Ik heb al een aantal films gemaakt met ondertiteling. Sommigen bestaande uit 1 cd en anderen weer uit twee. Nou is het me de laatste 3 keer (dacht ik) het volgende overkomen. Als voorbeeld neem ik even wat er zostrax is gebeurd.
Film : Signs
Aantal cd's : 2 (2x 650 MB)
Gebruikte software: Virtual Dub, TMPGE Enc., SSA Script converter, VCD Easy.
Nou weten jullie wel hoe alles in zn werk gaat dus dat ga ik niet beschrijven. Maar wat nou het gekke is. De 1e cd is prima geluid, beeld en ondertiteling. Maar bij de 2e cd loopt alles niet meer synchroon dus daar heb je dan nix meer aan...
Ik selecteer in TMPGE trouwens een source range. Als ik met de 2e cd ga beginnen, begin ik btw wel helemaal overnieuw dus:
- film in virtual dub laden
- subtitle filter erop
- frame server aan
- vdr file in TMPGE laden en source selecteren
- encoden naar mpg
- mpg laden in vcdeasy en exporteren naar .bin (dr komt dan ook een .cue file bij)
- nero laden en .cue file branden
Heeft iemand van jullie ditzelfde ook welles gehad. Dus vroeger ging het goed en nu opeens niet meer. En ik maak gebruik van precies dezelfde software...
EDIT:
Ik heb nu geprobeerd het 2e gedeelte van sign helemaal overnieuw te doen, nieuwe VDR gemaakt. Maar het resultaat (mpg) loopt nog steeds NIET synchroon....
Film : Signs
Aantal cd's : 2 (2x 650 MB)
Gebruikte software: Virtual Dub, TMPGE Enc., SSA Script converter, VCD Easy.
Nou weten jullie wel hoe alles in zn werk gaat dus dat ga ik niet beschrijven. Maar wat nou het gekke is. De 1e cd is prima geluid, beeld en ondertiteling. Maar bij de 2e cd loopt alles niet meer synchroon dus daar heb je dan nix meer aan...
Ik selecteer in TMPGE trouwens een source range. Als ik met de 2e cd ga beginnen, begin ik btw wel helemaal overnieuw dus:
- film in virtual dub laden
- subtitle filter erop
- frame server aan
- vdr file in TMPGE laden en source selecteren
- encoden naar mpg
- mpg laden in vcdeasy en exporteren naar .bin (dr komt dan ook een .cue file bij)
- nero laden en .cue file branden
Heeft iemand van jullie ditzelfde ook welles gehad. Dus vroeger ging het goed en nu opeens niet meer. En ik maak gebruik van precies dezelfde software...
EDIT:
Ik heb nu geprobeerd het 2e gedeelte van sign helemaal overnieuw te doen, nieuwe VDR gemaakt. Maar het resultaat (mpg) loopt nog steeds NIET synchroon....
[ Voor 8% gewijzigd door LeMerchant op 18-04-2003 21:56 ]