Toon posts:

Welk tasje heb je voor je digitale camera

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een leuk tasje voor mijn digitale camera Canon S-45.

Er moet ook een extra accu en een CF kaart in mee kunnen.
Het tasje moet zowel om de nek als aan de broekriem gedragen kunnen worden.
Dus een klein fijn tasje!

Laat eens zien wie er een leuk tasje heeft , graag met foto als dat kan en het merk.
Eventueel waar het gekocht is en wat het kost.

Verwijderd

Ik zou zeggen loop de dichstbijzijnde foto speciaalzaak binnen en kijk eens rond.

Dit heb ik ook gedaan toen ik me camera aanschafte. Ze hebben me toen een tasje van het merk Lowepro aangeraden. Dit vanwege de mooi afgewerkte zachte binnenkant. Ook is er ruimte voor extra batterijen of accu en voor wel een paar extra geheugenkaartjes. Ook is dit tasje zowel om je nek / schouder te dragen als aan je riem. Misschien wat overbodig maar deze tasjes beschikken ook over een regenhoes! (je weet maar nooit met dit weer in Nederland)

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/ppages/bag_pack/lrgclr/d-res10.jpg

Link naar Lowepro site

Prijs van dit tasje was overigens niet weinig vond ik. Meen dat het afgebeelde model iets van € 35,- was (bij een lokale foto speciaalzaak). Maar ja dan zit je camera wel veilig opgeborgen.

Deze tasjes zijn er in verschillende maten waar ook weer een ander prijskaartje aanhangt. Dus gewoon ff passen met je camera zou ik zeggen.

• toelet245
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06-2024
Hij is wel voor een Ixus 330 maar ze hadden er ook van een groter formaat. Speciaal voor de Canon serie.

Merk: Hama
Mogelijkheden: Er zit een ding aan waar je riem door kan.
Prijs: € 4,- :*)
Waar: Bij een fotozaak bij het Roelofhartplein (Amsterdam)
Foto: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=95236

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 17:51:
Ik zou zeggen loop de dichstbijzijnde foto speciaalzaak binnen en kijk eens rond.

Dit heb ik ook gedaan toen ik me camera aanschafte. Ze hebben me toen een tasje van het merk Lowepro aangeraden. Dit vanwege de mooi afgewerkte zachte binnenkant. Ook is er ruimte voor extra batterijen of accu en voor wel een paar extra geheugenkaartjes. Ook is dit tasje zowel om je nek / schouder te dragen als aan je riem. Misschien wat overbodig maar deze tasjes beschikken ook over een regenhoes! (je weet maar nooit met dit weer in Nederland)

[afbeelding]

Link naar Lowepro site

Prijs van dit tasje was overigens niet weinig vond ik. Meen dat het afgebeelde model iets van € 35,- was (bij een lokale foto speciaalzaak). Maar ja dan zit je camera wel veilig opgeborgen.

Deze tasjes zijn er in verschillende maten waar ook weer een ander prijskaartje aanhangt. Dus gewoon ff passen met je camera zou ik zeggen.
Je hebt een leuke tas!!
Maar ik ben al in diverse zaken geweest die wel leuke tasjes hadden, maar vaak te klein of te groot.
En een tasje wat aan de riem zit wat dan toch nog in de weg zit is erg lastig.
kijk als ik via jullie ervaring een type tasje door krijg, dan hoef ik me niet meer gek te zoeken in die hele grote berg met tasjes.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03 16:34

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/PPages/Bag_pack/lrgclr/D-Res20.jpg

Ik heb deze.

Je hoeft hem trouwens niet aan je riem te dragen hoor, je krijgt er een los koord bij waarmee je hem om je nek kunt hangen.

Als je een Lowepro rugtas hebt kun je hem ook daar aan bevestigen met het sliplock systeem.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fatfree/media/linx330_3.jpg

Daarnaast is ie gemaakt van water- en vuilafstotend nylon, is er een extra vakje voor batterijen of ministatief en geheugenkaart. Ook zit er een all weather cover (waterdichte cappuchon) in verborgen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ah jong er zijn duizenden tassen. Stap een fotozaak binnen, trek 25 euro tevoorschijn en je hebt een pracht van een tas. Een CF en een accu kun je er altijd wel in kwijt. En als je een kleintje wilt voor om je nek of aan je riem houdt het aanbod al op bij 12 euro of 15 voor eentje van een bekend trendy merk...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:15
Deze heb ik voor mijn G3 + CF-kaartjes + Opladers + overige kabels:
(Deze tas kost ongeveer €44)

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/ppages/bag_pack/lrgclr/d-res40.jpg

Ik moet nog een tasje zoeken om hem gewoon in mee te dragen, zo'n compact tasje voor om je nek. Misschien dat dit wat is, kost maar €6.99 :*)
Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/KS70775g.gif

[ Voor 6% gewijzigd door JJapie op 19-04-2003 10:24 ]

Verwijderd

Lekker vaag opsomtopic.

Er zijn wel duizenden tasjes te vinden en als je de gemiddelde fotozaak, sport/adventure-winkel, vakantie/campingwinkel, binnenloopt heeft die er ook honderden liggen en nog eens duizenden bestelbaar... Bovendien zijn de camera's zo klein tegenwoordig dat je ze zo meeneemt in je binnenzak...

Rugzak is handiger, met binnenvakjes voor je mp3-speler, gsm, portomonee etc....
Dit is ook wel handig, net als dit.

Psssst: Ik heb trouwens een zwart koordje, met een rood streepje en blauwe stipjes aan m'n camera hangen :+

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 11:01 ]

Verwijderd

nog effe en dan krijgen we welk koortje heb jij om je camera topic
lekker boeiend allemaal

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:08
Ik heb dus een canon s40 en ik heb een tasje wat aan jouw specs voldoen.

Tasje is merk Tamrac.

Maar als je gewoon een winkel instapt, en even zelf de moeite neemt om daar te kijken en passen, heb je er zo eentje...

Verwijderd

Topicstarter
Voor kindertasjes en koortjes voor aan de camera mogen jullie zelf een topic openen :'( :X

Ik heb het over een goede tas die voor een canon S-45 geschikt is en waar ook nog eens een extra accu in mee kan.
Dit tasje moet net groot genoeg zijn (dus geen plunjebaal achtige zakken)
Ik ben inderdaad al in diverse winkels geweest en het assortiment is enorm.
Maar wat is nu een goede tas :?

Daarom vraag ik alleen wat de ervaring is met de tasjes die er gebruikt worden.
Er zijn namelijk ook tasjes die er best leuk uitzien, maar die bij de eerste de beste regen bui vol water lopen.
Ik hoop dat ik voor sommigen onder ons iets duidelijker ben.

PS. het merk TAMRAC hebben ze bij mijn in de buurt niet dus daar ga ik even naar zoeken.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 16:33
ik heb een leren tasje van vanguard, koste geloof ik 40 gulden ofzo bij de lokale fotoboer.
Niet echt speciaal, maar het doet z'n werk.

I’m not like the OTTERS

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-02 09:31

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Ik heb een tasje van Lowepro, De D-Res 30AW, voor m'n Canon PS A40 + XTend-a-View+LA-DC52B lensadapter+TC-DC52 2x teleconverter :)

Voor m'n Nikon F60 en accesoires heb ik ook een Lowepro tas. Ikzelf zou nooit meer voor een ander merk gaan. Kwalitatief zitten ze goed in elkaar, gaan lang mee en kunnen tegen een stootje. Daarnaast bieden ze enorm veel bescherming en schrikken ze niet voor een flinke regenbui.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Verwijderd

Heb zo'n LowePro gevalletje voro m'n A40.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een leren tasje gekocht voor m'n Ixus 330, Vanguard was de naam.

• Necrite
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik heb ook een lowepro
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/ppages/bag_pack/lrgclr/d%20res%20200%20aw.jpg

Mooi afgewerkt, ruimte voor CF-kaart + batterijen, en m'n camera heeft het nu lekker warm :Y)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:20

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik ook lowepro :P
D-Res 25AW, de G2 past er precies in en er is nog ruimte voor CF, AB en ministatiefje

Verwijderd

ik heb voor mijn spyc@m 300 een brillen koker van de aldi om hem in te vervoeren.

• SniperGuy
  • Laatst online: 27-02 14:38
Ik heb voor mijn Ixus v3 een Lowepro 8s pouch (helaas geen plaatje van) past mn cam + xtra flashkaart in.
Een extra accu past er niet in maar die heb ik toch niet...

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-03 16:39

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Lowepro Z10 voor mijn Fuji Finepix 2600Z

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook een Lowepro (Type 20 AW).
Echt geweldig tasje! Mijn digicam (Sony S75) Past er precies in en ook hier dus nog ruimte voor opslagmedia.
Het fijnst aan deze tasjes vind ik de sluiting; de rits gaat zo open dat je camera niet beschadigt en de camera zit mooi beschermd tussen zachte stof. Echt een aanrader deze merk tasjes !

• Frostbite
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Lowepro (again :P) Z20 voor mijn Canon Powershot A70.
Gekocht bij Combi hier in de buurt.

Ben gewoon met mijn cam. naar de winkel gegaan en heb hem (met verkoper) gepast.
Hij wilde me een goed tasje aansmeren van €40,- maar dat deed ik niet.
Toen kwam hij met de Z10 (€17,95) maar die vond ik net iets te klein.
Voor €2 euro meer had ik een tasje in mijn kleur (zwart _/-\o_ ) en dat was de Z20 (€19,95)
Perfect tasje met extra ruimte aan de voorkant en binnenin bij de cam.

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/ppages/bag_pack/lrgclr/z20.jpg

edit:
ff plaatje toegevoegd

[ Voor 11% gewijzigd door Frostbite op 19-04-2003 19:26 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 20:44
Ik heb zelf voor de Canon A40 een Samsonite Trakking D-F 1Photo uit de Digital Line. Dit tasje heeft voorop een extra vakje voor batterijen/accu met daarin ook een vakje voor een extra geheugenkaartje. Daarnaast is ie prima waterdicht.

De kosten waaren iets van 20 euro.

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik had een 'pro sports' van 15,- om S30 zitten, dat zat wel goed en er kon extra mem in. Als je je 2e accu wilt meenemen wordt je tasje volgens mij in alle gevallen groter, en dat wilde ik nie :)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt wel of jullie met zijn alle omgekocht zijn door die firma 8)
Of is die LOWEPRO echt zo'n geweldig goed tasje.
Ik ga zeker even op de site kijken of ze daar een goed passende hebben voor de S45, en daarna even langs de winkel (het wordt wel na de Paas)

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 12:26

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ook ik heb de LowePro Z20, maar dan voor mijn FujiFilm A204. Meer info: http://www.lowepro.com/pages/series/zseries/miniz20.htm
En ook ik werk niet voor die firma....

This footer is intentionally left blank

• Luuk
  • Niet online
ik draag mijn Olympus altijd mee in deze tas. Zat ruimte voor alle toebehoren + andere dingen..en m'n fuji pas er ook nog makkelijk bij :)
was een actie van canon toen.. deze rugtas kreeg je gratis bij een EOS500

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.teering/images/tas.jpg

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Ik heb nu een orgineel Nikon tasje. Maar voorheen (ik gebruik hem nog voor mijn filters/converters e.d) gebruikte ik een Samsonite Trekking, naar mijn mening betere opbergmogelijkheden voor extra's en beter betaalbaar dan Lowepro.
Afbeeldingslocatie: http://www.computeruniverse.net/images2/picts/I135730.jpg
Voorbeeld van een kleinere :
Afbeeldingslocatie: http://www.computeruniverse.net/images2/picts/I135674.jpg
Bij de mediamarkt hebben ze ongeveer de complete lijn van Lowepro en Samsonite, en nog veel andere merken. De prijzen zijn ook niet verkeerd. Ik zou je camera wel meenemen, ik kocht in eerste instatiie een te kleine ;).

One of the animals has left its cage today.

• Midas
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-02 12:00

Midas

Thunderbirds are go!

Ik heb ook een Lowepro; meteen gekocht toen ik de camera (Sony Cybershot DSC-S70)uitkoos bij de fotozaak.

Het desbetreffende tasje:
Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/ppages/bag_pack/lrgclr/d-res30.jpg

Enige nadeel van dit tasje is dat ik mijn extra Memory sticks er niet makkelijk in kwijt kan. Er zitten wel 2 vakjes in, maar door een of andere reden blijven mijn geheugen stickjes er nooit goed in zitten. Voor de rest een prima tasje van Lowepro, zoals al vaker is gezegd in dit topic :) : speciale voering, regenhoesje en hengsel.

[ Voor 45% gewijzigd door Midas op 20-04-2003 15:22 ]

• sniperz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:23
heb zelf zo als hier boven bij de foto zaak een lowepro gekocht dit omdat ik de orginele niet echt velig vond.

camera: nikon CP 4300
Pagina: 1