Toon posts:

omzetten DVD naar Divx geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt me niet om een DVD die ik naar mijn harddisk heb geript om te zetten in Divx met geluid. Het beeld is uitstekend maar helaas geen geluid (ik kan ook geen geluid files vinden nadat dvd omgezet is in divx). De geripte dvd files spelen inclusief geluid prima af in powerdvd.
Ik gebruik voor het omzetten easydivx. Ik las via de Search dat er meer mensen problemen hebben gehad met geluid en easydivx. Ik heb het advies geprobeerd, maar ik begrijp er weinig van. Ik heb verschillende progjes geprobeerd, maar het lukt me niet.
Wie kan me helpen om stap voor stap de juiste handelingen te vertellen zodat ik het daarna zelf kan.

Bedankt alvast

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:36
gebruik gordian knot :)
kheb vanacht mn 1e dvd geripped en het is perfect :)

doom 9 guides

even simpel de stappen op een rij:
met dvd decrypter de vob files naar de hdd rippen
met dvd2avi een project file maken(wel een soundtrack demuxen, hou je een ac3 file over)
met gordian knot zelf een codec kiezen, wat stuff instellen en encoden maar :)

maar dat staat allemaal uitgebreid in de guides(kgebruik zelf xvid btw)

Verwijderd

Topicstarter
ik zit vast in gordian knot. Ik heb de dvd vob files op mijn hd geript. Vervolgens met dvd 2 avi de geluidfiles eruit gefiltert zodat ik nu ook een separaat geluidsbestand heb. Ik heb deze geluidsbetanden omgezet naar mp3 via tapblad Ik weet nu niet wat ik als laatste moet doen. Ik begrijp het tapblad encoder. Dit is gelukt! Nu zit ik vast.... hoe werkt het nu om de vob files om te zetten naar divx?
Ik snap de instellingen niet in het tabblad encoder niet. Ik zie divx3 en divx5 tapbladen als ik "add job" doe. Wie kan me even verder helpen om de vob files om te zetten naar divx?

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:36
met dvd2avi moest je een project file aanmaken(*.d2v) die kun je linksonder in gordian knot openen, dan stel je de file size in, kies je het geluid bestand, dan bij tabblad resolution doe je ff auto crop en dan een goede resolutie kiezen en dan in dat andere window(waar je de dvd in ziet) druk je op save en encode, dan kies je field de-interlace en dan pas ga je naar dat encode window, dan even bij audio mp3 128kbit aanklikken, dan bij je videocodec even add job doen en encoden maar :)