[Virtual Dub, TMPGE Enc.]VCD's maken + subtitles

Pagina: 1
Acties:

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Ik heb al een aantal films gemaakt met ondertiteling. Sommigen bestaande uit 1 cd en anderen weer uit twee. Nou is het me de laatste 3 keer (dacht ik) het volgende overkomen. Als voorbeeld neem ik even wat er zostrax is gebeurd.

Film : Signs

Aantal cd's : 2 (2x 650 MB)

Gebruikte software: Virtual Dub, TMPGE Enc., SSA Script converter, VCD Easy.

Nou weten jullie wel hoe alles in zn werk gaat dus dat ga ik niet beschrijven. Maar wat nou het gekke is. De 1e cd is prima geluid, beeld en ondertiteling. Maar bij de 2e cd loopt alles niet meer synchroon dus daar heb je dan nix meer aan...

Ik selecteer in TMPGE trouwens een source range. Als ik met de 2e cd ga beginnen, begin ik btw wel helemaal overnieuw dus:

- film in virtual dub laden
- subtitle filter erop
- frame server aan
- vdr file in TMPGE laden en source selecteren
- encoden naar mpg
- mpg laden in vcdeasy en exporteren naar .bin (dr komt dan ook een .cue file bij)
- nero laden en .cue file branden

Heeft iemand van jullie ditzelfde ook welles gehad. Dus vroeger ging het goed en nu opeens niet meer. En ik maak gebruik van precies dezelfde software...

EDIT:

Ik heb nu geprobeerd het 2e gedeelte van sign helemaal overnieuw te doen, nieuwe VDR gemaakt. Maar het resultaat (mpg) loopt nog steeds NIET synchroon....

[ Voor 8% gewijzigd door LeMerchant op 18-04-2003 21:56 ]

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
nog steeds niemand een id?

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
bekijk dit eens
Avi 2 (S)VCD Inc Ondertiteling
Ondertitels Synchroniseren
Splitsen,Samenvoegen van een SRT file

Ik gebruik dit elke keer en heb nog geen 1 cd verprutst :)

[ Voor 31% gewijzigd door FabiandJ op 18-04-2003 23:08 ]

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
hmm ik heb et even doorgelezen en veel van de info is mij al bekend. Alleen dat verhaal over het splitsen niet. Ik verdeel de film voor het omzetten al in twee stukken. Dus ik laadt het VDR bestand, kijk bij de source range ,en ga bijv. van 0.00 na de 45e minuut. Als 'ie klaar is doe ik etzelfde weer alleen dan selecteer ik 45.00 tot bijv. 1.30 (als het een film van anderhalf uur betreft).
Maargoed in het voorbeeld op die pagina is dus eerst de hele film omgezet naar 1 grote MPG en daarna verdeeld in 2 stukken. Zelf dacht ik hier ook al aan maar wist niet hoe en waarmee. Dus ik ga DAT even proberen....thanx

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Nog steeds geen succes...maar als ik de .avi in Virtual Dub laadt, moet de audio dan op direct stream staan of op full processing mode. Ik laat em btw altijd op direct stream staan.
Kga et nu ff bij een andere film proberen...

EDIT:

Film - Austin powers in goldmember

Software - Zie eerdere posts

Ik heb nu gedaan zoals stond beschreven op de website > eerst 1 mpg en daarna in stukken. Maar ik heb nu alleen nog maar 1 grote mpg waar een fout in zit. Ik heb even het orgineel gecheckt (de .avi dus) en daar zit de fout ook in. Het beeld is daar een paar seconden vertekend/gekleurd/geblokt en gaat dan weer verder met als gevolg dat alles niet meer synchroon loopt. Dit kan toch de oorzaak zijn? en hoe en waarmee verhelp ik dit???

[ Voor 54% gewijzigd door LeMerchant op 19-04-2003 16:04 ]