toegestaan, voor andere websites moet je via de proxy.

Vul dus de proxy settings in zoals op je andere pc's.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1