verontrustend anti pop-killer javascript

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:15
http://test.suddenlaunch.com

als je daar naar toe gaat met een popup killer(in mijn geval die van mozilla) krijg je een heel irri javascript dingetje en alsnog een soort popup maar dan in die je niet 123 kan wegklikken

Ik vind dit zeer verontrustend omdat je dan alsnog gedwongen word die pop-ups te zien terwijl je er totaal niet om gevraagd heb. Als dit op meer sites gaa gebeuren ( dit is de eerste die ik tegenkom) heb je straks een antianti popup-killer nodig...

Opzich vind ik het zeer kwalijk dat sites zich van zulke praktijken gaan bedienen en vind het vooral verontrustend als ik denk aan de welbekende prijsvraag reclame's ed die nog geblokt worden maar straks mischien niet meer.

Wat is de algemene mening over dit soort praktijken hierover ?

edit:

huhmz mischien had dit beter in sg gekund...

[ Voor 5% gewijzigd door Creesch op 18-04-2003 18:43 ]

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:08

vehpol

Go Go Gadget!

craze_ schreef op 18 April 2003 @ 18:42:
http://test.suddenlaunch.com

als je daar naar toe gaat met een popup killer(in mijn geval die van mozilla) krijg je een heel irri javascript dingetje en alsnog een soort popup maar dan in die je niet 123 kan wegklikken

Ik vind dit zeer verontrustend omdat je dan alsnog gedwongen word die pop-ups te zien terwijl je er totaal niet om gevraagd heb. Als dit op meer sites gaa gebeuren ( dit is de eerste die ik tegenkom) heb je straks een antianti popup-killer nodig...

Opzich vind ik het zeer kwalijk dat sites zich van zulke praktijken gaan bedienen en vind het vooral verontrustend als ik denk aan de welbekende prijsvraag reclame's ed die nog geblokt worden maar straks mischien niet meer.

Wat is de algemene mening over dit soort praktijken hierover ?

edit:

huhmz mischien had dit beter in sg gekund...
Ik gebruik de standaard van Norton, en ik krijg helemaal geen enkel bericht. Opent gewoon die site zonder iets vreemds.

Ceci n'est pas une signature!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:34

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Bij mij ook geen popup met Popup Ad Filter

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:13
Geen popup-killer en geen popup ;).

Oh ja, en wel Netscape met alles aan...

Heb ik wel vaker last van: al die irritante beeldvervuilende ads op t.net die er schijnen te zijn (en ik ook heel af en toe ook wel zie als ik achter een PC met alleen IE zit) zie ik ook niet!

[ Voor 78% gewijzigd door sjroorda op 18-04-2003 18:53 ]

• Blaise
  • Niet online
http://test.suddenlaunch.com/index.cgi?board=news

ik daar wel :(
inderdaad heel irritant

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 08:32
Gebruik myie en krijg dan bericht in de trant van dat ik de popup killer moet uitschakelen ?! J a natuurlijk ... wat een idioten heb je toch.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:45
Je moet ook verder klikken en het forum ingaan.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
Nee het zijn geen popups die je ziet, maar een layer die over de site heen gaat.

Heel irritant dus, erger als een gewone popup.

Hier in mozilla is het 50% dattie zegt dat er een popupkiller aanwezig is, en 50% dat de site het gewoon doet. Mijn advies is zulke sites gewoon direct te alt+f4en (tenzij je nog andere tabs in je mozilla window open hebt staan natuurlijk 8)7 )

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:13
Ah, hier wel, eentje.

Maar ja, is hinderlijk, maar heb me er al voor afgesloten. Zonder een discussie 'voor niets gaat de zon op' te beginnen wil ik me wel daarbij aansluiten: gratis zal je steeds minder tegenkomen...

• Blaise
  • Niet online
Mijn advies is zulke sites gewoon direct te alt+f4en
Ja, maar je hebt ook sites waa je per se iets moet opzoeken, en als je daar dat soort ads gaat krijgen is dat een hele slechte zaak.

[ Voor 21% gewijzigd door Blaise op 18-04-2003 18:58 ]

• Keesk
sjroorda schreef op 18 April 2003 @ 18:56:
[...]

Ah, hier wel, eentje.

Maar ja, is hinderlijk, maar heb me er al voor afgesloten. Zonder een discussie 'voor niets gaat de zon op' te beginnen wil ik me wel daarbij aansluiten: gratis zal je steeds minder tegenkomen...
Ja maar een simpele "this is a pay site" oid zou dan toch voldoende moeten zijn , denk ook dat dit psychologisch(er) is.

[ Voor 4% gewijzigd door Keesk op 18-04-2003 18:59 . Reden: woordje vergeten ]

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ga je ook zeuren als je anti tv reclame apparaat het niet meer doet? En je anti radio commercial prog? En je anti billboards bril?

• Keesk
Nelis schreef op 18 April 2003 @ 18:59:
Ga je ook zeuren als je anti tv reclame apparaat het niet meer doet? En je anti radio commercial prog? En je anti billboards bril?
Bestaan die dan ?

• Blaise
  • Niet online
Nelis schreef op 18 April 2003 @ 18:59:
Er zijn ook andere manieren van adverteren, en dit is wel een erg hinderlijke.

Je kiest er natuurlijk zelf voor of je zo'n site wil bekijken, maar dat maakte het niet minder hinderlijk. Advertenties kan je ook plaatsen op een minder irriterende manier, en dan voorkom je dat bezoekers het scherm wegklikken uit frustratie/irritatie.

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
? 8)7

Waar denk je dat de grote sites van kunnen bestaan? Precies
Blaise schreef op 18 april 2003 @ 19:06:
[...]
Er zijn ook andere manieren van adverteren, en dit is wel een erg hinderlijke.

Je kiest er natuurlijk zelf voor of je zo'n site wil bekijken, maar dat maakte het niet minder hinderlijk. Advertenties kan je ook plaatsen op een minder irriterende manier, en dan voorkom je dat bezoekers het scherm wegklikken uit frustratie/irritatie.
Als dat gebeurt dan komen ze daar vanzelf achter en duiken er vanzelf meer en meer sites op met gewone reclame.

Op deze manier komt er echter reclame per site bij => minder inkomsten per banner dus meer banners.

[ Voor 64% gewijzigd door Oefening op 18-04-2003 19:10 ]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16
Inderdaad, onder Phoenix krijg ik het ook. Ik had vroeger WebWasher en IE, maar ik vond dat het nogal lullig was om de ads te blokkeren. Echter, van pop-ups heb ik nooit gehouden en dat ze je hier VERPLICHTEN om die uit schakelen vind ik een zeer kwalijke zaak. Ik heb gevraagd om informatie en niet om reclame.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Japie_17 schreef op 18 April 2003 @ 19:12:

Ik heb gevraagd om informatie en niet om reclame.
Wat een argument zeg. Alsof je rechten hebt op een ander zijn website. :/
'Ga je informatie dan ergens anders halen', zegt de eigenaar van die website dan. Ik kom overigens zelden op sites waar je veel popups krijgt, ik denk dat jullie er een ruime definitie van 'informatie' op na houden ;)

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Basdoorn schreef op 18 April 2003 @ 18:52:
Bij mij ook geen popup met Popup Ad Filter
ik gebruik die ook, maar ik krijg een melding dat ik hem af moet sluiten.
ik denk alleen dat als dit zich doorvoerd tot een trend, dat er vanzelf popup killers komen die wel met dit soort truukjes kunnen omgaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Magic op 18-04-2003 19:39 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:15
Ok even voor de mensen die zeggen van "je gaat toch ook niet je reclame weghalen van de tv etc"(daar is wel iets voor :P) opzich hebben die gelijk maar pop-ups zijn een zeer hinderlijke vorm van reclame en te vergelijken met het in beeld springen van een reclame boodschap over een film oid, ongevraagd en zeer hinderlijk...banners heb ik meestal ook geen bezwaar tegen (behalve als ze over de tekst heen gaan) en zal ik dus ook niet blokken

• Keesk
Nelis schreef op 18 April 2003 @ 19:06:
[...]

? 8)7

Waar denk je dat de grote sites van kunnen bestaan? Precies

[...]

Als dat gebeurt dan komen ze daar vanzelf achter en duiken er vanzelf meer en meer sites op met gewone reclame.

Op deze manier komt er echter reclame per site bij => minder inkomsten per banner dus meer banners.
Google = waarschijnlijk een van de grootste sites , in termen van meeste bezoekers , bestaat die van popups ? Bovendien hebben de grootste sites een tijdje geleden besloten de popups te beperken cq niet meer toe te passen o.a. Yahoo.

[ Voor 1% gewijzigd door Keesk op 18-04-2003 19:46 . Reden: typo ]

• coubertin119
  • Laatst online: 20-08 15:43
Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 19:20:
[...]

Wat een argument zeg. Alsof je rechten hebt op een ander zijn website. :/
'Ga je informatie dan ergens anders halen', zegt de eigenaar van die website dan. Ik kom overigens zelden op sites waar je veel popups krijgt, ik denk dat jullie er een ruime definitie van 'informatie' op na houden ;)
Ik heb er niks op tegen dat om de informatie degelijk te houden er geld in 't laatje moet komen, en banners zijn daar ideaal voor, maar pop-ups toelaten verplichten gaat me ook te ver hoor, en zeker de content dan nog weghalen ook. Pleur dan 3 banners ofzo (tweakers.net heeft er toch zoveel, niet?) op een page ipv 1 pop-up, en het eisen om pop-ups te laten zien, enkel voor reclamedoeleinden kan je op een andere manier oplossen. Sites die geopend worden in een pop-up, tot daar aan toe, maar dit gaat in ieder geval te ver.

Ik heb Phoenix ingesteld dattie pop-ups moet stoppen, een ad-blocker in mun firewall of whatever heb ik niet, dus ik krijg altijd de error.

Keesk heeft een punt :)

[ Voor 7% gewijzigd door coubertin119 op 18-04-2003 19:54 ]

Skat! Skat! Skat!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Hmja, dit wordt een beetje een welles-nietus discussie :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.